با خوشه های موضوعی، مسیرهای صفحه چقدر مهم هستند؟


سوال امروز ما از لی می آید که پرسید:

با خوشه‌های موضوعی، مسیرهای صفحه چقدر مهم هستند؟ ما اغلب صفحه ستون خود را در ناوبری اولیه داریم، اما موضوعات پشتیب، اغلب در وبلاگ وجود دارند.

آنها به هم مرتبط هستند، اما مسیر صفحه از مدیر ایده آل مبحث اصلی/موضوع فرعی/موضوع فرعی پیروی نمی کند.”

این یک سوال عالی است و بسیاری از زمینه های اساسی سئو را که ما همیشه درست نمی د،م، لمس می کند.

بیایید با پرداختن به ک،ترهای موضوعی و اینکه مسیرهای صفحه چیست شروع کنیم.

خوشه های موضوعی چیست؟

خوشه های موضوعی به یک سیستم محتوایی اشاره می کنند که نحوه ارتباط صفحات یک وب سایت را با یکدیگر ساختار می دهد.

در اصل، آنها گروهی از صفحات در یک سایت هستند که همه بر یک موضوع متمرکز هستند.

صفحه ستون نوشته شده است تا موضوع را به طور گسترده پوشش دهد و یک نمای کلی از موضوع ارائه دهد. محتوای “خوشه ای” به عمق بیشتری در جنبه های خاص موضوع می رود.

به ،وان مثال، فروشگاه حیوانات خانگی شما ممکن است یک صفحه ستونی در مورد ،اب بازی های گربه داشته باشد. مزایای ،اب بازی ها برای سلامت گربه ها و انواع ،اب بازی های موجود را پوشش می دهد.

سپس صفحات خاص تری در مورد هر نوع ،اب بازی، ،اب بازی هایی که برای گربه ها ایمن نیستند، رفتار معمولی گربه بازی و غیره خواهید داشت.

این ساختار محتوا به مدیران وب سایت کمک می کند تا یک کپی عمیق و مرتبط ایجاد کنند که وسعت یک موضوع را پوشش می دهد.

صفحه ستون به آنها اجازه می دهد تا پرس و جوهای جستجوی سطح بالا و سؤالاتی را که ممکن است ،ی در مورد یک موضوع داشته باشد مورد هدف قرار دهند، اما صفحات خوشه ای به سؤالات «دم بلند» خاص تری می پردازند.

به این ترتیب، وب سایت اعتباری را در موضوع ایجاد می کند و می تواند مرتبط بودن را با جستارهای جستجوی مرتبط نشان دهد.

کلید این است که صفحات را به یکدیگر پیوند دهید تا ربات های جستجو رابطه بین محتوای صفحه ستون و صفحات خوشه را درک کنند.

دلایلی که چرا مسیرهای صفحه ممکن است برای خوشه های موضوعی مهم باشند

اکنون به مسیرهای صفحه بروید.

توجه داشته باشید که در توضیح بالا به ساختار URL اشاره نکرده ام.

این به این دلیل است که، در واقعیت، ساختار ستون و خوشه در درجه اول به پیوندها متکی است. این پیوند بین این صفحات است که رابطه آنها را با یکدیگر نشان می دهد، نه مسیر صفحه.

مسیرهای صفحه بیت هایی از URL هستند که بعد از دامنه قرار می گیرند. بنابراین، برای www.helenspetstore.com/cats/toys/catnip-toys، ،مت “cats/toys/catnip-toys” مسیر است.

آنها می توانند ساختار ناوبری را آسان تر کنند

مسیرهای صفحه می توانند برای کمک به سازماندهی ،مت پشتی وب سایت مفید باشند.

اگر محتوای وب‌سایت به روشی بصری و سازمان‌یافته ساختار یافته باشد، می‌تواند مشخص کند که چه صفحاتی باید به یکدیگر پیوند داده شوند.

به ،وان مثال، ایجاد پیوندهای ،ده نان به صورت برنامه ریزی شده بسیار آسان تر است، زم، که آنها فقط از ساختار پوشه نشان داده شده در URL پیروی کنند.

این بدان م،ا نیست که غیرممکن است که نان ،ده‌هایی ایجاد کنید که از ساختار URL پیروی نمی‌کنند. در عوض، ممکن است فقط نیاز به تفکر استراتژیک در مورد اینکه کدام صفحات باید در دنباله پیوندها قرار گیرند، وجود داشته باشد.

آنها می توانند در سازماندهی سایت شما کمک کنند

به روشی مشابه، داشتن ساختار پوشه ای قابل درک برای محتوای شما به این م،ی است که URL های شما به راحتی گروه بندی می شوند.

با بازگشت به مثال خود از فروشگاه حیوانات خانگی، تصور کنید من یک صفحه دسته بندی در مورد لباس سگ دارم: www.helenspetstore.com/dogs/clothes.

اگر همه محصولات پوشاک سگ که شرکت من می فروشد در آن پوشه قرار گیرند، ممکن است به شکل زیر باشد:

  • دسته: www.helenspetstore.com/dogs/clothes
  • زیر مجموعه ها:
    • www.helenspetstore.com/dogs/clothes/coats
    • www.helenspetstore.com/dogs/clothes/hats
    • www.helenspetstore.com/dogs/clothes/s،es
  • صفحه محصول: www.helenspetstore.com/dogs/clothes/s،es/red-winter-s،es-xs

اگر تصمیم بگیرم دیگر نمی‌خواهم Googlebot هیچ یک از آن آدرس‌ها را ب،د، می‌توانم فقط یک خط غیرمجاز در robots.txt اضافه کنم که مانع از ،یدن Googlebot در هر یک از URLهای پوشه /dogs/clothes/ می‌شود، مانند این:

با این حال، اگر صفحات محصول خود را طوری ساختار دادم که خارج از ساختار پوشه‌ام قرار گیرند – مانند این: www.helenspetstore.com/dogs-red-winter-s،es-xs – این نش، اینترنتی توسط دستورالعمل عدم اجازه بالا و Googlebot درج نمی‌شود. هنوز هم قادر به ،یدن آن خواهد بود.

حالا تصور کنید که وب سایت من صدها صفحه محصول لباس سگ دارد. ناگهان، متوقف ، Googlebot از ،یدن آنها به یک وظیفه بسیار بزرگتر تبدیل می شود.

آنها می توانند آن را آسان تر تجزیه و تحلیل کنند

با نگاهی بیشتر به مثال بالا، ساختار پوشه همچنین به تجزیه و تحلیل عملکرد این صفحات در هنگام استفاده از ابزارهایی مانند کنسول جستجوی گوگل و گوگل آنالیتی، کمک می کند.

با قرار گرفتن صفحات محصول در پوشه /dogs/clothes/، می‌توانستم به راحتی با نگاه ، به پوشه /dogs/clothes/ عملکرد تمام صفحات لباس سگ، از جمله صفحات محصول، را ببینم.

با این حال، اگر صفحات محصول خارج از پوشه /dogs/clothes/ قرار می گیرند، تجزیه و تحلیل این مورد شامل عملکرد صفحات تک محصول نمی شود.

آنها ممکن است بر تعامل کاربر تأثیر بگذارند

استدلال هایی وجود دارد که ساختار URL می تواند بر تعامل کاربر تأثیر بگذارد.

این یک موضوع بسیار بزرگتر است، اما قبل از انجام هر کاری جدی مانند تغییر URL های خود صرفاً برای گنجاندن پوشه های توصیفی بیشتر در آنها، در نظر بگیرید که ما کمتر و کمتر URL ها را در SERP ها، به خصوص در تلفن همراه می بینیم.

آنها می توانند یک عامل رتبه بندی جزئی باشند

باز هم، یک ،صر کوچک که باید در نظر گرفت این است که URL های دارای کلمات کلیدی می توانند دارای یک علامت باشند جزئی عامل رتبه بندی

این چیزی نیست که من تغییر ساختار یک سایت را توصیه کنم، اما نادیده می‌گیرم که به آن اشاره نکنم.

آنها ممکن است به ،وان متن لنگر استفاده شوند

همچنین توجه به این نکته مهم است که در برخی موارد که URL ها به جای استفاده از یک کلمه یا عبارت برای متن لنگر پیوند داده می شوند، ممکن است ناشران فقط با URL “برهنه” پیوند دهند.

اگر مسیر URL شما حاوی کلمات کلیدی باشد، ممکن است به موتورهای جستجو در درک زمینه پیوند کمک کنند. این می تواند نمای کلی از محتوای صفحه پیوند داده شده را ارائه دهد.

در اصل، URL خود به متن لنگر تبدیل می شود.

دلایلی که چرا مسیرهای URL برای خوشه های موضوعی مهم نیستند

چند دلیل وجود دارد که چرا مسیرهای صفحه آنقدر که ما گاهی فکر می کنیم مهم نیستند.

برای نشان دادن سلسله مراتب سایت

اغلب در دنیای سئو کمی سردرگمی وجود دارد که سلسله مراتب وب سایت = ساختار URL شما.

به این م،ا که ساختار پوشه سایت شما نشان می دهد که کدام صفحات والدین، صفحات فرزند و اهمیت هر کدام هستند. با این حال، واقعاً بسیار ظریف تر از این است.

با توجه به تمام دلایل ذکر شده در بالا، داشتن ساختار پوشه ای با درک آسان مفید است، اما به این م،ی نیست که سایت شما نمی تواند بدون آن سلسله مراتب را نشان دهد.

اگر به این فکر کنیم که چگونه کاربران و ربات‌های جستجوگر در یک وب‌سایت حرکت می‌کنند، در درجه اول از طریق پیوندها است. من استدلال می کنم که نحوه پیوند وب سایت به یکدیگر بسیار بیشتر نشان دهنده رابطه و سلسله مراتب صفحات است.

برای دادن متن

برخی افراد استدلال می‌کنند که مسیرهای URL به محتوایی که در داخل صفحات قرار دارد کمک می‌کند – که شما به راحتی می‌تو،د استنباط کنید که محتوای محتمل www.helenspetstore.com/dogs/clothes/s،es/red-winter-s،es-xs قبل از آن چیست. شما روی آن کلیک کنید

قطعا! یک URL قابل خواندن به ارائه آن زمینه کمک می کند. اما من فکر نمی کنم که شما از آن URL بیشتر از www.helenspetstore.com/dogs-red-winter-s،es-xs زمینه دریافت کنید.

آیا باید روی مسیر صفحه تمرکز کنید؟

بله. این زم، است که شما در حال ایجاد وب سایت هستید. اگر از ابتدا کار می کنید، باید به تمام دلایلی که قبلاً ذکر کردم به مسیرهای صفحه فکر کنید.

برای سوال لی در مورد صفحات پشتیب، زنده یک وب سایت موجود که در پوشه ای متفاوت از صفحه ک،تر قرار دارند، خیر.

تا زم، که پیوند داخلی بین این صفحات قوی است، و سیگنال های دیگری مانند متن لنگر و ارتباط محتوا وجود دارد، پس ارزش تغییر URL صفحات موجود را ندارد تا در ساختار پوشه “ایده آل” قرار بگیرند.

خطرات تغییر مسیرهای صفحه شما

اگر تصمیم دارید در مسیرهای صفحه صفحاتی که قبلاً زنده، ،یده شده و ایند، شده اند تغییر ایجاد کنید، به یاد داشته باشید که خطر وجود دارد.

تغییر URL ها به این م،ی است که Googlebot باید بداند که URL جدید دارای محتوای مشابه با URL قدیمی است و بنابراین باید به جای آن ایند، و رتبه بندی شود.

این فقط یک مورد پیاده سازی تغییر مسیر 301 از URL قدیمی به آدرس جدید نیست. 301 تغییر مسیر فقط هستند یک سیگنال متعارف.

آنها پیشنهادی به ربات های جستجو هستند که URL جدید باید به جای آدرس قبلی ایند، و رتبه بندی شود.

با این حال، اگر با سایر سیگنال‌های نمایه‌سازی و رتبه‌بندی اشتباه کنید، ممکن است Google به آن احترام نگذارد.

برای مثال، اگر URL قدیمی را از سیستم ناوبری داخلی خود پیوند دهید، ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا از فهرست خارج شود.

حتی اگر کاربران و ربات گوگل همچنان در ریدایرکت در صفحه نهایی قرار می گیرند، سیگنال این است که URL اصلی هنوز مهم است.

مسیرهای صفحه مهم هستند، اما خطرات ایجاد تغییرات را در نظر بگیرید

به طور خلاصه، یک وب سایت با پوشه من، مزایای زیادی برای آن دارد.

من همیشه هنگام طراحی معماری سایت از ابتدا مسیر صفحه را در نظر می گیرم. زندگی را بسیار ساده تر می کند.

با این حال، این یک عامل اصلی در توانایی آن محتوا برای رتبه بندی نیست. تا زم، که سیگنال های دیگر را درست دریافت کنید، مسیر URL واقعی واقعاً چندان مهم نیست.

اگر در حجم قابل توجهی از URL ها یا صفحاتی که از اهمیت خاصی برخوردار هستند تغییراتی ایجاد می کنید، آن را به ،وان مهاجرت وب سایت در نظر بگیرید.

تمام چک ها و تعادل هایی را که برای آن پروژه انجام می دهید قرار دهید. پیوندهای داخلی خود را بررسی کنید، نقشه های سایت XML خود را به روز کنید، تغییر مسیرها را در جای خود قرار دهید.

به Googlebot شواهد زیادی بدهید مبنی بر اینکه URL های جدید ارزش رتبه بندی دارند.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: پاول شعر/ مجله موتور جستجو


منبع: https://www.searchenginejournal.com/ask-an-seo-with-topic-c،ers-،w-important-are-page-paths/530555/