آنها چیست و چگونه می توان آنها را دریافت کرد


وب سایت شما به ترافیک نیاز دارد – هر چه بیشتر، بهتر. و برای انجام این کار، باید در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشید.

چطوری این کار را انجام میدهی؟

البته با بهینه سازی موتورهای جستجو.

پس چه اتفاقی می افتد بعد از اینکه محتوای خود را مرور کردید، کلمات کلیدی را اضافه کردید و سئوی فنی خود را تقویت کردید و هنوز آنطور که می خواهید رتبه بندی نکردید؟

بعدش چه کاری میکنی؟

یک حوزه کلیدی وجود دارد که باید روی آن تمرکز کنید: ایجاد بک لینک.

اما چگونه این کار را انجام می دهید؟ و به هر حال بک لینک چیست؟ آیا همه بک لینک ها بک لینک های خوبی هستند؟

برای یافتن پاسخ این سؤالات و موارد دیگر، به ادامه مطلب مراجعه کنید.

بک لینک چیست؟

بک لینک ها به سادگی پیوندهایی از یک وب سایت به وب سایت دیگر هستند.

بک لینک ها که گاهی «لینک های ورودی» یا «لینک های ورودی» نامیده می شوند، یکی از مهم ترین بخش های بهینه سازی موتور جستجو هستند.

ابزارهای مفید برای سازندگان صفحه وب، بک لینک ها، استناد به آمار، ادعاهای منبع، اضافه ، زمینه، یا ارائه توصیه و موارد دیگر را آسان می کند.

همچنین نوع دیگری از پیوندها به نام پیوندهای داخلی وجود دارد که پیوندهای بین صفحات در همان وب سایت هستند. اینها در سئو نیز نقش دارند، اما در اینجا به آن نمی پردازیم.

اگر این چیزی است که شما علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد آن هستید، این پیوند داخلی را به یک قطعه مجله موتور جستجوی عالی در مورد بهترین شیوه ها برای استفاده از پیوندهای داخلی در سئو دنبال کنید. (ببینید ما آنجا چه کردیم؟)

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

اکنون که به این موضوع پرداختیم که بک لینک دقیقا چیست، ،ت به سوال 10000 دلاری رسیده است: چرا آنها اهمیت دارند؟

اساسی ترین پاسخ به این سوال این است که بک لینک های سایت شما رتبه PageRank را می گذرانند و موتورهای جستجو سپس از آن در الگوریتم خود (همراه با بسیاری از عوامل دیگر) استفاده می کنند تا به تعیین کیفیت وب سایت شما و رتبه بندی آن در صفحات نتایج کمک کنند.

آنها نشان دهنده محبوبیت سایت شما در بین کاربران هستند و بخش مهمی از هر استراتژی سئو هستند.

بک لینک ها همچنین نقش مهمی در قابلیت کشف شما دارند، زیرا هم کاربران و هم ،نده های موتورهای جستجو، لینک های سایت های خارجی را به صفحه شما دنبال می کنند.

ممکن است همین الان بگویید “عالی.” بیایید به آنجا برویم و شروع به تولید هرچه بیشتر پیوندهای ورودی کنیم، بنابراین شروع به بالا رفتن در نتایج جستجو می کنیم.

آهسته تر. واقعاً انتظار نداشتید که تمام چیزی که لازم است باشد، نه؟

اگر بهینه سازی موتورهای جستجو به همین سادگی بود، بسیاری از متخصصان سئو به دنبال خط جدیدی از کار بودند.

ابتدا بیایید در مورد پیوندهای خوب در مقابل لینک های بد صحبت کنیم.

چه چیزی یک بک لینک خوب را می سازد؟

در سال 1998، زم، که گوگل تازه شروع به کار کرده بود، الگوریتمی به نام را پیاده سازی کرد رتبه صفحه. یکی از مواردی که این مورد در هنگام تصمیم گیری در مورد تطابق یک صفحه وب با پرس و جوی کاربر در نظر گرفت، بک لینک ها بود.

اما حتی در آن روزهای اولیه، همه بک لینک ها ی،ان ایجاد نمی شدند. و در حالی که کمیت لینک های دریافتی شما در رتبه بندی جستجوی شما لحاظ می شود، کیفیت نیز نقش مهمی ایفا می کند.

بیایید آن را تفکیک کنیم: از نظر کمی، هرچه تعداد سایت‌هایی که به صفحه وب شما پیوند می‌دهند بیشتر باشد، سیگنال قوی‌تری به Google می‌دهد که محتوای شما ارزشمند است و بنابراین ارزش پیوند دادن را دارد.

و به طور کلی، اگر صفحه شما دارای بک لینک بیشتری نسبت به یک صفحه مشابه باشد، در نتایج جستجوی ارگ،ک بالاتر ظاهر می شود.

این به این دلیل است که هر بار که سایتی به محتوای شما لینک می دهد، اساساً صحت و صحت آن را تضمین می کند.

اما حتی یک لحظه هم فکر نکنید که هر سایتی که به صفحه وب شما اشاره می کند چیز خوبی است. برخی از پیوندها نه تنها نمی توانند هیچ کاری برای شما انجام دهند، بلکه برخی از آنها در واقع می توانند به رتبه بندی جستجوی شما آسیب بزنند. این بدان م،ی است که شما باید نگران کیفیت لینک های ورودی خود باشید.

این نسخه اینترنتی قضاوت شخصی از طریق شرکتی است که دارد – که اگر به آن فکر کنید منطقی است.

به ،وان مثال، به کدام سایت بیشتر اعتماد دارید: سایتی که توسط یک آژانس ،تی، یک دانشگاه معتبر، یا یک بنیاد معتبر پیوند داده شده است – یا سایتی که فقط توسط وبلاگ توطئه عمو جو شما به آن لینک شده است؟

بدیهی است که اولی نه تنها برای بازدیدکنندگان بلکه برای موتورهای جستجو نیز وزن بسیار بیشتری خواهد داشت. بنابراین، جای تعجب نیست که صفحه ای با لینک های کمتر از سایت های با کیفیت بالا از رقیبی با لینک های بیشتر از منابع نامعتبر بالاتر باشد.

و صحبت از منابع نامعتبر، اگر سایت شما از مزارع لینک یا سایر لینک های غیرطبیعی بک لینک دریافت کند، در واقع خطر جریمه شدن توسط گوگل را تهدید می کند. اگر سایت‌های هر،مه‌ای دارید که به صفحات شما پیوند می‌دهند، بهترین کاری که می‌تو،د انجام دهید این است که آن‌ها را رد کنید تا در ارتباط مجرم شناخته نشوید. کمی در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

اما این فقط شهرت دامنه نیست که به گوگل می گوید که لینک ورودی A ارزشمندتر از لینک ورودی B است. همچنین به ارتباط سایت ارجاع دهنده با موضوع نگاه می کند.

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

اگر وبلاگ Fantasy Football شما یک لینک ورودی از ESPN و یکی از Crochet.com داشته باشد، Google یک قضاوت (منطقی) خواهد داشت که پیوند اول ارزشمندتر است.

ما می‌تو،م چندین ، چاله را در مورد مکان‌یابی لینک، متن لنگر و تأثیر لینک‌های nofollow در رتبه‌بندی جستجوی شما دنبال کنیم، اما اجازه دهید این بحث را به یک روز دیگر رها کنیم.

برای توضیح دقیق در مورد تعیین ارزش بک لینک، حتما این ،مت را بخو،د.

چند بک لینک دارم؟

اکنون که اهمیت لینک‌های ورودی و ارزش آن‌ها را می‌د،د، وقت آن است که به پیوندهایی که قبلاً دارید فکر کنید. چگونه می د،د کدام سایت ها ترافیک را به سمت شما هدایت می کنند؟

دو راه برای انجام این کار وجود دارد: یکی که فقط به شما می گوید چه ،ی به سایت شما لینک می دهد و دیگری که می تو،د از لینک های ورودی رقبا جستجو کنید.

بررسی لینک های خود با کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل اگر وب مستر هستید باید بهترین دوست شما باشد. این مملو از انواع ابزارها و گزارش‌های مفید است که به شما در پیگیری عملکرد و رفع مشکلات کمک می‌کند – و رایگان است.

هنگامی که یک حساب کاربری ایجاد کردید و سایت خود را تأیید کردید، می تو،د از آن برای ردیابی بک لینک های خود استفاده کنید. در نوار کناری، گزینه ای به نام “پیوندها” وجود دارد.

کنسول جستجوی گوگلاسکرین شات از کنسول جستجوی گوگل، اکتبر 2022

اگر روی آن کلیک کنید، جزئیات پیوندهای داخلی و خارجی شما را نشان می دهد. خارجی ها همان هایی هستند که در حال حاضر به آنها علاقه مندیم.

تحت پیوندهای خارجی، می تو،د سه گزارش را اجرا کنید: صفحات پیوند دهنده برتر، سایت های پیوند دهنده برتر و متون لینک دهنده برتر. با استفاده از اینها، می تو،د تعیین کنید که چه ،ی و از کجا به شما لینک می دهد.

بررسی پیوندها با ابزار شخص ثالث

تنها نقطه ضعف استفاده از ردیابی لینک کنسول جستجوی گوگل این است که فقط به شما امکان می دهد جزئیات سایت خود را ببینید.

اما با استفاده از چک کننده های بک لینک شخص ثالث مانند سئوی با شکوه، سمروش، و اهرفس، می تو،د ببینید رقیب شما چه می کند و شاید برخی از این پیوندها را بدزدید.

اکنون که درباره چیستی بک لینک ها، چرایی اهمیت آن ها و نحوه ردیابی آن ها بحث کردیم، بیایید به آنچه واقعاً اینجا هستید بپردازیم: ساخت بک لینک.

چگونه بک لینک بگیرم؟

راه‌های مختلفی برای پیوند دادن سایر سایت‌ها به سایت شما وجود دارد، اما بیشتر آنها نیاز به کمی تلاش از جانب شما دارند.

اولین و ساده ترین راه برای دریافت لینک، پرداخت هزینه برای آنهاست. اما قبل از اینکه کارت اعتباری خود را بیرون بیاورید، به این یک هشدار مهم توجه کنید: اگر گوگل شما را در حال مشارکت در یک طرح ساخت لینک پولی دستگیر کند، جریمه خواهید شد.

،ید لینک برای مدت طول، موضوع بحث کارشناسان سئو بوده است و برخی به آن سوگند می خورند، در حالی که برخی دیگر اصرار دارند که ارزش ریسک ، را ندارد.

شما خودتان تصمیم می گیرید، اما توصیه ما این است که قبل از بررسی اینکه آیا لینک های پولی مسیری هستند که می خواهید کاوش کنید، لینک سازی ارگ،ک را امتحان کنید.

راه بعدی ایجاد بک لینک ایجاد آنهاست. این به طور کلی به م،ای ارسال وب سایت خود به دایرکتوری های تجاری یا اظهار نظر در وبلاگ ها و انجمن ها با پیوند به سایت خود در امضا است. این لینک ها می توانند کیفیت متفاوتی داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر، ویدیوی زیر را تماشا کنید.

یک راه بهتر برای تولید لینک های ورودی، ،ب آنهاست. اما، البته، این کمی پیچیده تر است.

برای ،ب بک لینک، باید محتوای مفیدی داشته باشید که برای دیگران ارزش ایجاد کند.

به ،وان مثال، ممکن است یک صفحه وب داشته باشید که پنج مخلوط کننده غوطه وری مورد علاقه شما را فهرست می کند. این صفحه نه تنها برای سازندگان مخلوط کن، که از فریاد زدن قدرد، می‌کنند، بلکه برای افرادی که برای ،ید مخلوط‌کن یا وب‌سایت‌های لوازم آشپزخانه جدید ،یداری می‌کنند، ارزش ارائه می‌کند.

محتوای آماری همیشه راه خوبی برای جذب بک لینک های با کیفیت است. آمار یک راه عالی برای اثبات یک نکته و غلبه بر اعتراضات است.

با ارائه آمار مرتبط در مورد جایگاه خود، سایت خود را به ،وان یکی از معتبرترین سایت ها معرفی خواهید کرد و لینک های ورودی زیادی ایجاد می کنید. یا می تو،د نظرسنجی ها را اجرا کنید و نتایج را به ،وان خبر در وبلاگ خود منتشر کنید.

سپس می‌تو،د اخبار خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید، جایی که دیگران ممکن است داده‌های نظرسنجی شما را مفید بدانند و از مقالات خود به آن پیوند دهند.

اگر محتوای شما خوب باشد و به یک طاقچه صحبت کند، به تدریج شروع به تولید بک لینک به خودی خود می کند.

اما اگر نتو،د آنقدر صبر کنید چه؟ اگر در حال حاضر بک لینک می خواهید چه؟

محتوای خود را از طریق کمپین های اجتماعی یا پولی به مخاطبان هدف تبلیغ کنید. ممکن است ،ی مقاله شما را مفید بداند و به آن لینک دهد.

یا از یکی از ابزارهای شخص ثالث ذکر شده در بخش قبل برای یافتن یک صفحه مرتبط با تعداد زیادی لینک ورودی استفاده کنید. سپس محتوای بهتری نسبت به رقبا ایجاد کنید و از دامنه های لینک دهنده بخواهید که لینک های خود را به شما هدایت کنند.

همچنین می تو،د به دنبال لینک های ش،ته یا لینک هایی که به a هدایت می شوند، بگردید صفحه 404. هنگامی که یکی از این موارد را در یک سایت مربوطه پیدا کردید، یک ایمیل به مدیر وب سایت ارسال کنید و به آنها اطلاع دهید. و فراموش نکنید که پیشنهاد دهید لینک ش،ته را با صفحه شما در همان موضوع جایگزین کنند.

برای اطلاعات عمیق تر در مورد این استراتژی ها، به علاوه استراتژی های دیگری که می تو،د استفاده کنید، حتما این مقاله را بخو،د.

شروع به ساخت آن پیوندها کنید

بنابراین، شما آن را دارید: یک دوره آموزشی ،ابی در ساخت لینک. در این مرحله، شما باید ایده خوبی در مورد چیستی بک لینک ها، چرایی اهمیت آنها و نحوه ساخت آنها داشته باشید.

فقط فراموش نکنید که مانند همه چیزهای سئو، یک ماراتن است، نه یک سرعت. خیلی بعید است که یک شبه نتایج را ببینید.

اما صبور باشید، محتوای عالی ایجاد کنید و به دنبال فرصت هایی برای ایجاد لینک باشید. شما در کمترین زمان تعداد زیادی لینک دریافتی خواهید داشت.

منابع بیشتر:




منبع: https://www.searchenginejournal.com/backlinks-what-they-are-،w-to-get-them/468186/