خطاهای خزیدن و بودجه خزیدن: آیا آنها فاکتورهای رتبه بندی هستند؟


،یدن اولین قدم در سفر هر صفحه به صفحه نتایج است.

موتورهای جستجو باید قبل از ارزیابی صفحه شما و تصمیم گیری برای قرار دادن آن در نتایج، آن را کشف کنند.

،یدن در وب یک فرآیند پر منابع است. موتورهای جستجو مانند گوگل از آن استفاده می کنند صدها میلیارد از صفحات وب، فیلم ها، تصاویر، محصولات، اسناد، کتاب ها و غیره برای ارائه نتایج پرس و جو.

بنابراین، آنها تلاش های ،نده را برای حفظ منابع و بار روی وب سایت هایی که بازدید می کنند، در اولویت قرار می دهند.

محدودیتی برای مدت زم، که ،نده ها می توانند برای شما صرف کنند وجود دارد.

مدت زم، که گوگل برای ،یدن یک سایت اختصاص می دهد، بودجه ،یدن سایت نامیده می شود.

هر گونه اشکال فنی که توانایی گوگل در ،یدن سایت شما را مختل کند، خطای ،یدن نامیده می شود.

سایت های کوچکتر احتمالاً تحت تأثیر قرار نمی گیرند. هنگامی که به بیش از چند هزار آدرس اینترنتی مراجعه می‌کنید، کمک به Googlebot در کشف و اولویت‌بندی محتوا برای ،یدن و زمان و مقداری از منابع سرور برای تخصیص ضروری است.

با توجه به نقطه شروع، ممکن است تعجب کنید: آیا گوگل تا چه حد می تواند وب سایت من را ب،د، یک عامل رتبه بندی است؟

[Deep Dive:] راهنمای کامل فاکتورهای رتبه بندی گوگل

ادعا: خطاهای ،یدن و ،یدن بودجه به ،وان عوامل رتبه بندی

کاهش خطاهای ،یدن و بهبود بودجه ،یدن هر دو تمرکز اصلی سئو فنی هستند و دلیل خوبی هم دارند!

شما ده ها یا صدها هزار دلار در سال برای ایجاد محتوای باکیفیت سرمایه گذاری می کنید، سپس انتشار را فشار می دهید و تنها کاری که می تو،د انجام دهید این است که منتظر بم،د تا کار سخت شما در نتایج جستجو ظاهر شود.

مشکل اینجاست که اگر گوگل به دلیل خطا یا محدودیت بودجه ،یدن، صفحه ای را ،یده نکند، صفحه نمی تواند برای هیچ چیزی رتبه بندی کند.

برای اینکه یک صفحه در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود، ابتدا باید توسط Googlebot ،یده شود.

به همین دلیل است که برخی از بازاریابان بودجه کرال را یک عامل رتبه بندی می دانند.

بیایید ببینیم آیا شواهدی برای تأیید این ادعا وجود دارد یا خیر.

شواهد: خطاهای ،یدن و ،یدن بودجه به ،وان عوامل رتبه بندی

درک اینکه چگونه یک صفحه از یک وب سایت به صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) می رسد برای تعیین اینکه آیا بودجه ،یدن می تواند یک عامل رتبه بندی باشد، ضروری است.

این فرآیند شامل سه مرحله است: ،یدن، نمایه سازی و رتبه بندی.

در مورد پیچیدگی های این فرآیند در کتاب الکترونیکی SEJ، “چگونه موتورهای جستجو کار می کنند” بخو،د.

بودجه ،یدن و خطاهای ،یدن تحت «،یدن» قرار می گیرند. ربات ها برای کشف صفحات پیوندها را دنبال می کنند.

نمایه سازی تجزیه و تحلیل یک صفحه و ذخیره آن در یک کاتالوگ برای بازیابی آسان است.

پس از ،یدن و نمایه شدن یک صفحه، واجد شرایط نمایش در نتایج جستجو است.

رتبه‌بندی اساسا مرتبط‌ترین صفحه وب را در بالای نتایج جستجو فهرست می‌کند و به دنبال آن سایر صفحات را بر اساس اینکه گوگل فکر می‌کند صفحه چقدر به پرسش پاسخ می‌دهد، فهرست می‌کند.

مرحله رتبه بندی بیشتر تحلیل های انجام شده توسط الگوریتم های گوگل را شامل می شود. برای در نظر گرفتن یک عامل رتبه بندی، باید به چیزی در مرحله رتبه بندی وزن داده شود.

در حالی که ،یدن برای رتبه بندی پس از برآورده شدن لازم است، این پیش نیاز در طول رتبه بندی وزن داده نمی شود.

فقط در صورتی که این مسئله به طور کامل برای شما حل نشود:

گوگل مشخص می کند که آیا ،یدن یک عامل رتبه بندی است یا نهسوالات برتربخش وبلاگ Google Search Central.

خطاهای ،یدن و بودجه ،یدن: آیا آنها فاکتورهای رتبه بندی هستند؟ع، صفحه از Google Search Central، ژوئن ۲۰۲۲

اسناد گوگل به خوانندگان اطمینان می دهد که اگرچه ،یدن برای حضور در نتایج جستجو ضروری است، اما یک عامل رتبه بندی نیست.

[Discover:] اطلاعات بیشتر در مورد فاکتور رتبه‌بندی گوگل

حکم ما: خطاهای ،یدن و بودجه ،یدن عوامل رتبه بندی نیستند

خطاهای ،یدن و بودجه ،یدن: آیا آنها فاکتورهای رتبه بندی هستند؟

گوگل رتبه بندی را با عوامل زیادی تعیین می کند. با این حال، خطاهای ،یدن و بودجه ،یدن یکی از آنها نیست.

به ،یدن به ،وان نقطه ورود به نتایج جستجوی گوگل فکر کنید.

موتورهای جستجو باید بتوانند وب سایت شما را ب،ند تا صفحات شما را فهرست کنند. برای رتبه بندی نیاز به نمایه سازی است. اما، افزایش بودجه ،یدن مسئول موقعیت های بهتر در نتایج جستجو نیست.


تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو

عوامل رتبه بندی: واقعیت یا داستان؟  بیایید برخی از افسانه ها را از بین ببریم! [Ebook]




منبع: https://www.searchenginejournal.com/ranking-factors/crawl-errors-crawl-budget-ranking-factors/