آموزش ثبت نقشه سایت در گوگل معرفی نقشه سایت به گوگل-سئو خاکستری

کار سایت مپ این است که به گوگل (و البته موتورهای جستجوی دیگر) بگوید که کجا و در چه آدرسی می‌توانند مهم‌ترین صفحات آن سایت را پیدا کنند تا بتوانند این صفحات را ایندکس کنند. نقشه سایت یا سایت مپ یک فایل با پسوند XML است که تمام محتواهای مهم روی یک سایت را فهرست می‌کند و نحوه ارتباط صفحات مختلف را نمایش می‌دهد. هر صفحه یا فایلی که می‌خواهید در گوگل نمایش داده شود باید در این نقشه سایت قرار داده شود. به عنوان صاحب یک سایت، مطلوب شما این است که گوگل همه صفحات شما را ببیند و فهرست کند. اما گاهی برخی صفحات هیچ‌گونه لینک داخلی ندارند و این مساله منجر به دشوار شدن پیدا کردن صفحات برای ربات خزنده گوگل می‌شود.

  • برای پویا کردن نقشه سایت استفاده از ابزار های ساخت نقشه داینامیک بهترین انتخاب شماست.
  • هر صفحه یا فایلی که می‌خواهید در گوگل نمایش داده شود باید در این نقشه سایت قرار داده شود.
  • داشتن سایت مپ یکی از کارهای مهمی است که شما باید برای بهینه‌سازی سایت و به دست آوردن رتبه در گوگل انجام دهید.
  • بله این کار به صورت کاملا رایگان انجام می شود و نیاز به هزینه خاصی ندارد.

در این مرحله کافی است تا آدرس محل مورد نظر را به گوگل دهید. همچنین فرمت فایل حتماً باید XML باشد تا ربات های گوگل بتوانند آن را بخوانند. این نرم افزار فقط مختص به تهیه سایت مپ نیست و به صورت کلی یه نرم افزار برای بهبود سئوی سایت است. اگر این نرم افزار را ندارید، می‌توانید از اینجا آن را برای سیستم عامل مورد نظر خود دانلود و نصب کنید. نسخه رایگان این نرم افزار هم امکانات بسیار مفیدی دارد که می‌تواند به درد سایت شما بخورد.

این ها رایج ترین مواردی هستند که در طراحی نقشه سایت به کار برده می شوند. علت این است که بیشتر پلتفرم ها یک نقشه سایت پیش فرض دارند که به صورت خودکار ایجاد شده است. آن ها با فرمت XML تحویل داده می شوند و معمولا در مسیر نسبی /sitemap.xml یافت می شوند. از نقشه‌های سایت HTML می‌توانید به عنوان استاندارد بخشی از سایت استفاده کنید. آنها میل دارند از فوتر لینک شده و معمولا برای سهولت کاربران برای دستیابی به تمام صفحات وبسایت نوشته می‌شود.

نقشه سایت چیست؟ تاثیر سایت مپ در سئو

در حالی که ssl فعال هست و ادرس‌ها با پیشوند https لود میشن. خب، اجازه بدهید قبل از اینکه مقاله را تمام کنم، به چندتا از سوالات رایجی که ممکن است در مورد نقشه سایت برای شما پیش آمده باشد، جواب بدهم. اگر هم سایت تان را با دروپال ساخته اید، xml-sitemap را از سایت رسمیdrupal دانلود و روی سایت تان نصب کنید.

نمونه طراحی سایت شرکت ها

سایت مپ یا همان نقشه سایت، یک فایل با فرمت xml است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا بتواند محتواهای شما را ایندکس کند. سایت مپ یکی از موارد ضروری برای سئو تکنیکال است که اگر مقاله سئو چیست ما را مطالعه کرده باشید، در موردش صحبت کرده ایم. نقشه سایت یا سایت مپ گوگل فایلی شامل صفحات مهم وب سایت شما است. با ثبت نقشه سایت، در واقع به گوگل اطلاع می دهید که چه صفحاتی برای شما اهمیت بیشتری دارد و به این ترتیب گوگل راحت تر و سریعتر آن صفحات را در اینترنت پیدا می کند.

این تگ اختیاری با هدف اشاره به میزان اهمیت یو آر ال ها در مقیاس 0 تا 1 ایجاد شده است. اما هم آقای مولر و هم آقای Illyes اعلام کرده اند که موتورهای جستجو این تگ را نادیده می گیرند. تاریخ آخرین تغییرات در سایت و فاصله زمانی آن‌ها توسط موتورهای جستجوی گوگل بررسی و ثبت می‌شوند. سایت شما با داشتن نقشه، به موتورهای جستجوگر گوگل اجازه می‌دهد تا وارد سایت شما شده و در اصطلاح در بین صفحات آن بخزند. اهمیت داشتن نقشه سایت برای گوگل بسیار زیاد است؛ چون ربات‌های گوگل همواره در بین صفحات مختلف سایت می‌خزند. اگر لینک سازی داخلی در سایت به درستی انجام نشده باشد، این ربات‌ها سردرگم خواهند شد.

برای این کار کافی است وارد گوگل سرچ کنسول شوید و به بخش Sitemaps بروید. سپس آدرس فایل نقشه سایتتان را در قسمت مربوطه وارد کنید و دکمه Submit را بزنید. با این کار، نقشه سایتی که تهیه کرده‌اید در گوگل سرچ کنسول ثبت می‌شود و توسط گوگل بررسی خواهد شد. در صورتی که هنوز گوگل سرچ کنسول را نصب نکرده‌اید به مقاله گوگل سرچ کنسول در وبلاگ نردبان سر بزنید.

ساخت نقشه سایت به کمک افزونه یواست

وب سایت هایی که لینک سازی داخلی را به خوبی پیاده سازی نکرده اند. البته عده ای هم بودند که ادعا داشتند گوگل وبمستر بعد از این تغییر قادر به پیدا کردن نقشه سایت آن ها نبوده است. برای رفع ارور 404 در سایت های وردپرس، همیشه آسان ترین راه را اول انتخاب کنید.

صفحاتی دارید که به دلیل به کار رفتن کد های ajax، flash و غیره در آن، به سختی توسط موتور های جستجو ایندکس میشوند. با حساسیت دقیقی طراحی می شود و می تواند بشدت در سئو وبسایت شما کمک کند. این صفحه در نقشه سایت هست اما به دلایلی قابل ایندکس نمی باشد. آدرس دهی در نقشه سایت باید متناسب با دامنه اصلی باشد و تا حد امکان از حروف فارسی استفاده نشود. شما باید یک نقشه سایت اصلی بسازید و 12 URL را در آن تعریف کنید. در مورد سوالت، پرتال (و سیستم‌های خوب مشابه) به شما امکان اتصال به وبمستر تولز رو میدن و خودشون سایت مپ رو براتون اضافه میکنند.