سئو داخلی چیست نکات مهم سئو آن پیج چک لیست سئو داخلی On-Page SEO-سئو خاکستری

تفاوت اصلی بین این دو اصطلاح، بهینه سازی موتورهای جستجو است که می ‌توان آن بخشی از بازاریابی در این فضا دانست. از تفاوت های بین Seo و SEM می توان به موارد زیر اشاره نمود. یکی از مهمترین موضوعات برای طراحی سایت خارجی، پیدا کردن کلمات کیلدی اورجینال است. بسیاری از افراد تصور می کنند اگر معادل کلمه کلیدی خود را با گوگل ترنسلیت برگردان کنند همه چیز به بهترین شکل انجام خواهد شد.

از دیدگاه گوگل، هر سایتی که تلاش در دستکاری نتایج جستجو کند، انجام درست وظایف گوگل را مختل کرده است. Google Penalty یا همان پنالتی گوگل مجازاتی برای وب سایت‌هایی است که محتوا‌ی آن‌ها با شرایط استفاده از خدمات، شیوه نامه و روش‌های مارکتینگ گوگل در تضاد باشد. پنالتی گوگل می‌تواند در اثر بروز رسانی الگوریتم‌های گوگل و یا استفاده از تکنیک‌های سئو‌ی کلاه سیاه باشد.

  • در فصل تحقیق کلمات کلیدی آموختید چگونه باید این پروسه را انجام دهید.
  • محتوای Snippet با بخش‌هایی از جستجوی کاربران مطابقت داشته و آن‌ها می‌توانند کلمات کلیدی که جستجو کردند را در توصیف آن، بصورت پر‌رنگ شده ملاحظه کنند.
  • معمولا متخصصین سئو خوشه‌سازی کلمات کلیدی را با فایل اکسل انجام می‌دهند.
  • اگر این شرایط وجود داشته باشند، سایت می تواند پیشرفت کند.

سایت هایی را که در زمینه فعالیت شما هستند در اولویت قرار دهید. پسوندهای دامنه سایت ها برای گوگل مهم است، بطور مثال سایت هایی که GOV – EDU هستند معمولا از اعتبار بیشتری برخوردار هستند. اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به سئو اگر به شیوه‌ای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمان‌بر، دشوار و گران‌قیمت است. متاسفانه این نگاه و تفکر در مورد شرکت ها و متخصصین حوزه سئو در جامعه وجود دارد و البته تا حدی نیز درست است.

خلاصه فصل ۵: آموزش سئو تکنیکال

افزونه Yoast SEO تنها ابزاری کمکی برای پیاده سازی بهتر و آسانتر بخش کوچکی از سئو در وب سایت های وردپرسیست و تنها با نصب آن نبایست انتظار داشت که همه چیز درست شود. چه بسا دیده شده که وبمستران زیادی با پیاده سازی اشتباه همین افزونه از جهات بسیاری متضرر شده اند. بسته به علاقه شما به یادگیری و پیچیدگی وب سایت می توانید برخی از مبانی سئو را خود نیز در آن پیاده سازی نمایید. شاید هم به این نتیجه برسید که کمک گرفتن از یک متخصص می تواند گزینه بسیار بهتری باشد.

پاسخ به این سوال کمی پیچیده‌تر از آن است که در بخش نظرات بتوانیم ارائه دهیم. ولی برای سوال شما مقاله‌ای نوشته‌ایم که می‌توانید در دسته بندی اصول سئو در مقاله نویسی آن را پیدا کنید. اگر سایت شما توسط گوگل جریمه شده باشد معمولا با افت شدید جایگاه و بازدید مواجه میشوید. اگر نام برند یا آدرس دامنه را در گوگل جستجو کردید و صفحه اصلی سایت در صدر نتایج جستجو دیده نشد احتمالا سایت شما توسط گوگل جریمه شده است.

سئوی خارجی یا off page seo

در ساخت نقشه سایت باید به این نکته توجه کنید؛ فقط لینک صفحاتی را در نقشه سایت قرار دهید که دوست دارید ربات‌های گوگل آن‌ها را خزش و ایندکس کنند. لازم به ذکر است ما اطلاع دقیقی از کلمات معنایی (از نظر گوگل) نداریم و نمی‌دانیم مثلا برای کلمه جلوبندی خودرو؛ از نظر گوگل چه کلماتی مرتبط است. البته راهکارهایی برای معناگرایی وجود دارد که تا حدی اثبات شده هستند و در ادامه به آن‌ها می‌پردازم. ایده اصلی در معناگرایی این است؛ از کلمات مرتبط به کلمه کلیدی در صفحه استفاده شود. هر کلمه کلیدی در واقع یک پرسش است که در یک قالب یک کلمه گنگ یا واضح قرار می‌گیرد و شما باید منظور دقیق کاربر از این سوال را متوجه شوید. بدیهی است که گام بعدی آماده‌سازی این است که کلمه کلیدی صفحه و موضوع اصلی صفحه مشخص باشد.

بسیاری از صفحاتی که در Featured snippet ظاهر می شوند رتبه اول گوگل را ندارند. بزرگترین مزیت داشتن یک Featured snippet این است که می توانید نسبت به رقبای خود برتری کسب کنید، حتی اگر صفحه شما رتبه پایین تری داشته باشد. برای اطمینان از اینکه عنوان و توضیحات شما دارای طول مناسبی هستند، می توانید از ابزار رایگان SERP Simulator استفاده کنید.

هرچه فروشگاه اینترنتی شما (چه بازرگانی و چه خدماتی) جایگاه و رتبه بالا‌تری داشته باشد، قطعا مشتریان بیشتری نیز خواهد داشت؛ و این افزایش مشتری، به معنی افزایش فروش و کسب سود بیشتر است. حال، این موتور جستجو (گوگل) است که جایگاه و رتبه سایت شما را تعیین می‌کند و این کار را نیز با در نظر گرفتن استاندارد‌ها و معیار‌هایی که سئو نام دارد انجام می‌دهد. اگر پا را فراتر گذاشته و محتوا را بدون خلق ارزش جدیدی از سایت‌های دیگر کپی کنیم عملا وارد منطقه سیاه سئو شده‌ایم. سئو مناسب نه تنها باعث بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو بلکه باعث میشود که کاربران از بین ده ها سایت در نتایج جستجو از وب سایت شما به عنوان سایت انتخابی خود دیدن کنند. امروزه ابزارها و وبسایت های زیادی در زمینه تولید و طراحی وبسایت یا وبلاگ وجود دارد که اکثر افراد برای ساخت یا ایجاد سایت خود ازین ابزارها استفاده میکنند.

اهداف کاربران از جستجو کلمه کلیدی را ارزیابی کنید و صفحه ای متناسب با نیاز کاربر ایجاد نمایید. یوتیوب که در سالهای گذشته و بیشتر با کسب در آمد خوب آن مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است امروزه تبدیل به یک آموزشگاه فوق العاده قوی اینترنتی و آنلاین شده است. این سایت که به صورت محتوای تصویری کار می کند و انتشار ویدئو در آن کاملا رایگان می باشد در سالهای گذشته بیشتر از بیش محبوب شده است و بسیاری از دانش آموزان به استفاده از این سایت علاقمند شده اند. همچنین یکی از پیشنهادات سایت کدُ سئو برای آموزش سئو استفاده از سایت یوتیوب می باشد.

همچنین حجم جستجو، دشواری و ارتباط آن با محتوا را در نظر بگیرید. حقیقت این است که به عنوان یک وب سایت جدید، به سادگی نمی توانید برای کلمات کلیدی پر جستجو و اصلی در زمینه کسب و کار خود، رتبه خوبی کسب کنید. البته این گفته بدان معنا نیست که پس از تثبیت خود در بازار و به دست آوردن اعتبار، تلاشی نکنید.