بهینه سازی فایل Robot txt آموزش کامل ساخت فایل robots.txt همیار وردپرس-سئو خاکستری

به همین خاطر و بخاطر سایر مسائل امنیتی، همیشه توصیه می‌شود که هرچند وقت یکبار، صحت و سلامت فایل ربات سایت‌تان را بررسی کنید و از دستوراتی که داخل این فایل وجود دارد اطمینان حاصل کنید. در صورتی که از قبل به کمک این پلاگین یک فایل robots.txt هم برای سایت‌تان ایجاد نکرده باشید به صورت زیر به شما پیشنهاد ایجاد یک فایل جدید می‌دهد که باید بر روی آن کلیک کنید. درصورتی که شما اقدام به ایجاد یک فایل حقیقی به نام robots.txt در ریشه هاست سایت خودتان کنید، فایل ربات مجازی به صورت خودکار از کار می‌افتد و فایل حقیقی آپلود شده توسط شما جایگزین آن خواهد شد.

  • من چندتاازبرنامه های تلگرام روتست کردم.تنهابرنامه ای که درست کارمیکردوتوی این نوسانات تلگرام موفق بودنرم افزارشماست..
  • یکی دیگر روش‌های ویرایش فایل robots.txt به صورت دستی می‌باشد که می‌توانید از طریق سی پنل هاست و یا FTP به هاست خود متصل شده و فایل را ویرایش و سفارشی‌سازی کنید.
  • این دستور مشخص کننده صفحه یا صفحات غیر قابل دسترس برای ربات‌های خزنده وب است.
  • امروزه رستوران‌ها و فست فودها برای مقاصد بسیاری اقدام به طراحی سایت رستوران و فست فود می‌کنند.

اگر برای ایندکس کردن تمام صفحات خود با مشکل مواجه هستید، ممکن است با مشکل بودجه crawl مواجه شوید. با مسدود کردن صفحات بی‌اهمیت با robots.txt، گوگل بات می‌تواند بیشتر بودجه خزشِ شما را صرف صفحاتی کند که واقعاً مهم هستند. یکی از تکنیک هایی که در سئو مورد استفاده قرار می گیرد، URL Cloacking نام دارد که برای پنهان کردن آدرس صفحات از دید موتور های جستجو و کاربران کاربرد دارد. همانطور که گفته شد با استفاده از این فایل و دو دستور بالا، می توانید به ربات های گوگل بگویید که صفحه مورد نظر شما را ایندکس کنند و یا ایندکس نکنند.

چگونه از این فایل استفاده کنیم؟

در صورتی که قصد این را دارید که بصورت قابل اطمینان یک صفحه را از نتایج جستجو حذف کنید بایستی از تگ noindex در صفحه مورد نظر استفاده کنید. برای مشاهده این تگ بایستی اجازه بررسی صفحه و مشاهده این تگ را به موتور جستجو بدهید پس بهتر است صفحه را در robots.txt بلاک نکنید. راه‌های مختلفی برای دسترسی به نقشه یک سایت وجود دارد که یکی از آن‌ها نوشتن آدرس سایت‌مپ در فایل robots.txt است. توجه داشته باشید این دستور فقط توسط Google ، Ask ، Bing و Yahoo پشتیبانی می‌شود. گزارش سئو یکی از اصلی‌ترین کارها و وظیفه‌هایی است که باید هر شرکت خدماتی سئو به مشتریان خود ارائه دهد. درواقع در گزارش سئو شما می‌توانید از روند فعالیت‌های انجام‌گرفته و بازخوردهای آن اطلاعاتی به دست بیاورید و البته مهم‌ترین کارها در بهینه سازی سایت است.

فایل Robots.txt چیست؟ اهمیت و آموزش ساخت فایل ربات سایت

از به نمایش درآمدن محتواهای تکراری در فهرست نتایج گوگل جلوگیری می کند. این فایل به خوبی می تواند از ایندکس شدن صفحات و دایرکتوری های حساس مانند ادمین، صفحات ورود، سبدهای تجارت الکترونیک و موارد مشابه جلوگیری کند. افزونه رنک مث هم که به تازگی به یکی از رقبای جدی پلاگین یواست تبدیل شده، برای ویرایش مستقیم فایل robots.txt بخشی را در نظر گرفته است. در این قسمت شما می‌توانید دو فایل اصلی و مهم robots.txt و htaccess. گاهی اوقات با بزرگ شدن فایل ربات لازم می‌شود که یادداشت‌هایی برای خودمان بگذاریم تا بعدا خیلی سریع‌تر متوجه کارهایی که قبلا انجام داده‌ایم شویم و ضریب خطا هم کاهش پیدا کند. ربات Googlebot-Image وقتی به این دستور می‌رسد متوجه می‌شود که علارقم اینکه نباید محتوای فولدر mypic را بررسی کند اما استثنا یک فولدر به نام logo.png در آن وجود دارد که باید آن را بررسی کند.

بهترین هاست وردپرس چه ویژگی هایی دارد؟

گوگل اعلام کرده است یک تگ روبات جدید در آینده پیش روی شما قرار خواهد گرفت که این تگ یرچسب indexifembedded نام دارد. این موضوع این امکان را در اختیار شما قرار خواهد داد که به کنترل تگ های خود بپردازید. در این بخش متوجه خواهید شد آیا گوگل قصد دارد صفحه‌ ای را با محتوای جاسازی شده فهرست کند یا خیر. از طرفی این موضوع به گوگل اجازه خواهد دهد تا محتوای یک صفحه را در صورتی که در صفحه دیگری از طریق iframe یا تگ های HTML مشابه بارگزاری شده باشد را علی‌رغم دستور noindex، فهرست‌ بندی کند. در یک فایل Robots.txt با چندین دستورالعمل، می‌توان قوانین مجاز به دسترسی و عدم مجاز به دسترسی را ایجاد کرد. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید یک Robots.txt مشخص شده است که در آن قواعد مختلف برای ربات‌ها توسط یک کاربر ایجاد شده است.