انواع مختلف بتن مقاوم سازی شرکت طرح و اجرای مقاوم سازی و سازه آرین تیس مقاوم سازی ساختمان مشاوره مقاوم سازی

انواع مختلف بتن مقاوم سازی شرکت طرح و اجرای مقاوم سازی و سازه آرین تیس مقاوم سازی ساختمان مشاوره مقاوم سازی

برش بتن، یکی دیگر از مهم ترین تفاوت بتن معمولی با بتن کارخانه قالب بتن مسلح می باشد. از دیگر انواع بتن آرمه، بتن پس مسلح پس تنیده می باشد که برای اعمال پیش تنیدگی در محل اجرای پروژه (بتن‌ریزی برجا) یا اتصال چندین بلوک پیش ساخته کاربرد دارد. بتن مسلح در واقع همان بتن معمولی است که المان های تسلیح کننده جهت تحمل تنش های کششی به آن اضافه شده است. بنابراین با جایگذاری المان های تسلیح کننده در بتن ، وظیفه تحمل تنش های کششی به آن ها واگذار می شود. در واقع بتن مسلح نتیجه همکاری بتن غیر مسلح و المان های تسلیح کننده در تحمل بار می باشد.

بتن هایی وجود دارند که برای استفاده و فشرده شدن در یک سطح، نیاز به غلتک دارند. این نوع بتن، معمولا در پر کردن منفذ ها و قسمت های حفاری شده کاربرد دارند. آب موجود در بتن پمپی باید به قدری باشد که بتواند به خوبی حباب ها و فضا های خالی درون بتن را پر کرده و حد روانی بتن را بالا ببرد.

  • جهت شناخت انواع بتن ابتدا باید در مورد بتنها اطلاعاتی داشته باشید.
  • امروزه با به کارگیری تکنولوژی بالا در ساخت بتن با کیفیت، مقاومت فشاری بتن تا مرز 1300 kg/cm2 نیز رسیده است.
  • آهک ، بر خلاف سیمان ، مزایای زیست محیطی و بهداشتی بسیاری دارد!
  • این مواد پتانسیل زیادی جهت استفاده در المانهای جاذب انرژی به عنوان کنترل غیر فعال در بهسازی لرزه ای ساختمان را دارند.

بمنظور نصب تأسیسات مکانیکی و الکترونیکی به راحتی توسط یک دستگاه برش (فرز) می‌توان مسیر عبور را در داخل بلوکها تعبیه نمود. بمنظور نصب وسایل بر روی دیوار (قاب عکس، تابلو) می‌توان از پیچ و رول پلاک استفاده نمود. جهت برش قطعات می‌توان از وسایلی مانند تیشه و اره چوب بری، شیارزن استفاده نمود. سایت مهندس عمران ، در سال 1396 جهت ارائه ی خدمات در قالب بانک اطلاعاتی جزوه ، کتاب و نرم افزار های مهندسی عمران ، فعالیت خود را آغاز کرد. از این قطعات می توان نه تنها به عنوان لایه های محافظ کوچک استفاده نمود بلکه در باندهای فرودگاه در برابر ضربات عملکرد خوبی نشان می دهند. در کارهای تعمیراتی دال ها می توان از آنها به عنوان لایه روی بتن قدیم و بدون درز و در زمان کوتاهی استفاده نمود.

بتن سنگین

اما از آنجا که آرماتور منحصرا بخش کوچکی از مقطع را تشکیل می دهد تصور اینکه مقطع بتن یک مقطع ایزوتروپ و هموژن است چندان صحیح نخواهد بود. به منظور ایجاد شرایط ایزوتروپی و نیز کاهش ضعف شکنندگی و تردی جسم بتن تا حد ممکن در چند دهه اخیر از رشته های نازک و نسبتا دراز که در تمام حجم بتن بطور همگن و درهم پراکنده می گردد استفاده می شود. کاربرد اینگونه رشته ها یا الیاف در بتن و بطور کلی در ملات های سیمانی که مورد استفاده است، می تواند الیاف شیشه ای، پلی اتیلنی، فولادی، آزبست و یا نایلونی باشد. «بتن مسلح» یا بتن آرمه، یک ماده کامپوزیتی و از مصالح ساختمانی پرکاربرد است که از ترکیب بتن با المان‌های تقویت‌کننده نظیر میلگرد و یا الیاف تشکیل می‌شود. المان‌های تقویت‌کننده، به منظور جبران مقاومت کششی و شکل‌پذیری پایین بتن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ساختمان های در حال اسکلت بندی تهران

در صورت طراحی مناسب، سازه‌های بتن آرمه از مقاومت بسیار خوبی در برابر بارهای دینامیکی مانند زلزله و باد بهره می‌برند. سیستم سازه‌ای ساختمان‌های بتن مسلح معمولا از نوع قاب خمشی است. این نوع سیستم، سختی مورد نیاز برای مقابله با بارهای جانبی لرزه‌ای را فراهم می‌کند. این ماده بازه 2 تا 6 ساعته را برای انجام عملیات‌های نجات در حین آتش‌سوزی فراهم می‌کند. سازه‌های بتن آرمه نسبت به سازه‌های فولادی از مقاومت بیشتری در برابر آتش بهره می‌برند. بتن مسلح، گزینه خوبی برای محافظت از فولاد در برابر آتش و اجرای سازه‌های در معرض دمای بالا است.

بتن خود ترمیم شونده چیست؟

یکی از مهم‌ترین خواص فیزیکی بتن‌های مسلح، ضریب انبساط حرارتی مخلوط سیمانی و المان‌های تقویت‌کننده درون آن است. ضریب انبساط حراراتی، میزان تغییر حجم، طول یا مساحت ماده در هنگام مواجهه با تغییرات دمایی را نمایش می‌دهد. در صورتی که ضریب انبساط حرارتی بتن با المان‌های تقویت‌کننده تفاوت داشته باشد، تغییر دمای محیط می‌تواند باعث از بین رفتن پیوند بین بتن و المان تقویت‌کننده شود. عدم پیوستگی مواد، ضعیف شدن سازه و افزایش احتمال تخریب آن را در پی دارد. به همین دلیل، معمولا از موادی با ضریب انبساط حرارتی مشابه برای مسلح کردن بتن استفاده می‌شود.