بهترین افزونه نقشه سایت؟ سئو انجمن های پشتیبانی وردپرس پارسی-سئو خاکستری

اما شما این شانس را دارید که تنها نباشید و چرخ را از نو نسازید. هستند و نیازی نیست نقشه را کدنویسی کنید یا ابزارهای دیگری استفاده نمایید. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به نوین می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. مثلا من یک مطلب تازه ای در سایت قرار می دهم و سریع fetch می کنم . در نهایت باید از طریق گوگل وبمستر sitemapها رو به گوگل شناسایی کنی.

  • با کلیک بر روی مشاهده نقشه سایت، تمامی نقشه‌های سایتتان به صورت لیست نشان داده می‌شود.
  • فقط بعد از تغییرات اساسی نقشه سایت خود را بروز رسانی کنید.
  • اما اگر هنوز هم سؤالی در این مورد برای شما وجود دارد، میتوانید در قسمت کامنت ها آن را منتشر کرده و تا کمتر از 24 ساعت جواب کارشناسانه سؤال خود را دریافت کنید.
  • برای مثال بلاگ ها، صفحات نویسنده ها و دسته ها جزو مواردی هستند که یوست در زمان ایجاد نقشه سایت، آن ها را ایجاد می کند.
  • زمانیکه شما یک نقشه سایت ایجاد می‌کنید، و مثلا آن را به ابزار وبمستر گوگل ارسال می‌کنید گوگل می‌تواند نقشه سایت شما را بررسی کند.

مطمن شوید فیلد آخرین زمان اصلاح در سایت مپ وجود داشته باشد، فیلد فوق به موتور جستجو کمک می کند تا متوجه آخرین تغییرات شود. صفحاتی که منجر به ایجاد محتوای تکراری می شوند را خارج کنید، در وردپرس صفحات بایگانی، برچسب ها و نویسندگان گزینه مناسبی برای اینکار هستند. اگر تعداد زیادی از آن ها داشته باشید، بهتر است که برای هر تصویر یک فایل XML جداگانه ایجاد کنید. این دو تگ بسیار مهم هستند؛ بنابراین حتما آن ها را به نقشه سایت خود اضافه کنید. البته دقت داشته باشید که دو مورد دیگر ممکن است توسط گوگل نادیده گرفته شوند.

استفاده از ابزار آنلاین برای ساخت سایت مپ

همچنین شما می‌توانید با استفاده از وب سایت‌های رایگان یا با استفاده از افزونه‌هایی مثل یواست سئو که مخصوص سایت‌های وردپرسی است، آن را ایجاد کنید. نقشه سایت XML رایج‌ترین نقشه سایت است و در فایل robots.txt قرار می‌گیرد تا خزنده‌های گوگل و سایر موتورهای جستجو به آن دسترسی داشته باشند. همچنین ممکن است سایت شما یک سایت فروشگاهی باشد و چند صد صفحه مختلف داشته باشد. در چنین شرایطی خیلی سخت می‌توان اطمینان پیدا کردن که تمامی صفحات به خوبی با هم دیگر لینک شده‌اند. بنابراین ساخت سایت مپ در این حالت هم می‌تواند این اطمینان را در شما به وجود آورد که تمامی صفحات سایت شما ایندکس شده‌اند.

نحوه قرار دادن نقشه سایت در فایل Robots.txt

همچنین در نقشه سایت، اهمیت تمام صفحات با هم برابر نیست و گوگل از این طریق، صفحات مهم ما را هم شناسایی می‌کند. به خاطر اهمیتی که نقشه سایت در سئو و بهینه‌سازی سایت دارد، در این مقاله به سراغ نقشه سایت رفتیم. قرار است که در ابتدا، به‌صورت کامل با ساختار، عملکرد و انواع نقشه سایت آشنا شویم. در ادامه یاد می‌گیریم که چطور نقشه سایت بسازیم و آن را در گوگل سرچ کنسول ثبت کنیم. پس اگر می‌خواهید آموزش ساخت نقشه سایت در وردپرس و معرفی سایت به گوگل را یاد بگیرید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اما چطور؟ بهترین سایت‌ساز دنیا را ساخته‌ایم که بیش از ۲۵۰۰ وب‌سایت از آن استفاده می‌کنند. امّا به یاد داشته باشید گوگل از طریق نقشه سایت شما می تواند سریع تر صفحات شما را توسط ربات هایش کرال کند و ایندکس کند. نقشه سایت به شما می­ کند که خزنده ­های گوگل به طور بهینه و در سریع ترین زمان وب‌سایت شما را کرال کنند.