زمان مناسب برای انجام ممیزی محتوا برای سئو چه زمانی است؟


سوال امروز یک سوال سئو از نیک می آید که می پرسد:

«چه دوره زم، برای ممیزی محتوا مفیدتر است؟ ترافیک من بر اساس به روز رس، الگوریتم گوگل تغییر می کند و همچنین مقداری فصلی وجود دارد. آیا باید از داده های عملکرد یک ساله برای تأثیرگذاری بر استراتژی خود استفاده کنم یا بهتر است از داده های کوچکتری استفاده کنم؟»

سوال عالی، نیک!

هیچ پاسخ درست یا غلطی برای زمان انجام ممیزی محتوا وجود ندارد، زیرا هر سایت منحصر به فرد است، اما سیگنال هایی وجود دارد که زمان بررسی محتوا فرا رسیده است.

و ممیزی عملکرد سالانه نیز ضرری ندارد.

یکی از مواردی که باید مراقب آن باشید این است که چیزها را تغییر دهید فقط به این دلیل که یک زنگ موقت دریافت کرده اید، یک مدیر C-suite به دلیل فصلی بودن وحشت می کند یا در طول به روز رس، موتور جستجو نوساناتی وجود دارد.

بسیاری از اوقات، هنگامی که موتورهای جستجو مانند گوگل به روز می شوند، یک بازگشت را انجام می دهند و محتوا و صفحات خوب باز می گردند.

به به‌روزرس،‌ها تکیه نکنید، زیرا زمان آن فرا رسیده است که محتوای خود را منحصراً ممیزی کنید.

در عوض از این موارد استفاده کنید:

  • اگر ترافیک پلاتو داشته باشد و صفحات خوبی که باید رتبه بندی شوند، نیستند. (پس از رفع مشکلات فنی و ساختاری)
  • محتوایی که همیشه در جایگاه های برتر قرار داشت، دچار لغزش شده یا شروع به لغزش کرده است و محتوای شما برابر با صفحاتی است که جایگزین شما شده اند.
  • زم، که فصل شلوغ شش تا هفت ماه دیگر است و رتبه بندی خود را ندارید.
  • ارزیابی های سالانه بر اساس دسته و صفحه.

ترافیک فلات

وقتی ترافیک بالا می رود، اما مدتی است که به طور منظم محتوا اضافه می کنید، ایده خوبی است که یک قدم به عقب برگردید و به محتوایی که منتشر می کنید نگاه کنید.

اگر ترافیک جدیدی دریافت نمی کنید، آیا در حال حاضر صفحه ای دارید که همان نوع ترافیک را از SEO دریافت می کند؟

اگر بله، موضوعات را تغییر دهید و چیزهای جدیدی بیابید که می تواند مخاطبان شما را جذب کند و در عین حال مرتبط با محصولات، خدمات و پیشنهادات اصلی شما باشد.

شما نمی خواهید صفحه یا صفحاتی که در حال کار هستند را آدمخوار کنید. اما فقط به ترافیک SEO نگاه نکنید و به نوشتن در مورد همان موضوع ادامه دهید – به پایگاه کاربران و مخاطبان خود نگاه کنید.

آیا افراد در رسانه های اجتماعی اشتراک گذاری و کلیک روی صفحات شما را متوقف کرده اند؟

وقتی این اتفاق می‌افتد، احتمالاً موضوعاتی را ارسال می‌کنید که برای پایگاه کاربران خود جالب نیستند، یا در مورد آن موضوعات زیاده‌روی کرده‌اید، و آنها از همین موضوع خسته شده‌اند.

به انواع دیگر محتوا که نیازهای همان پایگاه کاربر را برآورده می کند نگاه کنید.

به ،وان مثال، اگر هدف شما پدران مجرد با دختران کوچکتر هستند و کتاب می فروشید، به دیگر «مشکلات پدر مجرد» فکر کنید. این می‌تواند آرایش مو، برنامه‌ریزی جشن تولد، ،ید لباس، معرفی دخترتان با همسر جدیدتان و غیره باشد.

هر یک از این موضوعات دارای کتاب های منطبق هستند که می توانند محتوای شما را به صورت متقابل بفروشند و راه حل هایی برای نیازهای مخاطبان شما ارائه دهند. و موضوعات به شما این امکان را می دهند که با اینفلوئنسرها در جایگاه خود کار کنید و کمپین های بازاریابی متقابل تبلیغاتی را با شرکت های مکمل ایجاد کنید.

این به ،ه خود باعث ایجاد نوردهی می شود و می تواند منجر به ایجاد بک لینک طبیعی شود.

این یک برد بزرگ است و می تواند به افزایش مجدد ترافیک شما برای مخاطبان مرتبط کمک کند و در عین حال کانال های دیگر را تغذیه می کند و به رشد شرکت شما در سراسر جهان کمک می کند.

شما به ،وان یک متخصص سئو یا کپی رایتر، قهرمان می شوید و می تو،د در میز برنامه ریزی بازاریابی جایگاهی ،ب کنید.

صفحات و دسته بندی هایی که در حال لغزش هستند

اگر متوجه شدید که صفحات یا دسته بندی ها در سایت شما در حال لغزش هستند، زمان خوبی برای بررسی آنها است.

اما فقط کشیدن، هرس و بازنویسی را شروع نکنید. ابتدا نگاه کنید به:

  • چه چیزی جایگزین شما در نتایج جستجو شده است؟
  • آنها کدام موضوعات را پوشش می دهند که شما نمی کنید؟ به این فکر کنید که چگونه می تو،د به طور طبیعی آنها را در صورت مرتبط بودن در محتوای خود بگنج،د.
  • اگر صفحه آنها پوشش رسانه ای “واقعی” داشته باشد، چند بک لینک و لینک داخلی دارند؟ چرا آنها می گیرند و شما نمی گیرید؟ چه زم، محتوای خود را در اولویت قرار می دهند؟ آیا آنها با سیگنال های اضافی از طریق پیوندهای داخلی (مخصوصاً از صفحاتی با بک لینک های با کیفیت) به آن کمک می کنند؟
  • آیا شما طرحواره و ساختار سایت من،ی دارید و آیا صفحات شما به سرعت بارگذاری می شوند و راه حل ارائه می دهند؟
  • آیا ،ی محتوای مشابهی در سایت شما منتشر کرده است که بتواند رقابتی باشد؟ از یک ابزار سئو برای گروه بندی یک خوشه کلمات کلیدی استفاده کنید، و سپس ببینید که آیا چندین صفحه در سایت شما برای اینها نمایش داده می شوند یا خیر. اگر صفحات رقیب دارید، ممکن است بخواهید برخی از آنها را با هم ،یب کنید، برخی را حذف کنید یا برخی از آنها را بازنویسی کنید تا مزایای بیشتری برای بازدیدکننده داشته باشید.

حدود شش ماه دور از ترافیک فصلی

وقتی تقریباً شش ماه از فصل شلوغ خود می گذرید، بررسی کنید که آیا در حال حاضر برای مهم ترین شرایط خود حاضر می شوید یا خیر.

اگر اینطور نیستید، همان تمرین بالا را انجام دهید و شروع کنید به اینکه چگونه می تو،د نسخه خود را بهبود ببخشید.

من حدود هشت ماه قبل شروع می کنم، اما به این دلیل است که دوست دارم بیشتر از آنچه لازم است آزمایش کنم – شش ماه زمان کافی است تا بتو،د سه یا چهار ماه قبل از شروع فصل پرمشغله خود به محتوا برسید و کد را ثابت کنید.

نکته حرفه ای: ترافیک و صفحات ارگ،ک آزمایشی را ت،یم نکنید.

این از بسیاری جهات اشتباه می کند. در عوض، یک طرح، نسخه آزمایشی و جمله بندی برای تبدیل ها از طریق PPC ایجاد کنید، و سپس بهترین تجربه را به مرور زمان برای تماشای نحوه فهرست بندی و رتبه بندی آن ارائه دهید.

ارزیابی های سالانه

انجام یک ارزیابی سالانه همیشه ایده خوبی است.

احتمالاً می د،د بهترین نسخه شما چیست، اما شاید دسته بندی سایت شما در معرض دید قرار نگیرد. یافتن این مورد در ا،ر بسته های تحلیلی آسان است.

بر اساس ترافیک SEO مرتب کنید، سپس بر اساس پوشه دسته بندی نمایش دهید (مجموعه ها اگر در S،pify هستید)، و خواهید دید که دسته بندی ها چگونه عمل می کنند.

از آنجا می تو،د ساختار سایت را تغییر دهید، پیوندهای داخلی بسازید و به دنبال مناطق گمشده بگردید.

همچنین می‌تو،د راحت‌تر تشخیص دهید که آیا تگ‌های کپی و H روی دسته‌ها کار می‌کنند یا خیر، و دسته‌هایی را که نادیده گرفته شده‌اند پیدا کنید.

یکی دیگر از یافته های بزرگ در این تمرین زم، است که پست هایی که قبلاً عملکرد خوبی داشتند سقوط ،د، اما دیگران جای آنها را گرفتند. می تو،د این را با مقایسه زم، ببینید و سپس در صورت ،وم صفحاتی که افتاده اند را دوباره انجام دهید.

هنگامی که متوجه می شوید که ترافیک پایدار است زیرا یک پست به ،وان ،ید از پست دیگر انتخاب شده است، اکنون فرصتی دارید که ترافیک خود را دو برابر کنید.

روی به دست آوردن صفحاتی که عقب افتاده اند کار کنید و صفحه فعلی را حفظ کنید. تعمیر صفحات قدیمی‌تر گاهی اوقات می‌تواند مؤثرتر از ایجاد صفحات جدید باشد، و آسان‌تر است بنابراین می‌تو،د در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

هیچ اندازه برای زمان انجام ممیزی سئو محتوا وجود ندارد، اما این چهار زمان من، برای انجام یک ممیزی است.

امیدوارم کمک کند.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Andrey_Popov/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/when-is-the-right-time-to-do-a-content-audit-for-seo/473057/