آیا این یک فاکتور رتبه بندی گوگل است؟


بسیاری از شرکت ها و بازاریابان معتقدند که Domain Aut،rity یک معامله بزرگ است.

در همه جا راهنماهایی وجود دارد که چگونه می تو،د اعتبار دامنه وب سایت خود را برای رتبه بندی بهتر در نتایج جستجو تقویت کنید.

اما آیا یک Domain Aut،rity بالاتر واقعاً منجر به رتبه‌بندی بهتر می‌شود؟

در این فصل، بررسی خواهیم کرد که Domain Aut،rity چیست و شواهدی مبنی بر اینکه آیا این یک فاکتور رتبه‌بندی گوگل است یا خیر.

[Ebook:] دانلود راهنمای کامل فاکتورهای رتبه بندی گوگل

Domain Aut،rity چیست؟

برای درک اینکه آیا Domain Aut،rity بخشی از الگوریتم گوگل است، ابتدا باید بفهمیم Domain Aut،rity چیست.

اول، اعتبار دامنه – مفهوم – و Domain Aut،rity (DA)، متریک Moz وجود دارد.

مانند VentureSkies تعریف کلی دامنه اتوریتی به شرح زیر است:

«مقدار دامنه یک وب‌سایت نشان می‌دهد که سایت چقدر برای یک حوزه موضوعی خاص مهم است [and] ارتباط با توجه به … کلمات جستجو..”

سپس، وجود دارد موز Domain Aut،rity یا امتیاز DA، که معیار را به این صورت تعریف می‌کند: «…نمره رتبه‌بندی موتور جستجو که توسط Moz ایجاد شده است که احتمال رتبه‌بندی یک وب‌سایت در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) را پیش‌بینی می‌کند.»

Domain Aut،rity توسط Moz با استفاده از ده ها فاکتور از جمله تعداد دامنه های ریشه پیوند دهنده و تعداد کل لینک ها مح،ه می شود. خود امتیاز در مقیاس 100 امتیازی نمایش داده می شود.

شایان ذکر است که Moz تنها پلتفرم سئو نیست که معیاری برای اندازه گیری اعتبار وب سایت ایجاد کرده است. همچنین خواهید دید که:

  • اهرفس دارای رتبه Ahrefs و رتبه دامنه. AR وب سایت ها را در پایگاه داده Ahrefs بر اساس اندازه و کیفیت بک لینک هایشان رتبه بندی می کند، در حالی که رتبه دامنه قدرت نمایه بک لینک یک وب سایت را در مقایسه با سایرین در پایگاه داده Ahrefs در مقیاس 100 امتیازی نشان می دهد.
  • سمروش دارای امتیاز اعتباری است که کیفیت کلی و عملکرد سئو یک دامنه یا صفحه وب را اندازه گیری می کند.
  • با شکوه دارای امتیازات متریک جریان است که تعداد لینک های یک وب سایت و کیفیت محتوای وب سایت را اندازه گیری می کند.

ادعا: اعتبار دامنه به ،وان یک عامل رتبه بندی

بسیاری از مقالات در مورد Domain Aut،rity به آن به ،وان امتیاز رتبه‌بندی موتور جستجو اشاره می‌کنند و نشان می‌دهند که یک پیش‌بینی‌کننده خوب برای عملکرد یک وب‌سایت در SERP برای عبارات کلیدی هدفمند است.

این می تواند برخی را به این باور برساند که Domain Aut،rity یک عامل رتبه بندی برای موتورهای جستجو مانند Google است.

حتی یک تاپیک جالب در توییتر وجود دارد 2020 از بنیانگذار Moz، رند فیشکین، نشان می دهد اسناد داخلی از طرف Google، پیشنهاد می‌کند که گوگل معیاری شبیه به اعتبار دامنه دارد.

اما به خواندن ادامه دهید – شواهد روشن می شود.

[Discover:] اطلاعات بیشتر در مورد فاکتور رتبه‌بندی گوگل

اعتبار دامنه به ،وان یک عامل رتبه بندی: شواهد

موز سایت اینترنتی می گوید امتیاز Domain Aut،rity آن بر نتایج جستجوی گوگل تأثیری ندارد.

Domain Aut،rity یک عامل رتبه بندی گوگل نیست و هیچ تاثیری بر SERP ها ندارد.

که در 2015، از گری ایلیز، رئیس بخش Sun،ne و Happiness در Google، در مورد انتقال قدرت از HTTP به HTTPS سؤال شد. پاسخ او:

“ما “اقتدار” نداریم، اما سیگنال ها باید منتقل شوند، بله.”

که در 2016، Illyes به سوالی در مورد اینکه آیا افزودن یا حذف صفحات از یک وب سایت بر اعتبار دامنه آن تأثیر می گذارد یا خیر پاسخ داد.

بنابراین، مشکل من این است که من چیزی در رتبه بندی نمی دانم که به “اقتدار دامنه” ترجمه شود، بنابراین نمی توانم پاسخ دهم”

چند هفته بعدایلیز در طی بحثی در مورد پیوند دادن به فایل‌های تصویری یا صفحات وب برای تأثیر بر اعتبار دامنه، پاسخ داد:

ما واقعاً «اختیار کلی دامنه» نداریم. یک لینک متنی با انکر ت،ت بهتر است”

از آنجا، تأییدیه‌های زیادی از جان مو،، م،ع جستجو در Google خواهید دید که Domain Aut،rity وجود دارد اما Google از آن استفاده نمی‌کند.

در ماه دسامبر 2016مو، به نظری در مورد یک دامنه دسکتاپ دارای اعتبار بالاتر پاسخ داد.

«گوگل از «مرجع دامنه» استفاده نمی‌کند»

که در 2018، شخصی پرسید که آیا Domain Aut،rity در Reddit AMA با مو، وجود دارد یا خیر.

پاسخ مو، اذعان داشت که:

“البته که وجود دارد، این ابزاری از Moz است.”

بعدا اون سال، وقتی در توییتر از او پرسیده شد که آیا Domain Aut،rity وجود دارد یا خیر – مو، پاسخ داد:

Domain Aut،rity (DA) یک امتیاز رتبه بندی موتور جستجو است که توسط Moz ایجاد شده است. بنابراین وجود دارد = بله. موتورهای جستجو از آن استفاده نمی کنند.»

که در 2019، هنگامی که از مو، در مورد معیاری در سطح سایت مشابه Domain Aut،rity در توییتر پرسیده شد، مو، پاسخ داد:

ما از اعتبار دامنه استفاده نمی کنیم. ما معمولاً سعی می‌کنیم تا حد ممکن معیارهای خود را دقیق داشته باشیم، گاهی اوقات این کار چندان آسان نیست، در این صورت ما به چیزها کمی گسترده‌تر نگاه می‌کنیم (مثلاً در مورد برخی از به‌روزرس،‌های کیفیت قدیمی‌تر در این مورد صحبت کرده‌ایم).

بعدا اون سالیکی از کاربران توییتر پرسید که آیا کاهش ترافیک موتورهای جستجو به دلیل از دست دادن Domain Aut،rity بوده است. مو، پاسخ داد:

ما از اعتبار دامنه استفاده نمی‌کنیم، این معیاری است که از یک شرکت SEO ارائه شده است. من توصیه می‌کنم یک موضوع در انجمن راهنما با جزئیات شروع کنید، از جمله نش،‌های اینترنتی و پرسش‌هایی که در آنها تغییراتی را مشاهده می‌کنید.”

که در 2020، مو، سؤال دیگری در مورد اعتبار دامنه دریافت کرد. این بار، شخصی پرسید که آیا بک لینک از وب سایت های دارای اعتبار دامنه بالا در رتبه بندی وب سایت اهمیت دارد یا خیر. پاسخ او:

ما اصلاً در الگوریتم‌های خود از اعتبار دامنه استفاده نمی‌کنیم.»

چند ماه بعداز مو، پرسیده شد که Domain Aut،rity چقدر برای ،یدن سریعتر صفحات وب در توییتر اهمیت دارد.

برای واضح بودن، گوگل در مورد ،یدن جستجو، فهرست‌بندی یا رتبه‌بندی از Domain Aut،rity *اصلا* استفاده نمی‌کند. این در سایت آنها کاملاً واضح است.

با این حال، توییت‌هایی را ایند، می‌کنیم که در مورد آن صحبت می‌کنند.»

تا آن زمان، به نظر می‌رسد نمایندگان Google واضح است که هیچ استفاده‌ای از Domain Aut،rity وجود ندارد. با این حال، در اوا، 2020 در مصاحبه با SearchLove، مو، در مورد اینکه آیا گوگل معیاری شبیه به اعتبار دامنه دارد یا خیر، سوال شد.

برخلاف پاسخ‌های قبلی، این پاسخ به معیاری شبیه به DA در الگوریتم گوگل اشاره می‌کند.

من نمی‌دانم که آیا آن را اینطوری اقتدار بنامم یا نه، اما ما برخی از معیارها را داریم که بیشتر در سطح سایت هستند، برخی معیارها که بیشتر در سطح صفحه هستند، و برخی از این معیارهای سطح سایت ممکن است نوعی نقشه به چیزهای مشابه.”

که در 2022مو، به سوال دیگری درباره Domain Aut،rity در Reddit پاسخ داد. سوال این بود که چگونه می توان یک وب سایت را با Domain Aut،rity 31 افزایش داد. مو، پاسخ داد:

“من کمی پاره شده ام. از یک طرف، برای جستجوی گوگل نیازی به DA ندارید. گوگل *اصلا* از آن استفاده نمی کند. اگر می خواهید سطح سایت خود را در جستجو ارتقا دهید، باید روی چیز دیگری تمرکز کنید یا حداقل از معیارهای دیگر برای آن استفاده کنید. عمدتاً به همین دلیل است که DA به ،وان یک معیار توسط بسیاری از SEO ها مورد بی مهری قرار می گیرد. برای زمینه، فکر نمی‌کنم در 14 سالی که این کار را انجام می‌دهم، هرگز به دنبال سایت DA نباشم.

او توصیه‌های بیشتری در مورد اینکه چگونه می‌توان با تمرکز بر موضوعی با رقابت کم و ایجاد «…مجموعه معقول از محتوای فوق‌العاده» در مورد آن موضوع، اعتبار دامنه را بهبود بخشید.

او تاکید کرد که سیگنال های کاربر، نه هر نوع امتیاز قدرت، چیزی است که سوزن را حرکت می دهد.

[Recommended Read:] عوامل رتبه بندی گوگل: واقعیت یا تخیل

Domain Aut،rity به ،وان یک سیگنال رتبه بندی: حکم ما

Domain Aut،rity: آیا این یک عامل رتبه بندی گوگل است؟

Domain Aut،rity (DA) توسط Moz شبیه به Domain Rank (DR) توسط Ahrefs، امتیاز مرجعیت Semrush و امتیازات متریک جریان توسط Majestic است.

همه آنها معیارهای اعتباری هستند که توسط ابزارهای شخص ثالث مح،ه شده اند و هیچ تأثیر واقعی بر رتبه بندی موتورهای جستجو ندارند.

در حالی که مو، یک بار پیشنهاد کرد که گوگل معیارهایی دارد که به مواردی مشابه با Domain Aut،rity نشان می دهد، او بارها استفاده از Domain Aut،rity توسط Moz در توییتر و Reddit را رد کرده است.

او همچنین خاطرنشان کرد که آنها به هر کاری که در داخل انجام می دهند «اقتدار دامنه» نمی گویند.

بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که Domain Aut،rity قطعاً یک عامل رتبه‌بندی نیست.


تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو

عوامل رتبه بندی: واقعیت یا داستان؟  بیایید برخی از افسانه ها را از بین ببریم! [Ebook]




منبع: https://www.searchenginejournal.com/ranking-factors/domain-aut،rity-ranking-factor/