آیا نام دامنه یک عامل رتبه بندی گوگل است؟


روزهای اولیه اینترنت را به خاطر دارید؟

می‌تو،د تمام روز را در مسنجر AOL با دوستانتان چت کنید و در بازی‌های یاهو بازی یک نفره داشته باشید. و سپس مادرت تلفن را برای برقراری تماس برداشت و تو را از وب ا،اج ،د. اوقات خوب

در آن روزها، اگر مقداری ،ید می‌کردید، احتمال زیادی وجود داشت که این کار را در سایتی با دامنه تطابق دقیق (EMD) انجام می‌دادید. به ،وان مثال، اگر به قلاده سگ نیاز داشتید، احتمالاً در سایتی با آدرسی مانند www.buydogcollars.com قرار می گیرید.

در آن روزهای ابتدایی بهینه‌سازی موتورهای جستجو، برای شرکت‌ها معمول بود که عبارت کلیدی هدف خود را دقیقاً در URL دامنه خود قرار دهند.

متأسفانه (یا شاید خوشبختانه، بسته به احساس شما در مورد EMD ها)، کلاهبرداران و بازیگران بد از این سوء استفاده ،د، بسیاری از این دامنه ها را ربودند و آنها را به سایت های با کیفیت پایین پیوند دادند.

بنابراین، امروز چه چیزی حقیقت دارد؟ آیا نام دامنه شما بر نتایج جستجو تأثیر دارد؟

بیایید نگاه دقیق تری به بحث بیندازیم.

[Download:] راهنمای کامل فاکتورهای رتبه بندی گوگل

ادعا: آیا نام دامنه یک عامل رتبه بندی است؟

قبلاً داشتن یک دامنه تطبیق دقیق کار بزرگی بود.

در سال 2010، CarInsurance.com 49.7 میلیون دلار فروخته شد: هنوز گران ترین ،ید نام دامنه در تمام دوران است. بنابراین واضح است که شخصی برای دامنه ها با آن کلمه کلیدی ارزش قائل است.

برای افرادی که در صنعت سئو هستند (و گاهی اوقات هنوز هم) رایج بود که از EMD ها دفاع کنند. ادعاهای پیرامون آنها معمولاً این است که فوراً اعتبار ایجاد می کنند و مزیت رقابتی ایجاد می کنند.

اما آن بازیگران بدی را که در ،مت آ، درباره آنها صحبت کردیم را به خاطر دارید؟ در نهایت، گوگل به URL های پر ، کلمات کلیدی خود آگاه شد و الگوریتم خود را تغییر داد تا آنها را تخفیف دهد. اما این بدان م،ا نیست که نام دامنه وب سایت شما بر SEO تأثیر نمی گذارد.

شواهد: تاثیر نام دامنه بر سئو

اطلاعات ،یبی زیادی در مورد نام دامنه و تأثیر آنها بر رتبه بندی وجود دارد.

شکی نیست که نام دامنه در یک نقطه در رتبه بندی نقش داشته است.

در یک Hangout مدیر وب سایت 2011مت کاتز، مهندس نرم افزار در گروه کیفیت جستجوی گوگل، نقش EMD ها را در الگوریتم جستجوی این غول فناوری تایید کرد.

با این حال وی همچنین بیان کرد:

بنابراین، ما به تنظیم کمی این ،یب فکر کرده‌ایم و به نوعی دکمه را در الگوریتم پایین بیاوریم، به طوری که با توجه به دو دامنه مختلف، ،وماً به شما کمک نمی‌کند که دامنه‌ای با دسته‌ای از کلمات کلیدی داشته باشید. در آن.”

و تنها یک سال بعد، در سال 2012، کاتس توییت کرد که دامنه‌های تطبیق دقیق با کیفیت پایین باعث کاهش دید در نتایج جستجو می‌شوند.

سرانجام، در سال 2020، Google Webmaster Trends Analyst جان مو، فاش کرد کلمات کلیدی در نام دامنه دیگر نقشی در تعیین رتبه بندی نتایج موتورهای جستجو ندارند.

او در پاسخ به این سوال که آیا کلمات کلیدی در نام دامنه بر رتبه‌بندی در طول ویدیوی Ask Google Webmasters تأثیر می‌گذارند، گفت: «به طور خلاصه، خیر. شما از داشتن یک کلمه کلیدی در دامنه سطح بالای خود چنین امتیاز خاصی دریافت نمی کنید.

اما این بدان م،ا نیست که نام دامنه بی اهمیت است. آنها فقط فاکتورهای رتبه بندی مستقیم نیستند.

بیشتر بد،د فاکتورهای رتبه بندی گوگل در نسخه دوم کتاب الکترونیکی ما.

حکم ما: نام دامنه شما یک عامل رتبه بندی نیست، اما همچنان مهم است

آیا نام دامنه یک عامل رتبه بندی گوگل است؟

اکنون که ما ثابت کرده‌ایم نام‌های دامنه بخشی از رتبه‌بندی کلی موتورهای جستجوی شما نیستند، متخصصان سئو می‌توانند آنها را فراموش کنند، درست است؟

قطعا نه.

انتخاب نام دامنه شما می تواند جنبه مهمی از UX و تصویر عمومی شما باشد. نام دامنه شما معمولاً باید قابل تشخیص ترین جنبه ،ب و کار شما باشد. گاهی اوقات این نام تجاری شما نیست بلکه یک برند یا علامت تجاری خاص است.

ممکن است بخواهید زیر دامنه ها یا حتی دامنه های جداگانه ای را برای ویژگی های مختلف در نظر بگیرید. اگر محصولاتی را می‌فروشید که فروشندگان آن را حمل می‌کنند، این می‌تواند به مشتریان شما کمک کند راحت‌تر شما را پیدا کنند.

استفاده از کلمات کلیدی در دامنه شما از نظر رتبه بندی جستجو کمکی نمی کند. اگر به درستی انجام نشود، حتی می تواند به سئوی شما آسیب برساند.

اما، اگر نام تجاری شما به شدت بر روی یک سرویس یا محصول خاص متمرکز است، گنجاندن یک کلمه کلیدی در دامنه می تواند به کاربران کمک کند تا در یک نگاه متوجه شوند که شما در مورد چه چیزی هستید. یک کلمه کلیدی با دقت قرار داده شده نیز می تواند به جذب مخاطب، که احتمالاً تبدیل شوند کمک کند.

اگر کلمه کلیدی بسیار مرتبط است یا بخشی از برند شما است، از استفاده از آن نترسید.

بنابراین، TL;DR این است: نام دامنه شما مستقیماً بر رتبه‌بندی Google شما تأثیر نمی‌گذارد، اما فرصت‌هایی را برای بازاریابان وب باهوش فراهم می‌کند تا ارزش‌های برند خود را منع، کنند و تجربیات مثبت بیشتری برای کاربر ایجاد کنند.

برای راهنمایی بیشتر در انتخاب نام دامنه، توصیه راجر مونتی را بررسی کنید.


تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو

عوامل رتبه بندی: واقعیت یا داستان؟  بیایید برخی از افسانه ها را از بین ببریم! [Ebook]




منبع: https://www.searchenginejournal.com/ranking-factors/domain-name-ranking-factor/