آموزش سئو از صفر تا صد مبتدی تا پیشرفته +دوره رایگان سفینه-سئو خاکستری

Search Engine یا موتور جستجو، ابزاری آنلاین است که بر اساس مطلب جستجو شده توسط کاربران، در پایگاه داده خود به دنبال نتایج مرتبط می‌گردد. این نتایج معمولا وب سایت‌هایی هستند که از نظر معنایی، با مطلب جستجو شده توسط کاربر مطابقت دارند. موتور‌های جستجو نتایج بدست آمده را بر اساس الگوریتم‌هایی مخصوص، در قالب یک فهرست لیست می‌کنند. در حال حاضر، تعداد زیادی از این موتور‌های جستجو موجود هستند که شناخته شده‌ترین آن‌ها گوگل است.

همانطور که “رند فیشکین Rand Fishkin” در سایت Whiteboard Friday گفته است، محتوایی که برای کلمه کلیدی مد نظر بهینه شده باشد همچنان از نظر سئو بالاترین ارزش را دارد. به استناد به سایت moz عناوینی که با کلمه کلیدی شروع میشوند بهتر از عناوینی هستند که کلمات کلیدی در آخر آنها مورد استفاده قرار میگیرد. مهم ترین چیز قبل از انتخاب یک سئوکار یا شرکت برای سپردن پروژه سایت تان به آنها، نمونه کارهاست! در واقع قبل از اینکه هر گونه قراردادی با طرف مقابل ببندید، باید حتما نمونه کارهای شان را مشاهده کرده و مطمئن شوید که اصلا این افراد صلاحیت لازم برای همکاری را دارند یا نه. البته در وب فارسی به ندرت وب سایت ها به یکدیگر لینک میدهند!

  • گوگل همواره به وضعیت وب سایت لینک داده شده نگاه می کند و در صورتی که آن وب سایت سابقه خوبی نداشته باشد، ممکن است شما را با جرایمی رو به رو کند.
  • ما دانش لازم برای افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل را داریم.
  • شما می توانید از طریق اشتراک گذاشتن لینک خود در پلتفرم های شبکه های اجتماعی، برند خود را بیشتر در معرض دیده شدن قرار دهید.
  • اما اگر بخواهم یک تقلب به شما برسانم، این فرایند برای پول‌سازی سریع بسیار کارآمد است، اما مراقب باشید از دامنه اصلی سایت خود برای انجام این فرایند استفاده نکنید.
  • همانطور که از صحبت های بالا می شود برداشت کرد این است که قیمت های سئوی وب سایت بر اساس فاکتورهای بالا اندازه گیری می شوند.

یکی از تکنیک هایی که برای سئو انجام میشود سئو منفی میباشد که در این مقاله به صورت کامل به توضیح درباره آن پرداخته ایم. این هم نشانه دیگر مرتبط بودن عنوان ذکر شده با بحث مقاله است و شما را متمایز می‌سازد. در مرحله سوم مهمترین مسئله ای که مطرح میشود این است که با چه انکرتکستی میتوانید مقالات را به هم لینک دهید.

مشاوره تخصصی سئو سایت

هیچکس متن‌ نامفهومی که توسط گوگل ترنسلیت ترجمه شده‌ و قابل خواندن نیست را دوست ندارد. نگارش متون بی‌کیفیت تاثیر منفی بر دیدگاه کاربر درباره اعتبار سایت شما می‌گذارد. شما با وارد کردن یکی از کلمات اصلی در ابزار تحقیق کلمه کلیدی KWFinder لیستی از کلمات مرتبط را دریافت خواهید کرد. برای مثال اگر شما به دنبال تولید محتوا و یا کسب رتبه برای کلمه «قهوه ساز» هستید باید کلمه قهوه ساز را در این ابزار وارد کنید. فراموش نکنید کسب نمره خیلی بالا در ابزارهای تست سرعت نباید تبدیل به یک دغدغه اساسی در استراتژی سئو شما بشود.

چگونه بر روی سئو نظارت کنم؟

خوب مشخص است که همه افراد وقتی برای خرید یک خدمت یا کالای خاص دست به دامن گوگل میشوند، به یکی از سه نتایج اول در گوگل بیشتر توجه میکنند. اینکه در کجای نتایج موتور های جستجو باشیم، میلیونها یا میلیاردها تومان تفاوت دارد. 67 درصد از افراد، روی سه نتیجه ابتدایی جستجوی خود کلیک میکنند. سلام، به همراهان همیشگی اثر خاص، امروز قرار هست اول از همه با هم به زبان ساده سئو یا seo را یاد بگیریم و با تعاریف آن، و این که اصلاً به چه دردی میخورد، آشنا شویم.

اگر هنوز در درک کلمه کلیدی مشکل دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب “کلمه کلیدی” چیست را مطالعه کنید. پس از وارد کردن URL، آخرین باری که آن صفحه مورد پایش قرار گرفته است نمایش داده خواهد شد و در صورت هر گونه مشکل در پایش هم از آن آگاهی می یابید. اجرای دستورالعمل هایی که در این راهنما به شما داده می شود شروع خوبی برای یادگیری سئو است.

کیورد تارگتینگ یعنی در هر صفحه قرار است روی چه کلمه کلیدی کار شود. معمولا متخصصین سئو خوشه‌سازی کلمات کلیدی را با فایل اکسل انجام می‌دهند. من هم قبلا با نرم افزار اکسل این کار را انجام می‌دادم و کار بسیار خسته‌کننده‌ای بود. مثلا چنانچه به دنبال جذب ترافیک سریع برای وب‌سایت هستید و شرایطی مثل فروش شب عید دارید و ۲ ماه زمان دارید؛ سئو گزینه مناسبی نیست. اگر می خواهید برای سایت خود ترافیک جذب کنید، سئو یک الزام مطلق است. طبق یک مطالعه که اخیرا منتشر شده است؛ ۵۷٫۸ درصد از کل ترافیک وب‌سایت‌ها از گوگل سرچشمه می گیرد.

در واقع هر متنی که در محیط کلاسیک وردپرس بنویسید؛ به صورت اتوماتیک در تگ P قرار می‌گیرد. البته می‌توانید این متن را تبدیل به تگ‌های هدینگ h1 تا h6 کنید. وردپرس اصولا یک سیستم وبلاگ‌نویسی بود که به مرور توسعه یافت.