تعریف سئو چیست به زبان ساده؟ seo مخفف چیست؟ سئو گوگل چه اهمیت و کاربردی دارد؟-سئو خاکستری

گوگل آنالیتیکس ابزاری ساخته شده توسط گوگل است که داده های مربوط به ترافیک وب سایت را گزارش می کند. از جمله مهمترین پارامترهای گزارش شده می توان به مکان جغرافیایی کاربر، تعداد صفحات بازدید شوه و میانگین زمان حضور کاربران در سایت اشاره کرد. کیفیت ساختار URL بر روی سئو و رتبه وب سایت تاثیر گذار خواهد بود. URL ها بایستی به گونه ای انتخاب شوند که کوتاه بوده، خواندن آنها آسان و در یک نگاه از طرف کاربران قابل فهم باشد. نتیجه تحقیقات وب سایت معروف Quicksprout نشان می دهد که URL هایی با طول 35 تا 40 کاراکتر در نتایج بالای جستجو سهم بیشتری دارند. با وجود تغییرات مداوم در سایت، بروزسانی های موتورهای جستجو، محتواهای منسوخ شده و فعالیت دیگر رقبا، سئو نیاز به فعالیت مستمر دارد.

  • اگر سئو را به این روش انجام دهید، بدون شک روی مخاطبان حقیقی خود تمرکز خواهید کرد و همچنین شما سعی خواهید کرد بهترین محتوای ممکن را به آنها ارائه دهید و مطابق قوانین SEO گوگل پیش خواهید رفت.
  • متن را برای ربات گوگل بهینه سازی نکنید و همواره کاربران خود را در نظر داشته باشید.
  • چرا شما این مطلب به این خوبی رو رایگان منتشر می کنید؟ چی پشت این کاره من نمی فهمم فقط می تونم تشکر کنم.
  • به‌طور کلی، صفحات با رای بیشتر تمایل به رتبه بالاتری دارند.

شامل اجرای سئوخارجی و سئوداخلی با استفاده از تقلب و گول زدن موتورهای جستجو را می گویند. که با توجه آپدیت الگوریتمهای گوگل در سالیان اخیر خیلی از روشهای آن عملا منسوخ شده است و اجرای آن در بیشتر موارد موجب جریمه و خشم گوگل یا اصطلاح“پنالتی گوگل” خواهد شد. بسیاری از افراد بی هدف مشغول به درج مطلب در سایت خود می شوند و تصور غلط آنها این است که هرچه مقالات و یا محتوای بیشتری در سایت قرار دهیم سئو بهتری داریم! برای سرعت بخشیدن به روند ایندکس شدن صفحات وبسایت خود، آدرس های صفحات موجود را در فایل نقشه سایت تهیه و در اختیار ابزار گوگل قرار دهید. اگر سایت شما بر بستر وردپرس قرار گرفته است میتوانید از افزونه هایی مانند Yoast SEO برای ساخت این فایل استفاده کنید. همچنین در فایل Robot.txt میتوانید تعیین کنید که ربات های گوگل برای ایندکس کردن صفحات، به وبسایت شما وارد شوند یا نه.

اما نکته قابل توجه اینجاست که سئو یک علم نامحدود است پس هرچه آن را یاد بگیرید تمام نمی شود. با داشتن مطالعه روزانه، خواندن مقالات جدید می توانید همیشه خود را در این زمینه به روز نگه دارید، که باعث می شود سایتتان نسبت به دیگر رقبا ارتقا بیشتری داشته و رشد چشمگیری را در بازدید سایت شاهد باشید. بهترین و آسان ترین راه که می توانیم به شما معرفی کنیم طراحی یک سایت مربوط به محصولات و خدمات شماست. فعالیت در برنامه های مجازی و تبلیغات در سایت ها نیز نکته قابل توجهی در این موضوع است. اما استفاده درست از کلمات کلیدی در سئو برتری بیشتری در افزایش بازدید سایت در یک بازه زمانی طولانی دارد.

اگر می خواهید که فروش بالایی داشته باشید، می توانید باسرمایه گذاری روی سئو، سایت خود را به صفحه اول نتایج جستجو گوگل برسانید و با جذب بازدید کنندگان و معرفی محصولات خود به آن ها، به فروش بالا دست پیدا کنید. این روش زمانی انجام می شود که برای مدت کوتاهی بخواهید رنک اول را بگیرید. کسانی که سئو کلاه سیاه را انجام می دهند، قصد این را دارند که از تکنیک و روش های بسیار زیرکانه کلاه سیاه مثل پر کردن کلمات کلیدی در مقالات و پست های خود برای رتبه گیری و… استفاده کنند.

مسلماً بله! گوگل رفتار کاربران را بررسی و ذخیره می‌کند، پس طبیعتاً رفتار کاربران روی سئو هم تاثیر خواهد گذاشت. اما چگونه؟

واقعیت این است که؛ به آنچه حاصل از جستجوی خودمان در گوگل است اعتماد بیشتری داریم تا محتوایی که به صورت تبلیغات (بنر، پیامک، ایمیل و …) به دست ما رسیده است. با ورود و همه‌گیر شدن تلفن‌های همراه، جستجو در اینترنت به یک ابزار قابل اعتماد و در دسترس برای پیدا کردن پاسخ سوالات، تصمیم‌گیری در مورد خرید یک محصول یا حتی پیدا کردن نزدیک‌ترین نانوایی محل تبدیل شده است. نتایجی که پس از جستجو به کاربر نمایش داده می‌شود نقش مهمی در فرآیند شناخت و تصمیم‌گیری او بازی می‌کند. سوال بسیار خوبی پرسیدید اغلب کسانی که در دوره ها و یا وبینارهای سئو مدیر سرور شرکت می کنند این سوال برایشان پیش می آید. قاعده‌ی رفتاری موتورهای جستجوگر بدین شکل است که بتوانند در صفحات سایت‌ها بخزند و به بن‌بست رسیدن برای آن‌ها اصلاً خوشایند نخواهد بود.

بیایید یک مثال واقعی را با هم بررسی کنیم تا به اهمیت سئو بیشتر پی ببریم

زمانی که موتور‌های جستجو به این نوع ریدایرکت بر‌می‌خورند، درمی‌یابند که نباید لینک‌های صفحات نتایج جستجو‌ی خود را به آدرس جدید تغییر داده و نیز رتبه‌های صفحه، به صفحه جدید منتقل نمی‌شود. برای مثال عبارت “تکنیک‌های بهینه سازی 2020” در سال 2021 دیگر جستجویی نخواهد داشت و کارایی خودش را از دست خواهد داد. اما در‌مقابل، عبارت “اهمیت بهینه سازی موتور‌های جستجو” نمونه مطلوبی از یک محتوای همیشه سبز است و هرگز کارایی خودش را از دست نخواهد داد. از نظر گوگل و بقیه موتورهای جستجو، اگر شما واقعا یک وب سایت معتبر، با محتوای مفید و کاربرپسند باشید، در وب دوستداران و طرفداران زیادی دارید. پس در این حالت باید دائما در سطح وب، به سایت شما لینک هایی داده شده و از شما به عنوان یک وب سایت خوب صحبت شود.

در تمام این صفحات رل کنونیکال قرار می‌دهید و در داخل تمام رل‌ها آدرس صفحه با محتوای مهم‌تر را قرار می‌دهید. با استفاده از این متا تگ می‌توان برای گوگل مشخص کرد، صفحه را ایندکس بکند یا نکند. قابلیت دیگر این متا تگ این است که مشخص می‌کند لینک‌های یک صفحه در حالت فالو یا نوفالو قرار بگیرند.

به تعریفی دیگر، سئو سایت فرایندیست که در طی آن با انجام انواع روش ها و مراحل، به یک وب سایت یا محتوای یک وب سایت کمک می کند تا در رتبه بالاتر جستجو یا سرچ گوگل و دیگر متور های جستجو قرار گیرد. در سئو نرخ کلیک و تعاملات کاربران در صفحه یا سایت هدف بالا می رود. Link Farm یا مزرعه لینک، به یک وبسایت یا مجموعه‌ای از وبسایت‌ها گفته می‌شود که فقط به منظور لینک سازی ایجاد شده‌اند. هر وبسایت، به سایت یا سایت‌هایی که بخواهد لینک می‌دهد تا رتبه‌های بهتری در صفحات نتایج موتور‌های جستجو بگیرند. این یک تکنیک سئو‌ی کلاه سیاه است که مشکلات بزرگی را بین شما و موتور‌های جستجو بوجود می‌آورد. همانطور که گفته شد، یکی از معیار‌های بهینه سازی موتور‌های جستجو ، تعداد بک لینک‌های یک وبسایت است.

سئو راهی برای رسیدن به درامد بیشتر به شکل مستقیم یا غیر مستقیم از طریق بهتر و بیشتر دیده شدن در صفحات موتور های جستجو است. برای این “بهتر و بیشتر” دیده شدن لازم است که پیش از شروع هر کاری، کسب و کار هدف به درستی شناخته شود و کلمات کلیدی هدف برای آن وبسایت، بر اساس شناخت وبسایت، انتخاب صحیح مخاطبان هدف و شناخت آنان انجام شود. بزارید سختش نکنیم، اگه دنبال تعریف‌های کلاسیک و متداول می‌گردید کافیه یه سرچ ساده بزنید.

برای به دست آوردن رتبه‌های خوب از دید گوگل باید سه فاکتور تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن را همزمان داشته باشید. امروزه، کسب رتبه تقریباً برای تمام کلمه کلیدی بسیار سخت‌تر از گذشته شده است و بیشتر جایگاه‌ها بیش از حد اشباع شده‌اند. این تکنیک، تاکید زیادی بر ایده استفاده مصنوعی از کلمات کلیدی خاص دارد، که خطر بزرگی برای یکپارچگی متن شما ایجاد می شود، چرا که معمولا منجر به استفاده بی رویه از کلمات کلیدی می گردد. این مسئله بدان معنا نیست که باید کلمه کلیدی هدف را در همه این مکان ها قرار دهید.