سئوی محتوا چیه؟ چطور محتوای سئو شده تولید کنیم؟ همیار وب-سئو خاکستری

اغلب كاربران اينترنت، پيش از خواندن محتوا، یکبار به طور کلی آن را مرور ميكنند. كاربر بايد بتواند با خواندن عنوان، متوجه شود كه محتوايتان راجع به چه چيزي است. يادتان باشد كه ٨٠٪‏ كاربران در اينترنت، فقط عناوین را می خوانند و از آن فراتر نميروند.

  • در عمل، به سادگی، به این معنی است که باید تعادل بهینه­ای بین ذکر کلمه کلیدی خود در سراسر کپی (به عنوان مثال، در عنوان، در URL سایت و در متن) و حضور فراوان آن پیدا کنید.
  • و از نظر گوگل بهتر است که شما این کلمات را در کل محتوای صفحه استفاده کنید.
  • به ازای هر 200 الی 300 کلمه بهتر است یک سر تیتر در متن ایجاد شود.
  • اما عکس‌ها و ویدیوها بدون شک باعث تعامل هرچه بیشتر کاربران خواهد شد.
  • برای مثال بلاگ پست HTTPS سئولب که بالاتر توضیح دادیم 3200 کلمه است.

در این روش مثلا شما یک مقاله سه هزار کلمه ای و خیلی جامع با تمام اصول سئوی محتوا نوشته اید. به جای اینکه از همان اول، کل آن را منتشر کنید فقط هزار کلمه اول را منتشر می کنید. سپس بعد از 2 ماه هزار کلمه دیگر و بعد از یک ماه دیگر بقیه آن را منتشر می کنید. یکی از بخش های بسیار مهم در سئوی محتوا این است که محتوای خود را بعد از مدتی آپدیت کنید. گوگل به محتواهایی که به روز رسانی می شوند بسیار علاقه دارد.

از طرفی، بیشترین راه های ارتباطی بیماران با مجموعه خود را شناسایی کنید. این همچنین باعث می شود تا تا داده های کافی برای انتشار در وبلاگ خود، اینفوگرافیک، پست کردن در رسانه های اجتماعی و غیره به دست آورید. هزینه طراحی سایت در شرکت¬های مختلف متفاوت بوده و تابع عوامل مختلفی است. آیا می خواهید رتبه سایت خود را در گوگل بهبود بخشید؟ این 23 استراتژی می تواند به شما کمک کند ترافیک ارگانیک را افزایش دهید.

سئو اینستاگرام، راهکاری برای فتح قله‌های موفقیت

این اولین و بزرگترین قدم برای داشتن مشتریان وفادار و رسیدن به اهداف کسب و کارتان است. یکی دیگر از فاکتورهایی که در سئوی محتوا حائز اهمیت بوده، لینک سازی داخلی است. استفاده از لینک‌های داخلی می‌تواند به گوگل در شناخت صفحات مختلف سایت‌تان کمک کند. گاهی ممکن است که خزنده‌های گوگل یک صفحه از سایت شما را ایندکس نکنند. در چنین مواقعی لینک سازی از یک صفحه ارزشمند به صفحه مدنظر می‌تواند ربات‌ها را وادار کند تا صفحه شما را بررسی کنند.

استفاده از تصاویر در محتوا

از این رو باید بدانید نوع ساختار محتوا، نوع نگارش پاراگراف‌ها و تیتر ها از اهمیت بسیار بالایی برای کاربر و موتور های جستجو برخوردار است. با استفاده از گوگل آنالیتیک و خیلی از ابزارهای دیگر می توانید مخاطبان و کاربران احتمالی را شناسایی کنید. خصوصیات و ویژگی ها، سن، جنسیت و علاقه آن ها به چه نوع مطلب مهمترین مواردی هستند که باید قبل از تولید محتوا در نظر باشید. در نظر این موارد کمک بزرگی به شما در بهینه سازی محتوا می کند.

یکی از فاکتورهای سئو که کمتر به آن اشاره شده، اهمیت انکر تکست در لینک سازی است. برای آشنایی بیشتر با این موضوع و انواع انکر تکست مطلب زیر را از دست ندهید. اگر هدف فروشگاه شما، فروش محصولات به صورت اینترنتی است، پس باید محتوای آن صفحات را بهینه نمایید و از تگ های مناسب در بهینه سازی استفاده نمایید. اینکه چگونه محتوای خود را براساس اصول سئو تولید و بهینه نماییم، روش ها و تکنیک های مختلفی وجود دارد، همچنین در خصوص بهینه سازی محتوا مقالات متعددی نوشته شده است. در پایان آموزش سئو سایت «اکنون خرید کنید» یا «اکنون دانلود کنید» نمونه‌های متنی معمولی از فراخوان‌های اقدام ساده هستند. اما یک CTA یا کال تو اکشن می‌تواند طولانی‌تر نیز اجرا شود، مانند «امروز ما را دنبال کنید تا هرگز پستی را از دست ندهید».

بهینه سازی تگ تایتل یا عنوان محتوا

در صورتی که عبارات کلیدی به شکلی صحیح در بخش‌های هدف قرار گیرند، موتور جستجو قادر خواهد بود این محتواها را فهرست‌بندی کرده و در صورت جستجوی کاربر، نتایج را نمایش دهد. علاوه بر بخش‌های مختلف متن، کلمات کلیدی باید در عنوان اصلی، متا و URL نیز به کار گرفته شود. قدرت به‌کارگیری کلمات کلیدی هم‌خانواده و مترادف در طول متن را نیز نباید نادیده گرفت. در این شرایط، موتور گوگل به شکل موثرتر و بهینه‌تری موضوع نوشتار شما را شناسایی خواهد کرد. در پاسخ به این سوال که سئو محتوا چیست؟ باید گفت، به طور خلاصه، بهینه سازی محتوا یا سئو محتوا، همچون سئو تکنیکال، یکی از انواع سئو است.

شما باید علاوه بر تولید محتوای مناسب برای سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو، ارزشی فراتر را به مشتریان خود ارائه دهید و کاری کنید که آنها دوباره به سایتتان بازگردند. زیرا یک محتوای عالی، تاثیر چشمگیری در دیجیتال مارکتینگ، جذب و رضایت کاربر، ایجاد تجربه ای موفق برای کاربران و وفادار ساختن آنها دارد. کپی رایتینگ سئو را می‌توان نام دیگر بهینه سازی محتوا دانست. کپی رایتینگ سئو عبارت است از تولید محتوای تولید شده بر اساس لیست کلمات کلیدی به منظور جلب رضایت کاربران و موتورهای جستجو به صورت همزمان. به عبارت دیگر تولید محتوایی که برای گوگل قابل فهم باشد و از طرفی کاربران تمایل به خواندن و لایک کردن و اشتراک آن با دیگران در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند. نکات و عواملی که همگی روی رتبه‌ یک سایت در نتایج گوگل موثر است.

این کلمات معمولا معنی همان کلیدواژه اصلی را دارند، اما از نظر ظاهری متفاوت هستند. با توجه به اینکه چگالی کلمه کلیدی مجاز از نظر سئو بین 0.5 الی 2.5 درصد از کل متن است، لذا برای یک محتوای 1000 کلمه ای میتوان حداقل 5 و حداکثر 25 بار از کلمه کلیدی اصلی استفاده کرد. همان طور که می دانید، سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. منظور از محتوا نیز، اطلاعاتی است که به صورت آنلاین بر روی وب هست و می تواند مورد استفاده افراد مختلف قرار بگیرد (در ادامه مقاله انواع محتوای سئو شده را نام بردیم).

بسیاری از برندها در کنار تولید محتوای متنی، پادکست تولید می‌کنند. این موضوع علاوه بر این که می‌تواند باعث ارتقای وبسایت در نتایج جستجو شود، باعث تجربه کاربری بهتری نیز خواهد شد. تا به اینجا با محتوا، و سئو محتوا آشنا شدید و فهمیدید لازمه نوشتن یک سئو محتوا رعایت قوائد و اصول یک سئو محتوا است.