آموزش ساخت نقشه سایت با Yoast SEO در وردپرس ایران وب-سئو خاکستری

سایت‌هایی که شامل محتوای آرشیو شده غیرلینک شده به هم هستند. در پایین صفحه بخشی به نام “برگه ها” وجود دارد که می توانید گزینه “نمایش برگه‌ها در نتایج جستجو؟” را در وضعیت بله یا خیر قرار دهید. از نقشه سایت XML و RSS/Atom feeds در کنار هم استفاده کنید. در این مقاله از سایت وب24 شما را با جایگاه صفر گوگل یا Position zero و چگونگی رسیدن به آن آشنا خواهیم کرد. به شما اطلاعاتی از مرکز وبمستر گوگل می‌دهد؛ شما می‌توانید برای مثال به فعالیت ربات گوگل دسترسی یابید. کلیه حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت رادزاد بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب آن، بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.

همچنین برای دیدن نقشه سایت و کپی لینک آن روی مشاهده نقشه سایت کلیک کنید و در آخر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک نمایید. طبعاً ربات های گوگل باید بدانند که سایت مپ شما در کجا ذخیره شده تا بتوانند آن را بخوانند. این کار را می‌توانید از طریق پیشخوان خود در گوگل کنسول انجام دهید.

  • اما سوال اینجاست که در کنار تجربه کاربری خوب وب سایت و لینک های داخلی بهینه، آیا باز هم نیازی به نقشه سایت HTML خواهد بود؟ تعداد بازدید های نقشه سایت HTML را چک نمایید.
  • خطای لینک، هر نوع کد پاسخ HTTP است که شامل تغییر مسیر 404 برای لینک های شکسته و ریدایرکت 301 و 302 برای لینک‌های تغییر مسیر یافته است.
  • زمانی که از صفحات زیاد صحبت می کنیم، منظورمان سایتی با 5000 صفحه و با سایز نقشه بالای 100 مپ است.

هرگونه به روز رسانی در صفحات سایت، توسط Sitemap XML به گوگل اطلاع داده می شود. در این مقاله به طور کامل در رابطه با مفهوم سایت مپ و فایده آن برای افزایش رتبه سایت صحبت می کنیم. در اینجا ما می‌خواهیم سایت مپ XML بسازیم بنابراین گزینه Create XML Sitemap را انتخاب می‌کنیم. بعد از دانلود و نصب برنامه، کافی است نرم افزار را باز کنید و آدرس سایت خود را در نوار بالایی برنامه وارد نمایید و سپس بر روی دکمه Start کلیک کنید. لینک های موجود در نقشه سایت باید با کمترین ضریب خطا باشند (کمتر از 1 درصد) این یعنی وجود لینک های شکسته و 404 میتواند باعث بی اعتبار شدن نقشه سایت شما شود.

ساخت نقشه سایت به کمک افزونه یواست

سپس این تگ با تگ دیگری همچون “” دنبال می‌شود که حاوی حداقل یک صفت Xmlns است که ساختار کلی XML را تعریف می‌کند. اگر تشخیص و شناسایی صفحات سایتتان بسیار دشوار است یا دارای محتوای غیر متنی سنگین، مانند فلش هستند. ما مجموعه مقالات رایگان، آموزش‌های قدم به قدم و دوره‌های جذاب و کاربردی زیادی را آماده کرده‌ایم که مطمئنیم که حسابی به دردتان خواهد خورد. اگر سایت شما وردپرسی است همانند سایت‌های معمولی با استفاده از افزونه‌های سئو وردپرس میتوانید برای محصولات سایت خود نیز نقشه سایت بسازید.

نمونه طراحی سایت شرکت ها

در صورتی که این مقادیر را تغییر دهید، موتورهای جستجو آن را به عنوان نکته ای در نظر می گیرند که بر اساس معیارهایشان می توانند آن ها را دنبال کنند و یا نادیده بگیرند. اگر بیشتر از 5000 آدرس داشتید، از فایل ایندکس نقشه سایت استفاده کنید که در بخش بعد توضیح داده می‌شود. موتور جستجوی بینگ از فرمت‌هایی که توسط گوگل پشتیبانی می شود حمایت نمی‌کند، اما یکی از مسئولان بینگ بیان کرده است هر چیزی که پشتیبانی نشود، نادیده گرفته خواهد شد. بنابراین وبمسترها می‌‌توانند از این موارد در سایت مپ خود به راحتی استفاده کنند.

از متا تگ ربات در robot.txt استفاده کنید.

یکی از بهترین افزونه های ساخت نقشه سایت یا sitemap در وردپرس افزونه Yoast SEO می‌باشد. زمانی که سایت یا فروشگاه اینترنتی شما راه اندازی شد باید نقشه آن را در سرچ کنسول ثبت کنید، تا گوگل صفحات شما را شناسایی کند و بعد از هربار بروز رسانی نیز آنها را مورد بررسی قرار دهد. اما چگونه نقشه سایت بسازیم؟ در این مطلب به شما خواهیم گفت که سایت مپ چیست و در ادامه نحوه ثبت سایت مپ گوگل را بیان کرده ایم. نقشه سایت HTML اجازه می‌دهد بازدیدکنندگان سایت به آسانی به یک وبسایت هدایت شوند و این سایت مپ نسخه‌ای از متن با نمای کلی site navigation می‌باشد.

هنگامی که شما نقشه سایت را با صفحات noindex و بلاک شده به گوگل ارائه می دهید، هم زمان دارید به او می گویید “این صفحه مهمه، ایندکسش کن” و “اجازه نداری این صفحه را ایندکس کنی” . هرچند اگر بخواهید صفت hreflang را پیاده سازی کنید ، باید یک نقشه سایت XML کامل ایجاد کنید، بنابراین استفاده از یک ابزار کار شما را بسیار راحت خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تنظیم دستی نقشه سایت ، به صفحات رسمی Google و Bing مراجعه کنید.

نقشه سایت HTML اساسا شامل صفحاتی هستند که دارای تگ های href هستند و به صفحات دیگر لینک می دهند؛ این فایل ها هم برای کاربران کاربردی هستند و هم برای موتورهای جستجو. خزنده ها سایت شما را با استفاده از کلیک بر لینک هایی که به صفحات دیگر لینک داده شده اند، کشف می کنند. آن ها این روند را تا جایی ادامه می دهند که دیگر لینکی در ارتباط با سایت شما باقی نمانده باشد.

برای آنالیز بهتر این بخش نیز می توانیم آدرس های آن را در نقشه های سایت کوچکتر گروه بندی کنیم. ولی see index coveragge قابل کلیک نیست و همچنین Sitemaps read هیچ “یو آر ال”ی رو نمایش نمیده. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به افضلی وردپرس است.

به صورت کلی بهتر است وب‌سایت شما نقشه سایت داشته باشد اما الزامی در داشتن تگ اولویت بندی صفحات نیست. سپس آدرس سایت مپ خود را بدون ذکر نام دامنه در بخش Add a new sitemap وارد و دکمه submit را فشار دهید. اگر سایت مپی دارید که بزرگتر از 50 مگابایت است، باید آن را به چند نقشه سایت تقسیم کنید. شما می‌توانید از فایل فهرست سایت مپ به عنوان راهی برای ارسال چندین نقشه به طور همزمان استفاده کنید. بر اساس شرایط وبسایت خود از پسوند‌های نقشه سایت برای اشاره به انواع رسانه‌های دیگر مانند ویدیو، تصاویر و اخبار موجود در صفحات استفاده کنید. به طور کلی گوگل از چند فرمت نقشه سایتپشتیبانی می‌کند که در ادامه هر یک از آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.