بازاریابان دیجیتال تغییر ساختار داده های طرحواره را فراتر از سئو می بینند


یک بحث جالب در توییتر با الهام از مقاله ای که توسط جونو آلدرسون نوشته شده بود، پدیدار شد. این مقاله تفکر در مورد نشانه گذاری داده های ساختار یافته Schema.org را به ،وان راهی برای فناوری های نوظهور هوش مصنوعی برای درک بهتر و ارائه محتوای اینترنتی منتشر شده پیشنهاد می کند.

نشانه گذاری داده های ساختار یافته Schema.org

محتوای یک وب‌سایت داده‌های بدون ساختار نامیده می‌شود، زیرا هیچ ساختار سازمان‌یافته رسمی در آن وجود ندارد که هر ،مت از محتوا را به روشی قابل خواندن ماشین بر،ب‌گذاری کند. از سوی دیگر، داده‌های ساختاریافته دقیقاً همان محتوا هستند، اما با بر،ب‌هایی سازمان‌دهی شده‌اند که تصاویر، نویسندگان و محتوا را شناسایی می‌کنند تا ماشین بتواند فوراً آن را بفهمد.

نشانه گذاری داده های ساختار یافته Schema.org عموماً توسط ناشران و جامعه SEO به ،وان چیزی برای استفاده برای واجد شرایط ساختن یک صفحه وب برای ویژگی های نتایج غنی در Google تلقی می شود. این طرز تفکر در بسیاری از افزونه‌های وردپرس SEO و Schema.org که محدود به ،وجی داده‌های ساختاری هستند که Google ممکن است برای نمایش نتایج غنی از آنها استفاده کند، آشکار می‌شود.

فن‌آوری‌های جدید هوش مصنوعی که می‌توانند از داده‌های ساخت‌یافته استفاده کنند، در اینجا هستند و از بازاریابان جستجو می‌خواهند تا رویکرد جدیدی را برای نحوه استقرار داده‌های ساخت‌یافته در نظر بگیرند. چیزی که جونو در مقاله تشویق کرد این است که به داده های ساختاریافته به ،وان راهی برای ایجاد یک “بنیاد اولیه داده” که برای آینده نزدیک آماده است فکر کند.

این مقاله فکر ، به نشانه گذاری Schema.org را به ،وان راهی برای ارتباط دادن یک صفحه وب و نحوه ارتباط آن با هر چیز دیگری در وب سایت پیشنهاد می کند. جونو می نویسد:

اما از ایجاد یک نمودار متصل از طرح‌واره‌های گسترده‌تر و «توصیفی» خودداری نکنید، فقط به این دلیل که Google بازدهی فوری نشان نمی‌دهد. این نوع و روابط «توصیفی» ممکن است در نهایت به ،وان راه نجات بین محتوای شما و مدل‌های هوش مصنوعی آینده تبدیل شوند.

جونو در مورد مقاله خود در X (توئیتر سابق) توییت کرد و مارتا ون برکل، بنیانگذار SchemaApp، با مقاله Jono موافقت کرد که نقش نشانه گذاری داده های ساختاری Schema در حال تغییر است.

او توییت کرد:

من با شما موافقم که نقش نشانه گذاری طرحواره در حال تغییر است. ایجاد یک نمودار دانش برای مدیریت نحوه درک وب‌سایت/محتوای شما با طرحواره و سپس پرسیدن سؤالات از آن مهم‌تر از بهینه‌سازی برای Rich Results یا برای Google خواهد بود.»

آمون جانز توییت کرد:

“بزرگترین مشکل Schema این است که تا حد زیادی فقط خود اعلامیه است، در اصل هیچ تفاوتی با محتوای META ندارد، و ما می د،م که گوگل چقدر قابل اعتماد است که این موارد را تشخیص داده است. بنابراین گوگل از آن استفاده خواهد کرد، اما بعید است که به طور کامل به آن اعتماد کنند.”

البته حق با Ammon است که نمی توان کورکورانه به داده های ساختاریافته اعتماد کرد. یکی از راه‌های حل این مشکل استفاده از شاخص کوچک‌تری از وب‌سایت‌های با کیفیت بالا است که هوش مصنوعی wa Perplexity انجام می‌دهد.

گاگان گوترا توییت کرد چگونه آنها گاهی اوقات دوست دارند استفاده خود را از داده های ساخت یافته گسترش دهند، اما با آنچه SEO و ابزارهای داده های ساخت یافته ارائه می دهند محدود می شوند.

بحث X Jono Alderson را بخو،د اینجا.

مقاله جونو را بخو،د:

اگر Schema.org فقط… بر،ب ها باشد چه؟

تصویر ویژه توسط Shutterstock/PureSolution


منبع: https://www.searchenginejournal.com/schema-structured-data-ai-seo/532383/