سئو چیست؟ آموزش SEO سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو آکادمی سئو جذب مارکتینگ رایگان

البته میتوان خدمات سئو را در دسته بندی های مختلفی شامل بهینه سازی سایت، بازاریابی محتوا، لینک سازی و … قرار داد و برای هرکدام هزینه مشخصی اعلام نمود. فعالیت‌هایی شامل شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، برچسب‌گذاری و دسته‌بندی موضوعی، لینک‌سازی داخلی و … را می‌توان بخش مهمی از فرآیند بازاریابی محتوا دانست. در برخی از نظر سنجی ها مطرح شده است که حدود 40 درصد از بحث سئو مربوط به موارد داخلی وب سایت است و حدود 60 درصد از سئو مربوط به موارد خارج از وب سایت است. هنوز در مبحث سئو لینک سازی اهمیت ویژه ای دارد که وابسته به پارامترهای مختلفی است. ارزش بک لینک ها به مرور زمان طبق بسیاری از نظر سنجی های انجام شده در حال کاهش است و امروزه گوگل جهت رنکینگ فاکتورهای مختلفی نظیر UX و UI را نیز بررسی می کند و در این حوزه بسیار هوشمند عمل می کند.

  • به عنوان مثال ، تبلیغ کنندگان در آمریکا بیش از ۴۵ دلار برای هر کلیک روی عبارت جستجو “قیمت بیمه خودرو” پرداخت می کنند.
  • همانطور که می‌دانید، روزنامه‌ها از وسط تا شده‌اند و فقط نیمه بالایی آن‌ها قابل مشاهده است؛ یعنی نیمه بالای تا.
  • به همین دلیل است که تصمیم گرفتیم در این راهنمای سئو، راهکارهایی در مورد ایجاد یک استراتژی محتوای موفق را با شما به اشتراک بگذاریم.
  • برندسازی موثر باعث می‌شود تا در دل و ذهن مخاطبانتان ماندگار شوید.

پیشنهاد می‌کنیم بخش پرسش و پاسخ این صفحه را بخوانید یا آنکه با تیم سئو ما تماس بگیرید. اصول تحلیل سئو را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید کار ما را ارزیابی کنید. توی بخش اعضای پلاتینیوم، سعی میکنم ساختن لینک در سایتهای معتبر رو آموزش بدم که اگر دوست داشتی میتونی اونجا عضو بشی. توی لینکدین مقاله بنویس و لینک بده به مبدع مشخصی که داری، و توی توییتر هم لینک مطلب منتشر کن، قدرت بسیار زیادی دارند. از ظرفیتی که لینکدین و توییتر به صورت رایگان در اختیارت قرار میدن غافل نشو. من تمام تلاشم رو کردم که آموزش سئو رو به زبان ساده بیان کنم.

PPC چیست و چه کاربردی دارد؟

همه تکنیک های لینک سازی مانند نوشتن نظرات اسپم در بخش کامنت ها بی ارزش محسوب نمی شوند. فیچر اسنیپت (گاهی اوقات “جایگاه صفر” نامیده می شود) یک نتیجه جستجوی برگزیده است که بالاتر از 10 نتیجه استاندارد گوگل ظاهر می شود. هدف آن پاسخگویی مستقیم به سوال کاربر در صفحه نتایج جستجو است. هنگامی که موضوع را تعیین کردید، می توانید به کلمات کلیدی بازگشته و آن کلمه کلیدی را انتخاب کنید که موضوع محتوای شما را به بهترین شکل نشان دهد. بنابراین اگر در دسته بندی هایی قرار نمی گیرید که کاربران علاقه مند به دیدن آن هستند، شانس کسب رتبه برای وب سایت شما بسیار کم است، حتی اگر در تمام معیارهای دیگر وضعیت خوبی داشته باشید. با این حال، اگر به نتایج جستجو نگاه کنید، متوجه خواهید شد که تمام نتایج صفحه اول جستجو برای “بهترین قهوه ساز خانگی” نظرات و راهنمای خرید هستند، نه صفحات محصول.

نرخ تبدیل در سئو

گوگل روز گذشته مقاله‌ای با عنوان What webmasters should know about Google’s core updates (آنچه که باید وب مستران درباره… اگر نیاز به خدمات سئو دارید، می توانید با تیم ما همکاری کنید. با توجه به گسترش روز افزون استفاده کنندگان از موبایل های هوشمند بیشترین سرچ های انجام شده در اکثر موضوعات امروزه توسط گوشی های موبایل صورت میگیرد. متأسفانه، بسیاری از توسعه دهندگان وب نمی دانند چگونه یک وب …

🔵 من می دانم سئو چیست و کار بهینه سازی هم کرده ام؛ حال چگونه سئو سایت خود را بهبود بخشم؟

علاوه بر این، حاوی اطلاعات اضافی مفیدی مانند ویژگی lastmod است، منظور تاریخی است که آخرین به‌روزرسانی بر روی صفحه انجام شده تا پایشگر‌ها بدانند که آیا صفحه نیاز به پایش مجدد دارد یا خیر. بنابراین آنها یک عنوان، یک تکه متن و یک دکمه “اینجا کلیک کنید” یا “ادامه مطلب” را در ادامه خواهند داشت. همانطور که می توانید تصور کنید، عبارت “بیشتر بخوانید” تنها لینکی است که آنها در این محل قرار میدهند. به روز رسانی منظم محتوا یک تکنیک مهم سئو (اما اغلب نادیده گرفته شده) است. هاب محتوا مجموعه ای از صفحات است که همگی به موضوع خاصی مرتبط هستند. در پاراگراف های بعدی نگاه دقیق تری به الگوریتم جستجوی گوگل می اندازیم.

در صفحات دسته‌بندی مقالات در سایت‌های فروشگاهی؛ چندان بحث سئو نداریم. شما در یک فروشگاه متوسط؛ احتمالا ۲ یا ۳ دسته‌بندی مهم دارید که قابلیت جذب ترافیک زیادی دارند. بنابراین بریم به ادامه آموزش تا ببینید چه کاری باید برای موفقیت در سئو فروشگاه اینترنتی انجام دهید.

برای چک کردن بک لینک ها می تونید از ابزارهایی مثل ahref یا semrush استفاده کنید. ممنون از زحماتتون که این همه آموزش درباره سئو رو به رایگان در اختیار ما گذاشتین. همچنین از اینکه با حوصله به سوالاتم در کامنت ها پاسخ دادین ممنونم. یکی از چیزهای خوبی که در وب سایت شما دیدم جامع بودن بلاگ ها و آموزش هاست که انصافا مشخصه روزهای زیادی براش وقت گذاشته شده. چیزی که من از از این راهنمای سئو یادگرفتم این بود که همیشه نباید بر روی اولین کلمات کلیدی که به ذهن میرسه تاکید داشت و خیلی وقت ها بهتره از کلمات کلیدی ساده تر و اصطلاحا بلندتر کار رو شروع کرد. قبولش برام سخت بود، اما با توجه به دلایل منطقی شما در قسمت سوم این راهنما، من کاملا توجیه شدم.

در این ویدئو تعاریف متخصصین سئو از این مفهوم به عنوان اطلاعات اولیه به کار گرفته شده است. در کل سئو یک فرآیند زمان بر و بلندمدت هست و برای هر نوع سایتی (خبری، شرکتی، فروشگاهی و…) حداقل چند ماه نیاز هست تا نتیجه لازم حاصل شود. در صورتی می توانید خودتا سئو سایت تان را انجام بدهید که دانش کافی را در این زمینه داشته باشید. استانداردهای گوگل و تکنیک های سئو پیوسته در حال تغییر هستند و شما باید پیوسته مطالعه داشته باشید. پیشنهاد ما این هست که سایت خود را به متخصصان این حوزه بسپارید تا در کوتاه ترین زمان، بهترین نتیجه را بگیرید. در صورت تمایل می توانید با کارشناسان وب24 تماس بگیرید تا در این زمینه شما را راهنمایی کنند.

به عبارت دیگر، شما می‌توانید از صفحه والد برای پرداختن به یک مبحث گسترده و کلی (مثل همین صفحه) استفاده کنید و هر بخش آن را تک به تک با جزئیات بیشتری در قالب صفحات فرزند شرح دهید. بازاریابی سنتی با گذشت هر دقیقه بیشتر و بیشتر تاثیر خود را از دست می‌دهد. از نگاه یک بازاریاب خلاق، باید راه جایگزینی وجود داشته باشد و آن بازاریابی محتوایی است. یعنی از‌طریق تولید محتوای خوب، ارزشمند، مرتبط و مفید به جذب و حفظ مخاطب بپردازیم و اینگونه سئو‌ی سایت خود را ارتقا دهیم. به بیان دیگر، بازاریابی محتوایی فراهم آوردن محتوای کارآمد، مفید و مرتبط برای مخاطبان بمنظور حل مشکل و کمک به آن‌ها، به جای سخنرانی سر دادن پیرامون محصولات یا خدماتمان است. همان HTTP است اما به حالت Secure شده است که گوگل به طور رسمی اعلام کرده است که این موضوع به بهینه سازی سایت شما کمک می‌کند.

البته باید بدانید صرفا وجود محتوا در سایت شما به بالا آمدن آن کمک نمیکند و شما باید محتوایی تولید کنید که اصول سئپ د ر آن رعایت شده باشد و خیلی دیگر از نکات بری تولید محتوا را نیز دارا باشد. اگر نمیدانید تولید محتوا چیست و چطور میتوانید یک تولید محتوپا اصولی داشته باشید پیشنهاد ما به مشا این است که حتمکا مقاله تولید محتوا چیست را مطالعه کنید و اصولی برای این حوزه آماده شوید. یکی دیگر از انواع سئو که در این قسمت به توضیح آن میپردازیم سئو محلی یا Local seo میباشد.