سئو داخلی چیست نکات مهم سئو آن پیج چک لیست سئو داخلی On-Page SEO-سئو خاکستری

بازنشر پست فرصتی عالی برای تبلیغ مجدد آن در رسانه های اجتماعی و خبرنامه است. در حالی که تغییرات کوچک در صفحات شما نیازی به اقدامات خاصی پس از آن ندارد، اما یک بازسازی بزرگ احتمالاً ارزش انتشار مجدد پست را دارد. به طوری که در بالای صفحه وبلاگ شما نشان داده شود و خوانندگان از این طریق بفهمند که بر روی آن پست یک به روز رسانی بزرگ صورت گرفته است. مهم نیست که یک محتوا چقدر خوب باشد، این احتمال وجود دارد که ترافیکی که از آن کسب می کنید به تدریج کاهش یابد، مگر اینکه آن را تازه و به روز نگه دارید.

هرچه تعداد لینک های یک صفحه مهم بیشتر شود ، از نظر موتورهای جستجو اهمیت بیشتری پیدا می کند. بنابراین ، پیوندهای داخلی موثر برای SEO شما بسیار مهم است. وقتی که موقعیت سایت شما 9 باشد این مقدار نرخ کلیک به 2٪ کاهش می یابد. اگر وب سایت شما برای جستجوی عبارات مرتبط در صفحه یک نشان داده نشود، به اهداف خود نمی رسد. الکسا یک سیستم رتبه بندی جهانی مبتنی بر داده های ترافیک سایت دارد (که البته اصلا دقیق نیست) اما می تواند به عنوان ابزار تجزیه و تحلیل آماری نیز استفاده شود. Alexa یک نرم افزار یا اپلیکیشن خاص نیست، بلکه یک سایت است که با توجه به معیارهای متفاوت، سایت های دیگر را رتبه بندی می کند.

  • مثلا چنانچه به دنبال جذب ترافیک سریع برای وب‌سایت هستید و شرایطی مثل فروش شب عید دارید و ۲ ماه زمان دارید؛ سئو گزینه مناسبی نیست.
  • همان لینک‌های آبی رنگی که کاربران در صفحه نتایج جستجو بر روی آن کلیک می‌کنند تا وارد آن صفحه شوند.
  • ما باید از انواع انکر تکست استفاده کنیم تا لینک سازی طبیعی باشه.
  • کلمات کلیدی Long-tail معمولا دشواری کمتر و نرخ تبدیل بالاتری دارند.
  • باعث می شود شما به خوبی بازار هدف را شناسایی نمایید و همیشه در وضعیت خوبی با رقبای خود قرار داشته باشید.

ما همیشه به صاحبان وب سایت توصیه می کنیم که وب سایت خود را به صورت هرمی تصور کنند. در بالای آن صفحه اصلی شما قرار دارد ، در زیر آن بخش ها یا دسته هایی وجود دارد که از نظر سئویی باید ارزش بالاتری داشته باشند و در پایین این سطح مقالات وجود دارند. فاکتور بعدی، استراتژی است که کارشناسان سئو برای بهینه سازی سایت مشتریان به کار می برند که خود می تواند هزینه بر یا کم هزینه باشد. با این ابزار می توانید متوجه شوید کدام یک از صفحات رقیب شما بیشترین بک لینک، اشتراک گذاری اجتماعی و ترافیک سایت را دارا هستند. Ahrefs دارای پایگاه داده 192 میلیارد صفحه ای است که آن را تبدیل به بزرگ ترین فهرست لینک های پشتیبان وب کرده است. در اغلب موارد، اسپمرها سعی می کنند بهترین بک لینک های شما را حذف کنند.

راهنمای صفر تا صد سئو برای مبتدیان

گوگل آنالیتیکس ابزاری ساخته شده توسط گوگل است که داده های مربوط به ترافیک وب سایت را گزارش می کند. از جمله مهمترین پارامترهای گزارش شده می توان به مکان جغرافیایی کاربر، تعداد صفحات بازدید شوه و میانگین زمان حضور کاربران در سایت اشاره کرد. از جمله این روش ها می توان به ایجاد ابزارک هایی برای درج لینک های فراوان در صفحات، استفاده افراطی از کلمات کلیدی و ساخت PBN (شبکه های وبلاگ خصوصی) با هدف ایجاد بک لینک اشاره کرد. روش های سئو کلاه سیاه در سال های دورتر مورد توجه بودند، اما گوگل با شناسایی آنها و خلق الگوریتم هایی توانسته نتایج حاصل از این گونه روش ها را از نتایج جستجو دور کند.

بنابراین لینک‌بیلدینگ یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین فعالیت‌ها در سئو است. لینک معیار قابل سنجش است و گوگل عاشق معیارهای قابل سنجش است. نمایش یکسان محتوا در موبایل و دسکتاپ از نظر گوگل بسیار مهم است. البته اگر در سایتتان روی مباحث خاصی مثل آشپزی، استخدام یا چنین مواردی کار می‌کنید و اکثر صفحات سایتتان درباره این موضوعات است بهتر است یک افزونه اختصاصی اسکیما برای سایتتان سفارش دهید تا کد نویسی شود. استفاده فایل robots.txt جلوگیری از خزش تعدادی از صفحات سایت است که نمی‌خواهیم توسط ربات‌های گوگل ایندکس شوند. یا مثلا اگر یک وب‌سایت فروشگاهی دارید نباید آدرس صفحه سبد خرید را در نقشه سایت قرار دهید.

سئو چه قدر هزینه دارد

Gray Hat Seo یا سئو‌ی کلاه خاکستری نه کلاه سیاه است و نه کلاه سفید؛ بلکه مابین این دو است. در‌واقع، نه چیزی است که حاضر باشید موتور‌های جستجو را از انجامش مطلع سازید و نه چیزی است که لازم باشد بطور خودکار بخاطرش پنالتی شوید. چرا‌که شرایط استفاده از خدمات موتور‌های جستجو درباره این اقدامات، نا‌معلوم و غیر‌واضح است.

وقتی هدف شما با هدف گوگل مشترک شود، میتوانید به رتبه گرفتن سایت در نتایج امیدوار باشید. سئو یعنی تحلیل رفتار کاربران و موتورهای جستجو با هدف طراحی استراتژی مناسب برای کسب بهترین نتیجه ممکن. به عبارت دیگر، سئو در دنیای امروز دیگر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نیست بلکه بهینه سازی برای بهبود تجربه جستجو یا Search Experience Optimization است. لینک سازی داخلی موجب میشود که گوگل درک درستی از ساختار سایت و ارتباط موضوعی صفحات داشته باشد و لینک سازی خارجی ارزش و اعتبار هر صفحه در فضای اینترنت را مشخص میکند. شناخت و پیاده سازی استراتژی های لینک سازی به ما کمک میکند که در رقابت های پیچیده تر نیز شانس موفقیت بالایی داشته باشیم. در مرحله توسعه وب سایت نیاز است که بهترین محتوا را برای کاربران فراهم کنید.

وب‌سایت‌های مجله‌ای با توجه به تعداد زیاد صفحاتشان؛ پتانسیل هزاران ارور دارند و نگهداری تکنیکال این سایت‌ها از نان شب واجب‌تر است. نکته مهم در لینک‌سازی با رپورتاژ این است که صفحات دسته‌بندی مهم اولویت‌بندی شوند و برای آن‌ها رپورتاژ تهیه شود. بعضی از محصولات دارای ویژگی‌هایی مثل رنگ و سایز هستند که وقتی کاربر روی یک ویژگی کلیک می‌کند آدرس صفحه محصول تغییر می‌کند. به علت اهمیت بسیار زیاد بازاریابی محتوا در سئو؛ من یک ماژول دوره جامع را به صورت کامل به بازاریابی محتوایی در سئو اختصاص دادم. بدیهی است که انجام بازاریابی محتوایی حرفه‌ای در سئو احتیاج به کیورد ریسرچ حرفه‌ای دارد. در صفحات دسته‌بندی مقالات در سایت‌های فروشگاهی؛ چندان بحث سئو نداریم.

رتبه بندی جستجوی ارگانیک به شدت تحت تأثیر داده های رفتار کاربر است. اگر می خواهید در رتبه های اصلی موتورهای جستجو باقی بمانید و نام تجاری خود را به صورت آنلاین در گوگل زنده نگهدارید، باید کاربران خود را بشناسید و بر اساس سلیقه و نیازهای آن ها تولید محتوا انجام دهید. بهینه سازی محتوا، بهترین رویکرد برای جمع آوری و استفاده از داده های رفتار کاربر به منظور بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو است. مطمئنا بله، با تولید محتوا در وبلاگ شانس های جدیدی برای دیده شدن وب سایت شما در کلمات کلیدی جدید ایجاد می شود.