آیا گوگل در حال حاضر از کار افتاده است؟ داشبورد وضعیت جستجو را بررسی کنید.


اکنون یک صفحه رسمی برای پاسخ به این سوال وجود دارد: “آیا گوگل در حال حاضر از کار افتاده است؟”

Google در حال ارائه یک داشبورد وضعیت جستجو است که در زمان واقعی به شما اطلاع می دهد که آیا مشکلی در ،یدن، نمایه سازی یا ارائه نتایج جستجو وجود دارد یا خیر.

پیش از این، مهندسان قابلیت اطمینان سایت گوگل (SRE) از طریق حساب توییتر جستجوی مرکزی گوگل به جستجوگران در مورد قطعی اطلاعات اطلاع دادند.

اکنون گوگل از آن استفاده خواهد کرد داشبورد وضعیت جستجو برای برقراری ارتباط با وضعیت موتور جستجوی خود.

آیا گوگل در حال حاضر از کار افتاده است؟

در زمان نگارش این مقاله، گوگل فعال است.

می‌دانم که چون به داشبورد وضعیت جستجوی Google نگاه می‌کنم، که علامت‌های سبز رنگ را برای برقراری ارتباط نشان می‌دهد، هر سه سرویس (،یدن، نمایه‌سازی و ارائه خدمات) در دسترس هستند.

در حال حاضر گوگل پایین استتصویر از: status.search.google.com/، دسامبر ۲۰۲۲

داشبورد وضعیت جستجوی Google مشکلات گسترده ای را که در هفت روز گذشته رخ داده است، همراه با جزئیات مربوط به وضعیت مشکل گزارش می کند.

گوگل ادعا می کند که مشکلات و اختلالات گسترده “نادر” هستند، اما این بدان م،ا نیست که هرگز اتفاق نمی افتد.

یک موضوع گسترده به این صورت تعریف می شود:

«یک مشکل گسترده به این م،ی است که یک مشکل سیستمیک در یک سیستم جستجو وجود دارد که بر تعداد زیادی از سایت‌ها یا کاربران جستجو تأثیر می‌گذارد. به طور معمول، این نوع مسائل در خارج بسیار قابل مشاهده است، و در داخل، مک،سم‌های نظارت و هشدار SRE در پشت صحنه کار می‌کنند تا مشکلات را مشخص کنند.»

«جستجوی Google» در آگوست 2022 یک اختلال نادر و گسترده را تجربه کرد، و اگر داشبورد وضعیت جستجو در آن زمان وجود داشت، می‌توانست کل این مصیبت را بهتر مدیریت کند.

به جای اینکه همه توییتر را با توییت‌هایی پر کنند که بپرسند «آیا گوگل در حال حاضر ،اب است»، می‌توانستند داشبورد را برای دریافت پاسخ بررسی کنند.

متاسفانه، قطع شدن گوگل قابل پیشگیری نیست. بهترین کاری که Google می‌تواند انجام دهد این است که در صورت شناسایی مشکلات، عموم را در جریان قرار دهد و در صورت وجود به‌روزرس،‌های وضعیت را ارائه دهد.

داشبورد وضعیت جستجوی Google – چگونه کار می کند

Google ظرف یک ساعت پس از تأیید قطعی مداوم و گسترده، به‌روزرس، را در داشبورد وضعیت جستجو ارسال می‌کند.

زمان شروع قطع، همانطور که در داشبورد ذکر شده است، به زم، اشاره دارد که گوگل مشکل را کشف کرد، نه زم، که قطعی شروع شد.

گوگل قول داده است که به‌روزرس،‌های قطعی متوالی را ظرف 12 ساعت پس از اولین به‌روزرس، ارائه کند.

علاوه بر این، Google ممکن است اطلاعاتی را ارائه دهد که می تواند به حل مشکل کمک کند:

خارج از به‌روزرس، وضعیت سنتی که ممکن است مشاهده کنید، ما همچنین سعی خواهیم کرد اطلاعات بیشتری ارائه کنیم که ممکن است راه‌حل را حل کند. به ،وان مثال، در این سناریوی فرضی که سرور نامی که حل‌وفصل نام دامنه میلیون‌ها سایت را مدیریت می‌کند، درخواست‌های اتصال Googlebot را رد می‌کند، ممکن است یک به‌روزرس، ارسال کنیم که می‌گوید تغییر سرورهای نام ممکن است مشکلی را که سایت‌ها با آن مواجه می‌شوند کاهش دهد.

هنگامی که SREهای آن تأیید کنند که اصلاح من، را اعمال کرده‌اند، Google یک مشکل حل‌شده را علامت‌گذاری می‌کند. با این حال، گوگل می گوید بسته به نوع مشکل، ممکن است پس از رفع مشکل، اثرات باقی بماند.


منبع: گوگل

تصویر ویژه: اندرو کراسوویتسکی/شاتراستوک




منبع: https://www.searchenginejournal.com/is-google-down-right-now/474224/