آیا لینک های داخلی یک عامل رتبه بندی هستند؟


شما همیشه در مورد لینک های داخلی می شنوید. اما چقدر اهمیت دارند؟

آیا لینک‌های داخلی بر رتبه‌بندی جستجو تأثیر می‌گذارند، و اگر چنین است، چگونه می‌تو،د آنها را برای سئو بهینه کنید؟

این همان چیزی است که ما با غواصی در مرکز جستجوی Google، پتنت‌ها، توییت‌ها و ویدیوهای ساعت اداری بررسی خواهیم کرد.

ادعا: پیوندهای داخلی به ،وان یک عامل رتبه بندی

لینک های داخلی چیست؟

پیوندهای داخلی به سادگی پیوندهای فرامتن هستند که دو صفحه را در یک دامنه به هم متصل می کنند. مثلا:

  • پیوند از یک مقاله مجله موتور جستجو به مقاله دیگر در دامنه searchenginejournal.com یک پیوند داخلی خواهد بود.
  • پیوندی از یک مقاله مجله موتور جستجو به یک مقاله در مرکز جستجوی گوگل یک پیوند خارجی خواهد بود.

مقالات برترین وبلاگ های سئو و بازاریابان با تجربه را مطالعه کنید. احتمالاً توصیه هایی در مورد بهینه سازی صحیح پیوندهای داخلی برای افزایش دیده شدن صفحات کلیدی خود در نتایج جستجو خواهید یافت. مثلا:

[Recommended Read:] عوامل رتبه بندی گوگل: واقعیت یا تخیل

شواهدی برای پیوندهای داخلی به ،وان یک عامل رتبه بندی

صفحه گوگل در جستجو چگونه کار می کند توضیح می‌دهد که چگونه پیوندها به Google در کشف محتوای جدید کمک می‌کنند.

«از آنجایی که وب و سایر محتواها دائماً در حال تغییر هستند، فرآیندهای ،یدن ما همیشه در حال اجرا هستند تا به این روند ادامه دهند. آن‌ها یاد می‌گیرند که محتوایی که قبلاً دیده‌اند چقدر تغییر می‌کند و در صورت نیاز دوباره از آن بازدید می‌کنند. آنها همچنین با ظاهر شدن پیوندهای جدید به آن صفحات یا اطلاعات، محتوای جدیدی را کشف می کنند.”

که در 2017، از گری ایلیس، رئیس بخش Sun،ne و Happiness در گوگل، پرسیده شد که آیا لینک های پیمایش ،ده نان ارزش عبور کرده اند یا خیر. پاسخ او:

“ما آنها را دوست داریم. ما آنها را به ،وان پیوندهای عادی در مح،ه رتبه صفحه در نظر می گیریم.

به نظر می رسد او تأیید کرده است که پیوندهای داخلی می توانند بر عملکرد یک صفحه در نتایج جستجو تأثیر بگذارند.

آیا گوگل به متن لنگر پیوندهای داخلی نگاه می کند؟ جان مو،، م،ع جستجو در گوگل، پاسخی به این سوال بعدا در توییتر منتشر کرد 2017:

“بیشتر پیوندها از طریق متن لنگر خود کمی زمینه اضافی را ارائه می دهند. حداقل باید، درست است”

در طول یک پاتوق ساعات کاری دفتر مرکزی Google Webmaster در 2018از مو، پرسیده شد که آیا به‌روزرس، متن لنگر پیوندهای داخلی برای کمک به کاربران می‌تواند بر رتبه‌بندی تأثیر بگذارد؟

او پاسخ داد که اگر متن لنگر را برای کاربران مفیدتر کنید، برای ،نده های موتورهای جستجو نیز مفیدتر خواهد بود.

بعداً در 2018مو، در پاسخ به سوالی درباره تغییرات رتبه‌بندی مربوط به نمایه‌سازی اولین موبایل، اظهار داشت: «…اگر سایت تلفن همراه شما تمام محتوای مورد نیاز برای رتبه‌بندی (از جمله پیوندهای داخلی، تصاویر و غیره) را نداشته باشد، می‌تواند یک اثر.”

در توییتر، در پاسخ به سوالی در مورد نتایج ممیزی فانوس دریایی در 2020مو، گفت: “…لینک های داخلی با متن مفید به کاربران کمک می کنند و به موتورهای جستجو کمک می کنند.”

در دفتر مرکزی Google Webmaster ساعاتی بعد در 2020، از مو، پرسیده شد که چگونه پیوند داخلی برای دو صفحه درباره پنیر در یک وب سایت کار می کند. وی خاطرنشان کرد که نیازی به تغییر در متن لنگر وجود ندارد که یک صفحه را برای ،ید پنیر از راهنمای پنیر جدا می کند.

که در 2021، در طول ساعات اداری سئوی گوگل، مو، در مورد اینکه چگونه ممکن است گوگل صفحه اصلی وب سایت، صفحه دسته بندی یا صفحات دیگر را به ،وان مرتبط ترین صفحه برای یک نتیجه جستجوی کلمه کلیدی خاص انتخاب کند، بحث کرد.

او به شما پیشنهاد می‌کند از پیوندهای داخلی استفاده کنید تا گوگل از مهم‌ترین صفحات یک وب‌سایت مطلع شود. برای مثال، اگر یک محصول مهم‌تر از محصولات دیگر برای ،ب‌وکار خود دارید، به طور خاص از صفحه اصلی خود و سایر صفحات ضروری در سراسر وب‌سایت خود به آن محصول پیوند دهید.

این به گوگل کمک می کند تا تشخیص دهد که یک محصول از سایر محصولات در سایت مهم تر است.

مو، به سؤال دیگری در مورد پیوندهای داخلی در پاسخ داد 2021. آیا در صورت استفاده بیش از حد در صفحه، پیوندهای داخلی رقیق می شوند؟

پاسخ مو، در نهایت به ساختار سایت خلاصه شد. اگر گوگل هنوز بتواند ساختار سایت را درک کند و تفاوت اهمیت برخی از صفحات را نسبت به سایرین ببیند، تعداد لینک های داخلی قابل قبول است. او پاسخی مشابه به این سوال دوباره در 2022.

که در 2022، از مو، پرسیده شد که آیا قرار دادن پیوند در سرصفحه، پاورقی یا محتوا تفاوتی ایجاد می کند. او پاسخ داد که هیچ م،ایی ندارد. او در طول این مدت به سوالات مشابهی پاسخ داد آینده ساعات اداری.

بعداً در ماه مارس 2022از مو، پرسیده شد که آیا در صورت وجود داده‌های ساختاریافته برای ،ده‌های نان، پیوندهای داخلی همچنان برای سئو بسیار مهم هستند؟ او بیان می کند که “… پیوند داخلی برای سئو بسیار مهم است.” او آن را یکی از بزرگترین کارهایی می‌داند که می‌تو،د در یک وب‌سایت انجام دهید تا گوگل را به مهم‌ترین محتوای خود راهنمایی کنید.

شواهد بسیار سرراست است. لینک های داخلی به افراد و موتورهای جستجو کمک می کند تا سایت شما را درک کنند. گوگل به لینک‌های داخلی وزن می‌دهد و از آنها برای کمک به تعیین اینکه کدام صفحات مهم‌تر هستند استفاده می‌کند.

بنابراین، چه چیزی باعث ایجاد یک لینک داخلی خوب می شود؟

[Learn More:] بینش فاکتورهای رتبه بندی گوگل

توصیه های گوگل برای پیوندهای داخلی موثر

بسیاری از پاسخ های کارمندان Google بر بهبود تجربه کاربران و کمک به موتورهای جستجو برای درک سایت شما متمرکز بود. موثرترین راه برای نشان دادن صفحات ضروری با استفاده از پیوندهای داخلی چیست؟

اسناد گوگل پاسخ های روشنی را ارائه می دهد.

توضیح گوگل برای چگونه جستجو برای صاحبان سایت کار می کند نقشی را که پیوندها در کمک به گوگل برای کشف محتوای جدید بازی می کنند، تکرار می کند.

“مرحله اول این است که بد،د چه صفحاتی در وب وجود دارد. یک رجیستری مرکزی برای همه صفحات وب وجود ندارد، بنابراین گوگل باید دائماً به دنبال صفحات جدید و به روز شده باشد و آنها را به لیست صفحات شناخته شده خود اضافه کند. این فرآیند “کشف URL” نامیده می شود.

برخی از صفحات به این دلیل شناخته شده اند که گوگل قبلاً از آنها بازدید کرده است. صفحات دیگر زم، کشف می شوند که گوگل پیوندی را از یک صفحه شناخته شده به یک صفحه جدید دنبال می کند: برای مثال، یک صفحه هاب، مانند صفحه دسته، به یک پست وبلاگ جدید پیوند می دهد.

آنها توصیه می کنند که سازندگان از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنند تا یاد بگیرند که چگونه سایت خود را برای ،نده ها در دسترس تر کنند. GSC ارائه می دهد گزارش ها که به صاحبان وب سایت کمک می کند تا صفحات و صفحات با لینک بالای خود را با بیشترین لینک داخلی شناسایی کنند.

رسمی گوگل راهنمای شروع بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO). پیوند داخلی را مورد بحث قرار می دهد که با استفاده از پودر سوخاری شروع می شود.

«Banc،b ردیفی از پیوندهای داخلی در بالا یا پایین صفحه است که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا به سرعت به بخش قبلی یا صفحه اصلی برگردند. بسیاری از breadc،b ها عمومی ترین صفحه (معمولاً صفحه اصلی) را به ،وان اولین و سمت چپ ترین پیوند دارند و بخش های خاص تر را در سمت راست فهرست می کنند. توصیه می‌کنیم هنگام نمایش پودرهای سوخاری از نشانه‌گذاری داده‌های ساختار یافته استفاده کنید.»

این راهنما همچنین به پیوندهای داخلی به ،وان بخشی از یک سلسله مراتب طبیعی اشاره می کند.

«این کار را تا حد امکان برای کاربران آسان کنید تا از محتوای عمومی به محتوای خاص تر در سایت شما بروند. صفحات ناوبری را زم، که منطقی است اضافه کنید و به طور موثر آنها را در ساختار پیوند داخلی خود کار کنید. مطمئن شوید که تمام صفحات سایت شما از طریق پیوندها قابل دسترسی هستند و برای یافتن آنها نیازی به جستجوی داخلی ندارند. در صورت ،وم، به صفحات مرتبط پیوند دهید تا به کاربران اجازه دهید محتوای مشابه را کشف کنند.”

در مورد مشاوره در مورد چگونگی کمک به سئوی وب سایت خود، گوگل نوشتن متن لینک خوب را توصیه می کند.

پیوندهای موجود در صفحه شما ممکن است داخلی باشند – به صفحات دیگر در سایت شما اشاره می کنند – یا خارجی – منجر به محتوای سایت های دیگر می شوند. در هر یک از این موارد، هرچه انکر ت،ت شما بهتر باشد، برای کاربران آسان‌تر می‌شود که پیمایش کنند و گوگل متوجه می‌شود که صفحه‌ای که به آن پیوند می‌دهید چیست.”

ادامه می دهد:

معمولاً ممکن است به پیوند دادن از نظر اشاره به وب‌سایت‌های خارجی فکر کنید، اما توجه بیشتر به متن لنگر مورد استفاده برای لینک‌های داخلی می‌تواند به کاربران کمک کند و Google بهتر در سایت شما حرکت کند.»

البته، گوگل همچنین هشدار می‌دهد که از «متن انکر مملو از کلمات کلیدی یا طول، فقط برای موتورهای جستجو» یا پیوندهایی که به کاربران در جهت‌یابی در سرتاسر وب‌سایت کمک نمی‌کنند، استفاده نکنید.

در یک مقاله وبلاگ مرکزی جستجوی گوگل از 2008، گوگل اهمیت معماری لینک را مورد بحث قرار می دهد.

“معماری لینک – روش لینک دهی داخلی در سایت شما – یک گام مهم در طراحی سایت است اگر می خواهید سایت شما توسط موتورهای جستجو ایند، شود. این نقش مهمی در توانایی Googlebot برای یافتن صفحات سایت شما ایفا می کند و تضمین می کند که بازدیدکنندگان شما می توانند در سایت شما حرکت کنند و از آن لذت ببرند.”

در ادامه مقاله به سوالاتی در مورد پیوند داخلی پاسخ داده می شود. پاسخ ها به طور خلاصه:

  • گوگل استفاده از nofollow را با پیوندهای داخلی برای مجسمه سازی یا سیلو ، PageRank توصیه نمی کند.
  • گوگل با پیوندهای داخلی با مضمون متقابل، مانند وب سایتی که در مورد دوچرخه سواری و کمپینگ بحث می کند، مشکلی ندارد.

تحت سئوی پیشرفته مستندات، گوگل اهمیت لینک های داخلی برای لینک های سایت وب سایت شما در نتایج جستجو را مورد بحث قرار می دهد.

“مطمئن شوید که متن لنگر پیوندهای داخلی شما مختصر و مرتبط با صفحه ای است که به آن اشاره می کنند.”

در یکی دیگر از مقالات وبلاگ مرکزی جستجوی گوگل از 2010 گوگل با ارائه مشاوره وب سایت برای غیر انتفاعی ها خاطرنشان کرد:

20 درصد از ارسال‌های ما می‌توانند سایت‌های خود را با بهبود متن لنگر مورد استفاده در برخی از پیوندهای داخلی خود بهبود بخشند. هنگام نوشتن متن لنگر، دو نکته را در نظر داشته باشید:

  • توصیفی باشد: از کلمات مرتبط با صفحه مقصد استفاده کنید، از عبارات کلی مانند «اینجا کلیک کنید» یا «مقاله» اجتناب کنید. مطمئن شوید که کاربر می تواند با خواندن متن لنگر، یک ع، فوری از محتوا و عملکرد کلی صفحه مقصد دریافت کند.
  • آن را مختصر نگه دارید: متن لنگر حاوی چند کلمه یا یک عبارت کوتاه برای کاربران جذاب تر و راحت تر از یک جمله یا لینک طول، است.

آیا تعداد لینک های داخلی مهم است؟

مت کاتز، رئیس سابق تیم وب اسپم گوگل، به این سوال در یک ویدیوی Google Search Central در 2013. او پاسخ داد که پیوندهای داخلی مشکلی ایجاد نمی کند. قالب ها و معماری وب سایت به طور طبیعی منجر به بسیاری از لینک های داخلی با متن لنگر منطبق می شود. تا زم، که طبیعی و برای تجربه کاربر باشد، اشکالی ندارد.

[Deep Dive:] راهنمای کامل شما برای فاکتورهای رتبه بندی گوگل

حکم ما: پیوندهای داخلی یک عامل رتبه بندی هستند

عوامل رتبه بندی: تایید شده است

مستندات Google در مورد نحوه عملکرد جستجو و راهنمای شروع آن در مورد اینکه چگونه صاحبان سایت می توانند به Google در درک محتوای آنها کمک کنند اهمیت پیوندهای داخلی را توضیح می دهد.

همچنین می‌تو،د در توییتر و یوتیوب توصیه‌هایی را از نمایندگان Google در مورد بهینه‌سازی پیوندهای داخلی برای کمک به Google در تعیین حیاتی‌ترین صفحات در وب‌سایت خود بیابید.

پیوندهای داخلی بخشی از فاکتورهای رتبه بندی هستند که به تعیین رتبه صفحات وب شما در نتایج جستجو کمک می کنند.


تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو

عوامل رتبه بندی: واقعیت یا داستان؟  بیایید برخی از افسانه ها را از بین ببریم! [Ebook]




منبع: https://www.searchenginejournal.com/ranking-factors/internal-links-ranking-factor/