سئوی robots txt ، مثالی بزرگ برای جستجوگرها دهاستینگ فایل روبات سئو-سئو خاکستری

به عنوان مثال اگر بخواهید برای فایلی با نام File.php محدودیتی ایجاد کنید و به اشتباه در فایل robots.txt، نام آن را file.php بنویسید، هیچ محدودیتی برای آن اعمال نکرده اید. REP همچنین شامل دستورالعمل هایی مانند روبات های متا و نحوه برخورد موتورهای جستجو با لینک ها (“follow” یا “nofollow”) می باشد. این دستور برای مشخص کردن ربات‌ها و خرندگانی است که امکان دسترسی به بخش‌های سایت را داشته باشند یا خیر.

  • نقشه سایت یا سایت مپ یک فایل با پسوند XML است که تمام محتواهای مهم روی یک سایت را فهرست می‌کند و نحوه ارتباط صفحات مختلف را نمایش می‌دهد.
  • در این مقاله می‌خواهیم درباره دیجیتال مارکتینگ و دلایلی که لازم است تا در سال ۲۰۲۱ وارد آن شوید، بپردازیم.
  • اما چگونه؟ در این مقاله قصد داریم شما را با اهمیت ربات ها و نقش آنها در سئو به عبارتی نقش robots.txt در سئوو همچنین توجه به این فایل ها در طراحی سایت توضیح دهیم.

در مبحث شبکه، پروتکل قالبی برای ارائه دستورالعمل‌ها یا دستورات است. این پروتکلی است که به ربات‌ها می‌گوید از بررسی کدام صفحات وب و منابع آن اجتناب کنند. دستورالعمل‌های فرمت شده برای این پروتکل در فایل robots.txt گنجانده می‌شود. اگر از تگ نوایندکس استفاده کنید مستقیما به ربات‌های کراولر اعلام می‌کنید که این صفحه نباید در نتایج جستجو نمایش داده شود. یعنی کراولر صفحه‌ی شما را کراول و شناسایی می‌کند اما نمی‌تواند و حق ندارد محتوای شما را در نتایج نشان دهد.

فایل robots.txt چیست؟ راهنمای جامع ساخت و بهینه سازی فایل ربات سایت

اگر بعد از وارد کردن این آدرس در مرورگر با یک صفحه 404 روبرو شدید، باید خودتان اقدام به ساخت robots سایت کنید. همینطور اگر صفحه ای خالی را مشاهده کردید، نیاز دارید فایل robots سایت را در هاست خودتان پیدا کرده و آن را ویرایش کنید. خب، تا اینجا متوجه شدیم که فایل robots.txt چیست، چه کاربردی دارد و چه زمانی باید از آن استفاده کنیم. در ادامه اول از همه یاد میگیریم که چطور وجود داشتن و نداشتن این فایل در سایت را بررسی کنیم. بعد از آن به سراغ این سوال میرویم که اگر robots در سایت ما وجود نداشته باشد چه اتفاقی می افتد و در نهایت بعد از آشنا شدن با کدهای robots.txt نحوه ساخت آن را آموزش میبینیم. اگر این فایل به درستی تهیه نشده باشد یا به صورت کامل در هاست آپلود نشده باشد، ربات های خزنده مانند قبل تمامی صفحات سایت را ایندکس می کنند.

راه های جلوگیری از دیدگاه های اسپم در وردپرس

با استفاده از این فایل شما در حقیقت به معرفی بخش های قابل دسترس و همچنین مشخص نمودن بخش هایی که نمی خواهید ربات های جستجوگر سطح وب یا همان Web Crawlers به آن ها دسترسی داسته باشند؛ می پردازید. در واقع این خزندگان سطح وب، با بررسی این فایل، اطلاعات سایت شما را به ثبت می رسانند. در این شرایط است که برای بهینه سازی عملکرد سایت، باید ربات های موتور جستجوی گوگل را محدود کرد؛ برای انجام این کار هم باید از فایل Robots.txt استفاده کرد. فایل Robots.txt به شما کمک نمی‌کند تا یک URL را از ایندکس موتورهای جستجو حذف کنید و همچنین از موتورهای جستجو در برابر اضافه کردن یک URL جلوگیری نمی‌کند.

اما نباید فراموش کنید که اگرچه می‌توان سایت مپ در داخل فایل ربات سایت به ربات‌های موتور جستجو گوگل معرفی کرد اما این روش بهترین روش معرفی سایت مپ به ربات‌های گوگل نیست. Robots.txt نحوه خزیدن در صفحات مختلف وب‌سایت را به ربات‌ها اعلام می‌کند در حالی که متا ربات و ربات X رفتارهای یک صفحه یا محتویات یک صفحه را به ربات‌های خزنده اعلام می‌کنند. پروتکل نقشه سایت کمک می‌کند تا مطمئن شوید که ربات های عنکبوتی وب در هنگام خزیدن یک وب سایت چیزی را از دست نمی‌دهند، اما ربات‌ها همچنان روند خزیدن معمول خود را دنبال می‌کنند. نقشه‌های سایت، ربات‌های خزنده را مجبور نمی‌کنند تا صفحات وب را به‌طور متفاوتی اولویت‌بندی کنند.