به روز رسانی الگوریتم هسته گسترده گوگل چیست؟


از زمان اولین به روز رس، الگوریتم هسته گسترده، سردرگمی، بحث، حدس و گمان و سؤالات زیادی در مورد اینکه دقیقاً چیست وجود داشته است.

چگونه یک به روز رس، اصلی با یک به روز رس، نامی که بسیاری از متخصصان سئو به آن عادت دارند، متفاوت است؟

تصدیق گوگل از به‌روزرس،‌های اصلی معمولاً مبهم است و جزئیات کمی فراتر از این واقعیت که به‌روزرس، رخ داده است، ارائه می‌کند. همانطور که در این پست خواهیم دید، دلیل خوبی برای این وجود دارد.

به طور معمول، به‌روزرس،‌های اصلی چند روز (یا هفته‌ها) طول می‌کشد تا به طور کامل عرضه شوند، با Google که یک اعلامیه را در ابتدا و دیگری را در پایان اعلام می‌کند. این امر همواره متخصصان سئو و صاحبان سایت را متعجب می کند که چگونه به روز رس، اصلی بر رتبه بندی آنها تأثیر گذاشته است.

درک یک به‌روزرس، هسته گسترده و تفاوت آن با سایر به‌روزرس،‌های الگوریتم می‌تواند بینشی در مورد آنچه ممکن است باعث بالا، پایین یا ثابت ماندن رتبه‌بندی سایت شده باشد، ارائه دهد.

بنابراین، به‌روزرس، هسته دقیقاً چیست؟

اول اجازه بدهید واجب را بگیرمگوگل صدها تغییر الگوریتم را در سال انجام می دهد، اغلب بیش از یک دیگ بخار در روز خارج می شود.

بسیاری از نامگذاری شده است به‌روزرس،‌هایی که در مورد آنها می‌شنویم (Penguin، Panda، Pigeon، Fred، و به‌روزرس، محتوای مفید – که از آن زمان به بعد در هسته ادغام شده است) برای رفع نقص‌ها یا مشکلات خاص در الگوریتم‌های Google اجرا می‌شوند.

در مورد پنگوئن، هر،مه لینک بود. در مورد کبوتر، اسپم سئوی محلی بود. هر یک از اینها یک چیز خاص را هدف قرار می دهد – و در بسیاری از موارد، یک متریک جدید یا مح،ات جدید یا مدل جدید یادگیری ماشین را در الگوریتم کلی آورده است.

همه آنها هدف خاصی داشتند اما برای اجرا به داده های جدید یا سیستم های جدید نیز نیاز داشتند.

در این موارد، گوگل (گاهی اوقات با اکراه) به ما اطلاع می‌دهد که با به‌روزرس، الگوریتم می‌خواهد چه کاری را انجام دهد یا از آن جلوگیری کند، و ما می‌تو،م به عقب برگردیم و سایت‌های خود را اصلاح کنیم.

به روز رس، اصلی متفاوت است.

همانطور که من آن را درک می کنم، یک به روز رس، اصلی یک تغییر یا تغییر در خود الگوریتم جستجوی اصلی است.

از نظر معیارها، داده‌ها، سیگنال‌ها، یادگیری ماشین و غیره هیچ چیز جدیدی اضافه نمی‌کند. فقط تنظیم مجدد یا تنظیم سیگنال‌ها/عوامل موجود و اهمیت آنهاست.

می د،د، اعتقاد بر این است که چیزی بین 200 تا 500 (یا شاید بیشتر) فاکتورها و سیگنال های رتبه بندی وجود دارد – تعداد دقیق آن ناشناخته است.

به‌روزرس، اصلی برای من این است که گوگل اهمیت، نظم، وزن یا مقادیر این سیگنال‌ها را کمی تغییر داد.

به همین دلیل، آنها نمی توانند درست بیرون بیایند و بدون افشای سس مخفی به ما بگویند چه چیزی تغییر کرده است.

ساده‌ترین راه برای تجسم این موضوع، تصور 200 عاملی است که به ترتیب اهمیت فهرست شده‌اند.

حالا تصور کنید گوگل ترتیب 42 مورد از 200 فاکتور را تغییر دهد.

رتبه بندی ها تغییر می کند، اما ،یبی از چیزهای زیادی خواهد بود، نه به دلیل یک عامل یا علت خاص.

بدیهی است که اینطور نیست که ساده است، اما این راه خوبی برای فکر ، به یک به روز رس، اصلی است.

یک قیاس خوب می تواند لیست 10 آهنگ مورد علاقه تیلور سویفت شما باشد. ممکن است گهگاه بر اساس آنچه در زندگی شما می گذرد آن را دوباره سفارش دهید – یا او ممکن است آهنگ قدیمی تر را به روز کند یا موسیقی جدیدی منتشر کند. همه اینها ممکن است لیست شما را تغییر دهد.

در اینجا یک مثال کاملاً ساختگی و کمی پیچیده تر از مواردی است که Google ممکن است تنظیم کند و چرا نمی تواند به ما بگوید.

«در این به‌روزرس، اصلی، ارزش کلمات کلیدی در تگ‌های H1 را 2 درصد افزایش دادیم، تقویت حیاتی وب اصلی را از 0.00001 به 0.0000001 تغییر دادیم، مقدار نسبت سه‌گرم‌های کلیدواژه تحت پوشش سه‌گرام‌های ،وان را کاهش دادیم، مقدار D را در ما تغییر دادیم. مح،ه رتبه صفحه از 0.85 تا 0.7، و شروع به استفاده از روش بازیابی TF-iDUF برای کاربران وارد شده به جای روش سنتی TF-PDF شد.

(،م می خورم که اینها چیزهای واقعی در بازیابی اطلاعات هستند. من نمی دانم که آیا آنها چیزهای واقعی هستند که توسط Google استفاده می شود یا خیر.)

همانطور که می بینید، این نوع به روز رس، ها به هیچ وجه برای متخصصان سئو مفید نخواهد بود – حتی اگر آنها آنها را درک کنند.

به زبان ساده، به‌روزرس، اصلی به این م،ی است که Google آن را تغییر داده است وزن و اهمیت عوامل و سیگنال های رتبه بندی موجود – و برخی از نتایج به دلیل آن تغییر ،د.

گوگل در پیچیده ترین شکل خود، مجموعه آموزشی جدیدی را از طریق مدل رتبه بندی یادگیری ماشینی خود اجرا کرد. ارزیاب‌های کیفیت به این مجموعه جدید از نتایج، امتیاز رضایت اطلاعات (IS) بالاتری نسبت به مجموعه قبلی داده‌اند، و مهندسان نمی‌دانند وزن‌ها چه تغییری کرده‌اند یا چگونه تغییر کرده‌اند، زیرا یادگیری ماشینی این‌گونه است.

(همه ما می د،م که گوگل از ارزیاب های کیفیت برای رتبه بندی نتایج جستجو استفاده می کند. این رتبه بندی ها یک ورودی به نحوه انتخاب یک تغییر الگوریتم نسبت به دیگری است – نه چگونه به سایت شما امتیاز می دهد این که آیا این موضوع را به یادگیری ماشین می‌رساند یا نه، حدس هر ،ی است. اما این یک احتمال است.)

احتمالاً ،یبی تصادفی از وزن‌دهی نتایج مرتبط‌تری را برای ارزیابی‌کنندگان کیفیت ارائه کرده است، بنابراین آنها آن را بیشتر آزمایش ،د، نتایج آزمایش (کلیک‌ها!) آن را تأیید کرد، و آن‌ها آن را به صورت زنده اجرا ،د.

کلیک‌های نشت معروف گوگل را به خاطر دارید؟ این یکی از راه هایی است که آنها از آنها استفاده می کنند – برای آزمایش انواع الگوریتم های جدید A/B.

چگونه می تو،د از یک به روز رس، اصلی بازیابی کنید؟

من می خواهم در اینجا خیلی واضح در مورد زبان صحبت کنم.

به روز رس، الگوریتم اصلی شما را برای چیزی “جریمه” نمی کند. وزن منفی اضافه نمی کند. به احتمال زیاد در مورد ارتباط، اعتبار و سیگنال های کیفیت، به سایت دیگری بیشتر از سایت شما پاداش داده است.

برخلاف یک به‌روزرس، اصلی که چیزهای خاصی را هدف قرار می‌دهد، یک به‌روزرس، اصلی ممکن است ارزش همه چیز را تغییر دهد.

می توان سایت های جدیدی را برای این پرس و جو در نظر گرفت. سایت های قدیمی دیگر در نظر گرفته نمی شوند. احتمالا بسیاری از سایت ها به روز شده اند. قصد کاربر (داده‌های کلیک) می‌توانست برای این پرس‌وجو تغییر کند، موجودیت‌های جدید می‌توانست مرتبط با این پرس‌وجو در نظر گرفته شود، نمودار پیوند ممکن است تغییر کرده باشد و غیره.

تغییرات داده ها و وزن عوامل دوباره مرتب شده است.

از آنجایی که وب‌سایت‌ها با سایر وب‌سایت‌های مرتبط با درخواست شما مقایسه می‌شوند (مهندسان به این موضوع می‌گویند)، دلیل سقوط سایت شما می‌تواند کاملاً متفاوت از دلیل افزایش یا کاهش رتبه‌های دیگران باشد.

به بیان ساده، گوگل به شما نمی گوید که چگونه “بازیابی” را انجام دهید زیرا احتمالاً پاسخ متفاوتی برای هر وب سایت و پرس و جو است.

شاید شما آن را با متن لنگر داخلی می‌کشیدید و کار خوبی برای قالب‌بندی محتوا برای مطابقت با هدف کاربر انجام می‌دادید – و گوگل وزن‌ها را تغییر داد تا قالب‌بندی محتوا کمی بالاتر و متن لنگر داخلی کمی پایین‌تر باشد.

(باز هم مثال های فرضی در اینجا.)

در واقعیت، احتمالاً چندین ترفند جزئی بوده است که وقتی با هم ،یب می‌شوند، مقیاس را کمی به نفع یک سایت یا سایت دیگر تغییر می‌دهد (در اینجا به فهرست سفارش‌دهی مجدد ما فکر کنید).

یافتن آن “چیز دیگری” که به رقبای شما کمک می کند آسان نیست – اما این چیزی است که به متخصصان سئو امنیت شغلی می دهد.

در مورد هوش مصنوعی چطور؟

شایان ذکر است که به روز رس، های اصلی انجام دهید بر مرورهای اجمالی و استنادات هوش مصنوعی گوگل تأثیر می‌گذارد – زیرا این موارد توسط جستجو ایجاد می‌شوند.

مراحل بعدی و موارد اقدام

رتبه بندی پس از به روز رس، اصلی کاهش یافته است – حالا چه؟

مرحله اول: بررسی کنید که آیا ال،ایی در صفحات حذف شده وجود دارد یا خیر. آیا همه آنها یک الگو بودند؟ همان قصد؟ همان شبکه وبلاگ خصوصی از لینک های پولی؟ (شوخی کردم).

گوگل در ال،ا خوب است. ما نیز باید در تشخیص آنها خوب باشیم.

گام بعدی شما جمع آوری اطلاعات در صفحاتی است که در جایی که سایت شما قبلاً در آن قرار داشت رتبه بندی می کنند.

تجزیه و تحلیل صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) را برای یافتن همبستگی های مثبت بین صفحاتی که برای جستجوهایی که سایت شما اکنون پایین تر است، رتبه بالاتری دارند، انجام دهید.

سعی کنید جزئیات فنی دقیق را بیش از حد تجزیه و تحلیل نکنید، مانند سرعت بارگیری هر صفحه یا امتیازات حیاتی وب اصلی آن. اینها عوامل بسیار جزئی تای شکن هستند.

به خود محتوا توجه کنید. همانطور که از آن عبور می کنید، از خود سوالاتی بپرسید:

  • آیا پاسخ بهتری ارائه می دهد به پرس و جو از مقاله شما؟
  • آیا محتوا حاوی داده های جدیدتری است؟ و آمار فعلی نسبت به شما؟
  • به دست آوردن اطلاعات این صفحه در مقایسه با سایر صفحاتی که رتبه بندی می شوند چقدر است؟ آیا فقط همان چیزها را می گوید یا بیشتر ارائه می دهد؟
  • هدف کاربر از انجام این پرس و جو چیست؟ آیا این به آنها کمک می کند تا آن را بهتر انجام دهند؟

هدف گوگل ارائه محتوایی است که بهترین و بیشتر کامل پاسخ به سوالات جستجوگران ارتباط یکی از عوامل رتبه بندی است که همیشه بر سایرین پیروز می شود.

نگاهی صادقانه به محتوای خود بیندازید تا ببینید آیا امروز به اندازه قبل از به‌روزرس، الگوریتم اصلی مرتبط است یا خیر.

از آنجا، ایده ای از آنچه نیاز به بهبود دارد خواهید داشت.

بهترین توصیه برای غلبه بر به روز رس، های اصلی؟ به تمرکز خود ادامه دهید:

در نهایت، پس از رسیدن به موقعیت 1، بهبود سایت خود را متوقف نکنید زیرا سایت در موقعیت 2 متوقف نخواهد شد.

بله، می‌دانم – این پاسخی نیست که هیچ‌، می‌خواهد، و شبیه تبلیغات گوگل به نظر می‌رسد، اما این واقعیتی است که به‌روزرس، اصلی چیست.

هیچ ، نگفت که سئو آسان است.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: بهترین برای بهترین/Shutterstock


منبع: https://www.searchenginejournal.com/what-is-a-google-broad-core-algorithm-update/264261/