آیا نسبت کد به متن یک عامل رتبه بندی گوگل است؟


احتمالاً می د،د که کدنویسی وب سایت شما می تواند بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارد.

می‌د،د که افزودن تکه‌هایی برای سئو، مانند توضیحات متا، تگ‌های alt، و بر،ب‌های ،وان، می‌تواند به طور قابل توجهی دید شما را در موتورهای جستجو بهبود بخشد.

اما، ممکن است فکر نکرده باشید که حجم کد در مقابل مقدار متن در آن صفحه چگونه می تواند بر رتبه شما تأثیر بگذارد.

این مفهومی است که به ،وان “نسبت کد به متن” شناخته می شود، که می تواند به طور چشمگیری بر تجربیات کاربر، نمایه سازی صفحه و سرعت صفحه تأثیر بگذارد.

اما چه چیزی باعث ایجاد نسبت خوب کد به متن می شود؟ و مهمتر از آن، چقدر در رتبه بندی جستجوی شما نقش دارد؟

پاسخ به سوال اول آسان است اما اجرای پیچیده ای دارد. یک صفحه باید به همان اندازه که نیاز دارد کد داشته باشد و در عین حال به اندازه نیاز کاربران محتوا داشته باشد.

تمرکز بر نسبت دقیق، در بیشتر موارد، ضروری نیست.

عامل دوم مست،م غواصی عمیق تر است.

[Recommended Read:] راهنمای کامل فاکتورهای رتبه بندی گوگل

ادعا: موتورهای جستجو نسبت کد به متن را هنگام رتبه بندی سایت ها ارزش می دهند

شکی نیست که نسبت کد به متن شما بر نحوه تجربه بازدیدکنندگان از وب سایت شما تأثیر می گذارد.

سایت هایی که بیش از حد دارای کد هستند، زمان بارگذاری کندتری خواهند داشت که می تواند کاربران را ناامید کرده و آنها را دور کند.

و وب سایت هایی با کد بسیار کم ممکن است اطلاعات کافی را در اختیار ،نده وب قرار ندهند. و اگر موتورهای جستجو نتوانند تعیین کنند صفحه شما در مورد چیست، نمی توانند محتوای آن را تعیین کنند.

اما آیا این مسائل بر رتبه شما نیز تأثیر منفی می گذارد؟

شواهد: تأثیر کد به متن بر صفحات نتایج موتورهای جستجو

در سال 2018 پاتوق ساعات اداری Google Webmasterاز جان مو،، تحلیلگر Google Webmaster Trends پرسیده شد که آیا نسبت کد HTML به متن وب سایت نقشی در تعیین رتبه بندی دارد یا خیر. او به صراحت پاسخ داد: “نه.”

پس همین است. پرونده بسته شد، درست است؟ نه خیلی سریع.

در حالی که گوگل به طور مستقیم نسبت کد به متن خود را در نظر نمی گیرد، چندین عامل از این نسبت از بهترین شیوه های سئو پشتیب، می کنند، به این م،ی که نسبت بد می تواند به طور غیرمستقیم بر قرارگیری نتایج جستجوی شما تأثیر بگذارد.

نسبت کد به متن شما می تواند به شما بگوید که کدام صفحات در وب سایت شما برای دادن اطلاعات بیشتر به ،نده ها نیاز به تقویت دارند. اگر کد شما خیلی کم است، ممکن است گوگل در تعیین ارتباط آن مشکل داشته باشد، که می تواند باعث افت صفحه در نتایج جستجو شود.

از طرف دیگر، سایت هایی که با کد بیش از حد بارگذاری می شوند ممکن است زمان بارگذاری کندی داشته باشند. HTML متورم و زائد به ویژه در مورد سرعت صفحه در دستگاه های تلفن همراه مشکل ساز است.

زمان بارگذاری سریعتر به م،ای تجربه بهتر کاربر است که یک عامل رتبه بندی قابل توجه است. می تو،د از Core Web Vitals در کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید تا ببینید SEO و UX شما چگونه با هم کار می کنند.

به همین ترتیب، کدهای به هم ریخته یا نامنظم می‌تواند برای ،نده‌های وب هنگام نمایه‌سازی دشوار باشد. عبور از کد پاک و فشرده برای ربات‌ها بسیار آسان‌تر است، و در حالی که این کار تأثیر زیادی بر رتبه‌بندی شما نخواهد داشت، اما در این مورد مؤثر است.

[Ebook Download:] عوامل رتبه بندی گوگل: واقعیت یا تخیل

چگونه نسبت کد به متن خود را اصلاح کنیم

در پایان، دلیل اصلی بهبود نسبت کد به متن، ایجاد یک تجربه کاربری بهتر است.

و این با اعتبارسنجی کد شما شروع می شود. ابزاری مانند اعتبار سنجی W3C به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که سایت شما پاسخگو و در دسترس است و در عین حال به بهترین شیوه های کدنویسی پایبند است.

این به شما کمک می کند کد HTML نامعتبر یا اضافی را که باید حذف شود، از جمله همه کدهایی که برای نمایش صفحه لازم نیست و هر کدی که در نظر گرفته شده است، شناسایی کنید.

در مرحله بعد، باید زمان بارگذاری صفحه خود را ارزیابی کنید و به دنبال زمینه های بهبود باشید. Google’s PageS،d ​​Insights Reports ابزار عالی برای استفاده برای این کار است.

هنگامی که مناطق مشکل را شناسایی کردید، ،ت به رفع آنها می رسد. اگر می تو،د، از استفاده از جداول در صفحات خود اجتناب کنید، زیرا به مقدار زیادی کد HTML نیاز دارند. از CSS برای استایل و قالب بندی استفاده کنید اما هر جا که می تو،د این ،اصر را در فایل های جداگانه قرار دهید.

اگر از جاوا اسکریپت یا فلش استفاده می کنید، این ،اصر را حذف کنید. در نهایت، هر متن پنهان و فضاهای سفید بزرگ را حذف کنید. تصاویر خود را تغییر اندازه و فشرده کنید و در صورت امکان اندازه صفحه خود را زیر 300 کیلوبایت نگه دارید.

حکم: کد به متن یک سیگنال رتبه بندی نیست، اما همچنان برای سئو مهم است

آیا نسبت کد به متن یک عامل رتبه بندی گوگل است؟

آیا موتورهای جستجو به طور مستقیم نسبت کد به متن شما را در هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه صفحه شما در صفحات نتایج جستجو قرار می گیرد، شامل می شود؟ خیر

اما کیفیت کدنویسی، سرعت بارگذاری صفحه و نسبت کد به متن نقش غیر مستقیمی در سئو دارند. مهمتر از آن این است که بر نحوه تجربه کاربران از صفحه شما تأثیر می گذارد.

کد به متن خود را در نسبت 25 تا 70 درصد نگه دارید تا مطمئن شوید که کد متورم تأثیر منفی روی وب سایت شما نمی گذارد.


تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو

عوامل رتبه بندی: واقعیت یا داستان؟  بیایید برخی از افسانه ها را از بین ببریم! [Ebook]




منبع: https://www.searchenginejournal.com/ranking-factors/code-to-text-ratio-ranking-factor/