ایجاد نقشه سایت XML و تاثیر آن بر بهبود سئو سایت Seo-سئو خاکستری

هر چند گوگل و بینگ سایز بین 10 الی 50 مگابایت را برای سایت‌مپ قبول می‌کنند اما بهتر است سایت مپ خود را همیشه در دامنه‌ی پایین‌تر قرار دهید تا کار گوگل و سرور شما نیز راحت‌تر شود. وقتی صفحات چندگانه‌ای دارید که عموما شبیه هم هستند مانند محصولات موجود در یک دسته‌بندی خاص یا چند رنگ از یک محصول را در صفحات مختلف قرار داده‌اید. بهتر آن است که از تگ‌های Canonical استفاده کنید که به گوگل بگوید کدام صفحات اصلی هستند و باید ایندکس و کرول شوند. کنسول جستجوی گوگل در برخی مواقع می‌تواند خسته کننده باشد، به طور مثال اگر شما صفحه داشته باشید و صرفا صفحه‌ی شما ایندکس شوند شما نمی‌توانید بفهمید که مشکل این 5000 صفحه که ایندکس نمی‌شوند چیست. شما می‌توانید نقشه سایت خود را توسط Google Search Console‌ در سیستم گوگل ثبت کنید. این کار از طریق پیشخوان و منوی Crawl و سپس Sitemaps امکان‌پذیر است.

پیدا کردن این صفحات بدون یک سایت مپ درست، برای کاربران مشکل خواهد بود. سایت اخبار، نوع خاصی از نقشه سایت است که فقط اخبار و مقالات خبری را ایندکس می‌کند. از این نقشه سایت هنگامی استفاده می‌کنیم که بخواهیم گوگل اخبار ما را بعد از انتشار، در بخش Google News نمایش دهد. در یک طبقه‌بندی کلی می‌توان نقشه‌ سایت را به 5 دسته تقسیم‌بندی کرد. ما در زیر، این دسته‌بندی را بیان کرده‌ایم و سپس به بررسی 2 مورد از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نقشه‌ های سایت می‌پردازیم.

  • فایل XML اطلاعات را به نحوی نمایش می‌دهد که برای موتورهای جستجو ساده‌تر باشد.
  • در ادامه نحوه تهیه سایت مپ با استفاده از افزونه یوست سئو را توضیح داده‌ایم.
  • اگر سایت شما وردپرس است برای ساخت سایت مپ در وردپرس، می توانید از افزونه سئوی یواست استفاده کنید.
  • در داخل این پوشه ، class-sitemaps.php را می بینید که مقصر همه چیز است.
  • مشابه تصاویر، اگر ویدئوها نقش پر رنگی در وب سایت شما دارند، یک نقشه سایت ویدئویی برای آن ثبت نمایید.

وقتی یک صفحه توسط این ربات‌ها بررسی می‌شود، به لینک‌های داخلی و خارجی آن توجه می‌شود. اگر یک آدرس URL پیدا شود که در فهرست جستجوی آن‌ها نیست، محتوای آن آدرس را فراخوانی می‌کنند و در جای مناسب ایندکس می‌کنند. وقتی صحبت از بودجه کرول می‌باشد اگر لینک‌هایی داشته باشید که قرار نیست ایندکس شوند و دارای تگ noindex هستند هیچ نیازی ندارید که آن‌ها را در داخل نقشه سایت قرار دهید. این روش کاملا اختیاری است اما پیشنهاد می کنیم آنرا انجام دهید تا گوگل و سایر موتورهای جستجو سریعتر به نقشه سایت دسترسی پیدا کنند. مطابق تصویر زیر مطئمن شوید گزینه “نقشه های XML سایت” در وضعیت روشن باشد، پس از ذخیره تغییرات سایت مپ وب سایت تان ایجاد و آماده استفاده است.

نقشه سایت ویدیو

اگر سایت شما سایت مپ نداشته باشه آسیبی به سئو سایت وارد نمی شود ولی ساخت sitemap منجر به بهبود سئو سایت می شود. بعد از این مرحله سایت مپ شما به سرچ کنسول اضافه می شود و شما می توانید جزئیات را مثل تصور زیر مشاهده کنید. پس از آن شما باید آدرس سایت مپ خودتان را در کادری که مشخص کرده ایم، وارد کنید و گزینه SUBMIT را انتخاب کنید. پس بهتر است ابتدا سایتتان را به سرچ کنسول متصل کنید و پس از فعال سازی آن، از قسمت INDEX گزینه Sitemap را انتخاب کنید (در قسمت سمت چپ صفحه می توانید این گزینه ها را پیدا کنید).

اولویت بخشیدن به صفحات خاص در نقشه سایت

اگر همه چیز درست تنظیم شده باشد، شما اطلاعات sitemap خود را در قسمت نقشه‌های سابمیت‌شده ببینید. اگر هیچ فایلی از قبل در این قسمت وجود ندارد، آدرس فایل خود را بگذارید و دکمه Submit را بزنید. © ۱۴۰۱ تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال نردبانمی‌باشد و هر گونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

بنابراین بهتر است این گزینه را هم تیک نزنید، مگر این که از نتیجه آن مطمئن باشید. ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا سایت شما به صورت کامل crawl شود. هر چه حجم سایت و تعداد صفحات سایت شما بیشتر باشد، این زمان بیشتر خواهد بود.

اگر از کاربران وردپرس هستید، احتمالا افزونه Yoast SEO را تاکنون در آن نصب کرده اید. این افزونه رایگان دارای قابلیت تولید نقشه سایت داینامیک است. کافیست پس از نصب آن به تنظیمات آن رفته و وارد تب ویژگی ها شوید.

با این حال اگر می‌خواهید به هر دو URL اشاره کنید، نشانی‌های اینترنتی خود را برای نشان دادن نسخه‌های دسکتاپ و موبایل با استفاده از تگ‌ها حاشیه‌نویسی کنید. مثلا اگر دو نسخه از یک صفحه دارید، تنها موردی را که ترجیح می‌دهید در نتایج جستجو نشان داده شود را در این فایل فهرست کنید. به این معنا که هر زمان که یک URL جدید به سایت خود اضافه کنید، به صورت خودکار به نقشه سایت اضافه خواهد شد. به عنوان مثال اگر از وردپرس برای طراحی سایت استفاده کرده اید، میتوانید از پلاگین سئو استفاده کنید. اما در این روش احتمال اینکه لینک سازی خوبی برای صفحات مهم انجام نشده باشد نیز وجود دارد.