آیا زبان یک عامل رتبه بندی گوگل است؟


اگر مخاطبان هدف شما به زبان‌های مختلفی صحبت می‌کنند، ارائه محتوای وب‌سایت شما به چند زبان برای ارائه تجربه کاربری بهتر منطقی است.

اما آیا ارائه زبان های مختلف در وب سایت شما بر رتبه بندی جستجوی ارگ،ک تأثیر می گذارد؟

آیا نحوه سازماندهی صفحات بومی سازی شده خود می تواند بر رتبه بندی جستجوی ارگ،ک تأثیر بگذارد؟

ادعا: زبان به ،وان یک عامل رتبه بندی

اگر می خواهید به افراد ،یسی زبان دسترسی پیدا کنید، محتوای شما باید به زبان ،یسی باشد.

با این حال، همین محتوای ،یسی احتمالاً در بازارهایی که زبان‌های دیگر – از جمله چینی، ،ی، یا اسپ،ایی – در آن غالب هستند، رتبه خوبی نخواهد داشت.

،ب‌وکارهایی که می‌خواهند به مشتری، دست یابند که به زبان‌های مختلف در کشورهای خاص صحبت می‌کنند، می‌توانند این کار را با ایجاد محتوا به چند زبان انجام دهند.

بنابراین، منطقی به نظر می رسد که زبان نقشی در رتبه بندی گوگل صفحات وب داشته باشد، درست است؟

موتورهای جستجو همیشه تمام تلاش خود را می کنند تا مرتبط ترین نتایج را به کاربران ارائه دهند و می توانند زبان موجود در محتوا را تشخیص دهند. اما به نظر می رسد که آنها همچنین از ما می خواهند که با سازماندهی نسخه های بومی سازی شده صفحات کمک کنیم.

گوگل به زبان اشاره می کند توضیح آن نحوه عملکرد الگوریتم های جستجو بیان می کند:

«تنظیمات جستجو همچنین نشانگر مهمی هستند که نشان می‌دهد چه نتایجی احتمالاً مفید هستند، مثلاً اگر زبان ترجیحی را تنظیم کنید یا SafeSearch را انتخاب کرده باشید (ابزاری که به فیلتر ، نتایج صریح کمک می‌کند).»

اگر جستجوگر ،یسی را به ،وان زبان ترجیحی خود و کانادا را به ،وان مکان خود قرار دهد، Google آن اولویت ها را هنگام ارائه نتایج در نظر می گیرد. منطقی است که وب‌سایت‌هایی که افراد ،یسی زبان را در کانادا هدف قرار می‌دهند، احتمالاً در آن جستجو ظاهر می‌شوند.

[Recommended Read:] عوامل رتبه بندی گوگل: واقعیت یا تخیل

شواهد برای زبان به ،وان یک عامل رتبه بندی

مستندات سئوی پیشرفته گوگل روش هایی را که می تو،د به اشتراک می گذارد در مورد نسخه های محلی صفحه خود به گوگل بگویید. دلیل اهمیت این موضوع چیست؟

«اگر چندین نسخه از یک صفحه برای زبان‌ها یا مناطق مختلف دارید، به Google در مورد این تغییرات مختلف بگویید. انجام این کار به جستجوی Google کمک می کند تا کاربران را به من، ترین نسخه صفحه شما بر اساس زبان یا منطقه راهنمایی کند.

توجه داشته باشید که حتی بدون اقدام، Google ممکن است همچنان نسخه‌های زبان جایگزین صفحه شما را بیابد، اما معمولاً بهتر است شما صریحاً صفحات خاص زبان یا منطقه خود را مشخص کنید.

گوگل استفاده از URL های مختلف برای نسخه های زبان های مختلف از یک صفحه سپس، هر URL را با زب، که استفاده می‌کنید علامت‌گذاری کنید تا به موتورهای جستجو کمک کنید بفهمند چه خبر است. می تو،د صفحات خاص زبان را به چند روش مختلف سازماندهی کنید:

تگ های HTML

اولین گزینه استفاده از ویژگی hreflang در تگ های HTML از یک صفحه، که به موتورهای جستجو زبان و کشور هدف صفحه را می گوید.

<link rel="alternate" href=" hreflang="en-uk">

این کد نشان می دهد که این صفحه برای ،یسی زبانان بریت،ا در نظر گرفته شده است

هدرهای HTTP

همچنین می تو،د قرار دهید تگ های hreflang در هدر HTTP. این مورد به نشان دادن زبان فایل‌های غیرHTML کمک می‌کند.

نقشه های سایت

شما همچنین می تو،د از خود استفاده کنید نقشه سایت برای تعیین زبان و منطقه یک صفحه انواع این شامل فهرست ، هر URL خاص زبان تحت یک تگ است. لینک بالا را دنبال کنید تا راهنمای گوگل و نمونه های قطعه کد را ببینید.

دامنه های مختلف برای کشورهای مختلف

شما می تو،د از نام های دامنه سطح بالا برای کشورهای خاص برای یک وب سایت ایتالیایی استفاده کنید، مانند https://domain.it/، که به موتورهای جستجو می گوید که کل وب سایت افراد در ایتالیا را هدف قرار می دهد.

زیر شاخه های زبان خاص

علاوه بر این، می تو،د از زیر شاخه ها برای جداسازی محتوا بر اساس زبان و کشور استفاده کنید. یک مثال می تواند محتوایی باشد که در زیر هدف قرار دادن افراد ،یسی زبان در ایالات متحده یافت می شود.

توجه به این نکته مهم است که گوگل ادعا می کند از هیچ یک از این روش ها برای تعیین زبان یا مخاطب هدف استفاده نمی کند:

«از hreflang برای اطلاع دادن به Google در مورد تغییرات محتوای خود استفاده کنید تا بتو،م بفهمیم که این صفحات تغییرات محلی از همان محتوا هستند. گوگل از hreflang یا ویژگی HTML lang برای تشخیص زبان صفحه استفاده نمی کند. در عوض، از الگوریتم‌هایی برای تعیین زبان استفاده می‌کنیم.»

بر،ب های متعارف

گوگل نیز استفاده از آن را توصیه می کند بر،ب های متعارف در شرایط خاص

«اگر محتوای مشابه یا تکراری را در URL های مختلف به یک زبان به ،وان بخشی از یک سایت چند منطقه ای ارائه می کنید (به ،وان مثال، اگر هر دو نمونه example.de/ و example.com/de/ محتوای مشابه زبان آلم، را نشان می دهند)، باید انتخاب کنید. یک نسخه ترجیحی و از ،صر rel=”canonical” و تگ های hreflang استفاده کنید تا مطمئن شوید که زبان صحیح یا URL منطقه ای به جستجوگران ارائه می شود.

اسناد Google در مورد تجمیع URL های تکراری، چگونگی آن را مورد بحث قرار می دهد بر،ب های متعارف و زبان با هم کار می کنند.

«نسخه‌های مختلف یک صفحه تنها در صورتی تکراری در نظر گرفته می‌شوند که محتوای اصلی به یک زبان باشد (ی،ی اگر فقط سرصفحه، پاورقی و سایر متن‌های غیر انتقادی ترجمه شده باشد، اما متن ی،ان باقی بماند، پس صفحات تکراری در نظر گرفته می شوند).

طبق بایدها و نبایدهایش برای متعارف سازی، گوگل به شما پیشنهاد می کند:

هنگام استفاده از تگ های hreflang یک صفحه متعارف مشخص کنید. یک صفحه متعارف به همان زبان یا بهترین زبان جایگزین ممکن را در صورتی که برای همان زبان وجود ندارد، مشخص کنید.

که در 2018، گری ایلیس، رئیس Sun،ne و Happiness در Google، نمونه‌ای از نمونه‌های hreflang را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

ما بیش از نیم ساعت را با @suzukik به بررسی نمونه‌های hreflang با کدهای منطقه MENA، EU، ASIA و غیره در hreflang گذراندیم، و من خوشحالم که گزارش کنم آنها کار نمی‌کنند. ما حتی از چیزی مانند fr-eu زب، است،اج نمی کنیم، چه رسد به اینکه از آن در رتبه بندی استفاده کنیم.

که در 2021، جان مو، داشتن محتوای چند زبانه در یک صفحه را پیشنهاد کرد.

من فقط از موقعیتی اجتناب می کنم که در یک صفحه نسخه های چند زبانه ای از یک متن داشته باشید (مثلاً ترجمه در کنار متن اصلی). تشخیص زبان اصلی را آسان کنید.”

[Discover:] اطلاعات بیشتر در مورد فاکتور رتبه‌بندی گوگل

حکم ما: زبان احتمالاً یک عامل رتبه‌بندی است

آیا زبان یک عامل رتبه بندی گوگل است؟

گوگل در توضیح نحوه عملکرد موتور جستجوی خود، چگونگی تأثیر زبان بر نتایج جستجو را مورد بحث قرار می دهد. چندین صفحه در اسناد سئوی پیشرفته گوگل نحوه کار با زبان ها را پوشش می دهد.

برای پاسخگویی موفقیت‌آمیز به درخواست کاربر، باید زبان مش،ی با کاربر داشته باشید، و Google ترجیحات زبان را هنگام ارائه نتایج جستجو در نظر می‌گیرد.

از سوی دیگر، گوگل بیان می‌کند که از تگ‌ها، دامنه‌ها یا زیر شاخه‌ها برای تعیین زبان یا مخاطب استفاده نمی‌کند. در یک مورد، گری ایلیز گفت که کد hreflang یک عامل رتبه بندی نیست.

بنابراین، اگرچه گوگل رسماً آن را به ،وان یک عامل رتبه‌بندی تأیید نمی‌کند، تنظیمات زبان بر روی دید در جستجو برای کاربر، که زبان و مکان خاصی را مشخص می‌کنند، تأثیر می‌گذارد.

از این رو:

  • روش شما برای سازماندهی نسخه های زبان مختلف سایت شما احتمالاً بر رتبه بندی ارگ،ک تأثیر نمی گذارد.
  • احتمالاً استفاده از زبان مورد علاقه افراد بر رتبه بندی ارگ،ک تأثیر می گذارد.

به طور کلی، ما مطمئن هستیم که زبان یک عامل رتبه‌بندی گوگل است که کاملاً تأیید شده است.


تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو

عوامل رتبه بندی: واقعیت یا داستان؟  بیایید برخی از افسانه ها را از بین ببریم! [Ebook]




منبع: https://www.searchenginejournal.com/ranking-factors/language-ranking-factor/