سئوی robots txt ، مثالی بزرگ برای جستجوگرها دهاستینگ فایل روبات سئو-سئو خاکستری

در این فایل با چند دستور ساده مشخص می‌کنیم که ربات اجازه بررسی کدام صفحه‌ها را دارد و کدام صفحه‌ها را نباید بررسی کند. شما می توانید تقریباً از هر ویرایشگر متنی برای ایجاد یک فایل robots.txt استفاده کنید. به عنوان مثال، Notepad، TextEdit، vi و emacs می توانند فایل های robots.txt معتبر ایجاد کنند. واژه‌پردازها اغلب فایل‌ها را در قالبی اختصاصی ذخیره می‌کنند و می‌توانند کاراکترهای غیرمنتظره‌ای مانند نقل قول‌ها به آن اضافه کنند که می‌تواند برای خزنده‌ها مشکل ایجاد کند. پس از مشخص کردن ربات هدف باید دستورات لازم را به آنها بدهید. در این دستورات به ربات ها می گویید که کدام یک از صفحات شما اجازه ایندکس شدن دارند یا ندارند.

  • خزیدن، اولویت اصلی این ربات است پس طوری طراحی شده که تا بر تجربه کاربری بازدیدکنندگان سایت تاثیری نگذارد.
  • برای صدور دسترسی کامل به کل سایت برای ربات‌های خزنده دستور Disallow به شکل زیر خواهد بود.
  • یعنی کراولر صفحه‌ی شما را کراول و شناسایی می‌کند اما نمی‌تواند و حق ندارد محتوای شما را در نتایج نشان دهد.
  • یکی دیگر از کارهای سئو فنی مربوط به فایل روبوتس است.فایل Robots.txt یکی از فایل‌های مهم در سایت‌ها است.
  • ولی این ربات یه ربات دائمیه و هزینه های خودش رو خیلی سریع جبران میکنه و در نهایت بعد از مدتی میبینید از اون صفحاتی که رشد کرده توی گوگل شما بهره بیشتری نسبت به هزینه ای که برای این ربات کردید دریافت خواهید کرد.

در حال حاضر لایسنس برنامه، تک کاربره بوده و تنها میتوان بر روی 1 کامپیوتر (یا سرور) از آن استفاده کرد. اگه بخواهید روی چندین کامپیوتر آن را اجرا کنید برای هر دستگاه باید یک لایسنس جداگانه تهیه نمایید. دقت داشته باشید که لایسنس برنامه بعد از فعالسازی، قابلیت باطل کردن و انتقال به کامپیوتر دیگر را نـدارد. لذا قبل از فعالسازی توجه کنید که بر روی کدام دستگاه می خواهید آنرا فعال نمایید. راضی و وفادار از سراسر دنیا مجهز به دقیق‌ترین برنامه نویسی شبیه ساز رفتار انسانی توضیح بیشتر…

جلوگیری از نمایش صفحات غیر عمومی سایت

برای کرال کردن سایت‌ها، موتورهای جستجو لینک‌ها را دنبال می‌کنند تا از یک سایت به سایت دیگر بروند. پس از ورود به یک وب‌سایت، ربات گوگل به دنبال یک فایل robots.txt می‎گردد. اگر بتواند آن را پیدا کند، قبل از ادامه کرال صفحه ابتدا آن فایل را می‌خواند. از آنجا که فایل robots.txt حاوی اطلاعاتی درباره چگونگی خزیدن موتور جستجو است، اطلاعات موجود در این فایل، دستورالعمل‌های بیشتری را در اختیار ربات خزنده قرار می‌دهد. اگر فایل robots.txt فاقد دستورالعمل‎‌هایی باشد که فعالیت user-agent را مجاز نمی‌داند (یا مثلا اگر سایت، فایل robots.txt نداشته باشد)، به جستجوی سایر اطلاعات در سایت ادامه می‌دهد.

وقتی این درخواست‌ها از حد توان سرور سایت ما خارج شوند اتفاق از دسترس خارج شدن سایت رخ می‌دهد. پیشنهاد می کنم ببینی این ارور 404 از وردپرس میاد یا از سمت وب سرور. البته من اطلاعی از روند انتقال سایت تون ندارم، در هر صورت واضحه که ریدایرکت 301 به خوبی اعمال نشده.

نمونه طراحی سایت فروشگاه

بله وجود این فایل برای سئو بسیار مهم است و اگر آن را ندارید باید ایجاد کنید. سوالی که شاید برای شما هم پیش بیاید این است که این فایل در کجا قرار دارد. یا بهتر است بگوییم در کجا باید بدنبال این فایل بگردیم؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است. دقت داشته باشید که اگر این فایل در هاست شما موجود نبود می توانید خودتان آن را ایجاد کنید.

مسدود کردن یک پوشه برای ربات‌ها و خزنده‌های موتورهای جستجو:

در این ویرایشگر صفحه ای را باز کنید و یک برگه خالی را با نام robots.txt ذخیره کنید؛ سپس وارد cPanel شوید و بعد public_html را برای دسترسی به دایرکتوری روت سایت، باز کنید. فایل Robots.txt یک فایل متنی کاملا ساده است؛ همانطور که از نام این فایل پیداست، فرمت .txt دارد و در دایرکتوری سایتتان قرار خواهد داشت. شما با کمک این فایل می توانید به ربات های گوگل و کراولر ها دستورات دلخواه خود را بدهید. اگر یک نفر بخواهد به صفحاتی از وبسایت شما دسترسی پیدا کند که شما این صفحات را در فایل ربات بلاک کرده‌اید یقینا برای شناسایی این صفحات می‌تواند به راحتی از فایل ربات استفاده کند.