سئو محتوا چیست؟ راهنمای تولید محتوای سئو شده صفر تا صد ️-سئو خاکستری

همچنین به مخاطبان شما کمک می کند محتوای شما را بیشتر کشف کنند و شما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد و معتبر از اطلاعات بشناسند. یکی دیگر از موارد مهم برای سئو محتوا ساختار سایت شما است. در ادامه ما توضیح می دهیم چرا ساختار سایت مهم است، سپس به شما نشان خواهم داد که یک ساختار سایت ایده‌آل چگونه است. درسته که هنوز هم وجود کلمات کلیدی در محتوا برای سئو مهم است، اما کافی نیست. 3 راه زیر به شما در انتخاب موضوع در سئو محتوا کمک می کند. گوگل حتی به طور واضح اعلام کرده که محتوا یک بخش فوق العاده مهم برای موفقیت در سئو است.

  • به چنین محتوایی، محتوای قابل اسکن یا Scannable Content گفته می شود.
  • سعی کنید در محتوای خود پیش بینی امید، ترس و نگرانی‌های مخاطب خود را بکنید.
  • این لیست همیشه در حال تغییر خواهد بود و هرگز کامل نخواهد شد، اما داشتن آن به‌عنوان پایه‌ای برای نوشتن سئو شما بسیار ارزشمند است.
  • این بدان معناست که مثلا شما باید تمام تجربیات خود را در رابطه با پروژه ای که روی آن کار می کنید جمع آوری کنید.
  • محتواهای طولانی (محتوایی که بیش از ۱۰۰۰ کلمه دارد) تمایل دارند که در نتایج جستجو رتبهٔ بهتری داشته باشند.

به ظاهر هم همه چیز اوکیه، ولی حتی بعد از انتشار بیشتر از 10 تا مقاله، هنوز یکی از مقالاتشم ایندکس نشده. به مجموعه فعالیت هایی که در راستای بهبود وضعیت سئو صفحات سایت انجام میدهیم سئو محتوا گویند. در فیلم دوم آموزش سئو، توضیح داده شده است که از مالتی مدیا در سایت خود استفاده کنید. افزونه های ضروری و کاربردی سئو بسیار در این راه به ما کمک می کنند که یکی از افزونه های کاربردی برای ساخت سرفصل در ابتدای نوشته ها، افزونه table of content هست ، که در اینجا آموزش آن را قرار دادیم. به این کار اصطلاحا “تحقیقات کلمات کلیدی” یا Keyword Research گفته میشود.

مرحله ۱: استراتژی محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

سئو، شامل تکنیک و فرآیند هایی است که برای بهینه سازی سایت و افزایش رتبه آن در گوگل به کار می رود تا کاربران بتوانند وب سایت را با استفاده از موتورهای جستجو پیدا کنند. تاثیری که کلمه کلیدی در لید اول دارد، غیر قابل انکار است. تقریبا هر کارشناس محتوایی سعی می‌کند keyword مقاله را در ابتدایی‌ترین پاراگراف وارد کند. چرا که در این صورت یک سیگنال قوی برای موتورهای جستجو از جمله گوگل ایجاد می‌شود تا کلمه کلیدی شما را شناسایی کند. بنابراین اگر به‌دنبال سئوی محتوا خود هستید، پیشنهاد می‌کنم حداقل یکبار کلمه کلیدی را در 100 کلمه اول قرار دهید.

آموزش سئو و بهينه سازي محتوا

هدف شما بايد اين باشد كه محتواهایی تولید کنید که ارزش آنها 10 برابر بیشتر از ارزش محتواهای رقبایتان باشد. قبل از سئو کردن محتواهای سایتتان، باید توجه داشته باشید که همه ي محتواها از جمله تصاوير، ويدئو، چارت (جدول) و غيره ميشود بايد 100% منحصر بفرد باشند. با اين كار، ميتوانيد سطح محتوايتان را بالا ببريد و به طور قابل ملاحظه اي باعث متفاوت به نظر رسيدن محتوايتان نسبت به رقبايتان شويد. انواع مديا (رسانه) در محتوا شامل تصوير، گرافيك، نمودار، ويدئو، فايل صوتي، Gif و اينفوگرافيک ها مي شود.

روش های بالا از جمله روش هایی هستند که شما را از شر صفحات مضر زامبی خلاصه میکنند و محتواهای سئو شده مناسبی را در اختیار گوگل و کاربران شما قرار میدهند. وقتی با عبارات long tail رتبه میگیرید و کاربران از محتوای شما رضایت داشته باشند، با کلمات کلیدی کوتاه هم میتوانید راحت‌تر رتبه بگیرید. چون که قاعدتا کلمه “سئو” از “آموزش سئو محتوا” کمتر سرچ میشود. محتوایی است که بصورت طبیعی از کلمات کلیدی و انواع آن در محتوا استفاده کرده است.

روش های تولید محتوا

صفحاتی که روی کوئری های عمومی تمرکز دارند باید در بالای هرم شما قرار داشته باشند. از متا دیسکریپشن ها برای خلاصه و جمع بندی کردن پست خود استفاده کنید. اما در حال حاضر باید محتوای شما با “Search Intent” هم مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، اگر بخواهید یک بلاگ با موضوع دیجیتال مارکتینگ راه اندازی کنید.