بهینه سازی نقشه سایت و تاثیر آن در سئو سایت آموزش بهینه سازی نقشه سایت XML پونه مدیا-سئو خاکستری

موتورهای جستجو صفحات را در الویت قرار می‌دهند در نتیجه زودتر مورد بررسی قرار می‌گیرد. شما می‌توانید یک تگ را برر روی نقشه سایت XML صفحاتی که مهممترند اضافه کنید تا موتورهای جستجو ابتدا تمرکز بیشتری بر روی صفحاتی دارای الویت انجام دهند. هر مکانی آدرس مخصوص خود را دارد، صفحات سایت شما هم همینطور هستند. نقشه سایت در حقیقت گوگل را در پیدا کردن صفحات سایت راهنمایی می‌کند. ربات‌های گوگل برای اینکه بتوانند یک سایت را ارزش گذاری کنند، باید آدرس صفحات سایت را به درستی تشخیص دهند.

  • همانطور که گفتیم برای نقشه‌های سایت با کمتر از 100 URL، ممکن است بتوانید به صورت دستی یک sitemap ایجاد کنید.
  • از آنجا که نقشه‌های سایت XML آسانتر هستند و به طور معمول به درک کمتری در دنیای بازاریابی نیاز دارند ابتدا به توضیح اینها می‌پردازیم.
  • همچنین موجب بهبود سئوی سایت می‌شود، خصوصا در سایت‌های بزرگ و با تعداد صفحات زیاد، نیازمند یک سایت مپ هستید.
  • نقشه سایت یکی از مسائلی است که علاقه مندان و متخصصین سئو سایت در مورد آن نظرهای متفاوتی دارند.

گزینه Try to increase the memory limit to وجود دارد که این گزینه برای مشخص کردن حجم فایل است و شما می توانید از حجم زیاد سایت مپ جلوگیری کنید. سلام پیام جان… عجیبه یک مقدار سوال چون خودت جواب خودت رو دادی. افزونه Yoast خودش برای شما سایت مپ می سازه و نیازه به استفاده از افزونه های دیگه نیست. آدرس فایل نقشه سایت شما اشتباه هست یا این که اجازه دسترسی عمومی رو ندادید. مثلاً در عکس زیر می‌بینید که از 116 صفحه سایت 109 تای آن تأیید و ایندکس شده و 7 تا از صفحات یا ایندکس نشده‌اند یا جزو صفحاتی بوده‌اند که به صورت دستی کاری کرده‌اید که از گوگل آن‌ها را بررسی نکند. همه آدرس‌هایی که در نقشه سایت نوشته می‌شوند باید از قواعد یکسانی پیروی کنند.

انجام سئو برای سایت

نقشه سایت XML منحصرا تضمین می‌کند که خزنده‌های موتور جستجو URLهای لیست شده بر روی سایت را ایندکس کنند. هر sitemap دارای نقاط قوت و ضعف برای استفاده در سئو هستند. بنابراین مهم است نقش‌های آنها را برای برنامه سئو سایت درک کنیم. هدف از ایجاد نقشه سایت XML برای صحفات HTML ، دسترسی موتورهای جستجو و ربات های گوگل را به صفحات وب سایت آسان تر می ­کند. نقشه سایت HTML که مخفف Hypertext Markup Language است، مخصوص کاربران و مخاطبانی ست که از وب‌سایت بازدید می‌کنند. این نقشه سایت به کاربران کمک می‌کند تا محتوا، اطلاعات و صفحات مورد نیاز را به‌راحتی پیدا کنند.

فایل ایندکس سایت مپ

برای ساخت سایت مپ و کنترل بیشتر روی محتوای نقشه سایت، به افزونه‌‌هایی مانند یوست سئو و یا رنک مث نیاز دارید. برخی نقشه‌های سایت دارای اولویت‌بندی یا همان Priority‌ هم هستند که تعیین می‌کند کدام صفحات مهم‌تر هستند. به طور مثال صفحه‌ی اصلی سایت می‌تواند اولویت بالاتری نسبت به صفحه لاگین یا ورود به سایت داشته باشد. تقریبا غیرممکن است که بتوانید تمام لینک‌ها و ربات‌ها را در یک وبسایت بزرگ به روز نگه دارید و نقشه سایت را نیز منطبق با کار سایت آپدیت کنید. در عوض می‌توانید قوانین و دستوراتی وضع کنید که یک صفحه بلافاصله پس از ایجاد در داخل نقشه سایت قرار بگیرد و یا صفحات شما در داخل سایت مپ از حالت noindex‌ تغییر حالت دهند.

در آخرین مرحله از آموزش ساخت سایت مپ، URL مربوط به سایت مپ خود را در جای مشخص شده وارد کنید و Submit را کلیک کنید. بیشتر سایت‌های بزرگ بیش از آدرس URL دارند که ایندکس شدنشان در موتورهای جستجو خیلی برایشان اهیمت دارد. از آنجایی که در نقشه سایت تنها اجازه ورود آدرس وجود دارد، وبمسترها می‌توانند یک فایل ایندکس نقشه سایت برای خود ایجاد کنند.