سئو چیست؟ + اهمیت SEO و بهینه سازی سایت برای موتور جستجو ایران هاست-سئو خاکستری

در ادامه به مواردی می‌پردازم که برای سئو موبایل مهم هستند و باید در سایت رعایت شوند. برای کسب رتبه در اینگونه کلمات باید یک صفحه محصول هدف‌گذاری شود. کاربری که اینگونه کلمات را جستجو می‌کند به دنبال خرید چیزی است ولی در مرحله تحقیقات قبل از خرید است. سیگنال‌های تجربه کاربری در سئو شامل ۴ آیتم هستند که به بعضی از آن‌ها تا به اینجا اشاره کرده‌ام.

  • شما یک کلمه کلیدی بنیادی معرفی می‌کنید و ابزار تحقیق کلمه کلیدی بر اساس آن کلیدواژه، از میان کلمات موجود در پایگاه داده‌ لیستی از کلیدواژه‌های مرتبط نشان می‌دهد.
  • پرداخت به ازای هر کلیک PPC است ، در واقع نوعی تبلیغات است که پرداخت بر اساس مدت زمان تبلیغ مشخص نمی‌‌‌شود و بازه زمانی که تبلیغ شما وجود دارد می‌‌تواند نامحدود باشد.
  • پیش از شروع فعالیت‌های مرتبط با بازاریابی محتوا، به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد نیاز خواهیم داشت.
  • نامک های طولانی هم ممکن است به درستی نمایش داده نشوند و هم برای سئوی سایت شما خوب نیستند.
  • در گذشته یک کارشناس سئو با چند تکنیک به موفقیت می‌رسید اما امروزه رمز موفقیت در موتورهای جستجو براساس ارتباط و تعامل کاربر با سایت سنجیده می‌شود.
  • تغییر قالب سایت یک اتفاق رایج در سطح اینترنت است و لزوما موجب از دست رفتن جایگاه یا لطمه به سئو سایت شما نمیشود.

حالا که با مفاهیم پایه سئو آشنا شدید باید بدانید برای انجام سئو سایت؛ ۳ روش وجود دارد. البته اهداف دیگری نیز برای تاسیس وب‌سایت و کار کردن روی سئو وجود دارد که اینجا مجال پرداختن به آن موضوعات نیست. البته لزومی ندارد شما در مهارت‌هایی مانند طراحی سایت، برنامه‌نویسی سایت، تبلیغ‌نویسی، بازاریابی محتوا و… کاملا حرفه‌ای باشید. در این صفحه ابتدا با تعریف سئو آشنا می‌شوید و به زبان ساده می‌آموزید سئو چیست و سپس با همه چیز در مورد سئو سایت آشنا می‌شوید. فایلی که معمولا با پسوند XML در اختیار گوگل قرار میگیرد که شامل آدرس صفخات شما و اطلاعات کلی نوع صفحات مورد نظر می باشد.

ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که چرا مدت seo سایت تا این حد طولانی است؟

با اینکه تبلیغات، شبکه های اجتماعی و دیگر پلتفرم ها می توانند در ایجاد ترافیک برای وب سایت موثر باشند، اما منبع اصلی ترافیک سایت ها موتورهای جستجو هستند. این که موتورهای جستجو برای درامدزایی از تبلیغات استفاده می کنند چیز طبیعیست. هدف آنها ارائه پاسخ های بهتر به کاربران، بازگشت آنها به موتورهای جستجو در آینده و صرف زمان بیشتر کاربران در نتایج جستجو است.

چرا سرمایه‌گذاری در تولید محتوا مهم است؟

امروزه به واسطه عوامل مختلف، کسب و کارهای آنلاین به شدت گسترش پیدا کرده است و نیاز به بهینه سازی سایت ها بیش از پیش احساس می شود. ارتقای رنکینگ سایت و قرار گرفتن در رتبه های بالای موتورهای جستجو مسلماً می تواند تأثیر زیادی روی فروش داشته باشد، از این رو اقبال صاحبان کسب و کارها به استفاده از خدمات سئو بیش از پیش شده است. یکی از دغدغه های اصلی متقاضیان این خدمات که تقریباً در سراسر دنیا هم مشاهده می شود، هزینه ها و نرخ خدمات سئو می باشد. متأسفانه به دلیل عدم وجود استانداردهای یکسان قیمت گذاری در این حوزه متفاوت است ولی مجموعه ای از فاکتورها می تواند تا حدودی مشتریان را با نحوه قیمت گذاری سئوی سایت آشنا کند. سئوی کلاه سفید به مجموعه تاکتیک های بهینه سازی سایت گفته می شود که با قوانین و دستورالعمل های موتورهای جستجو، بخصوص گوگل، سازگار هستند. کسانی که از سئوی کلاه سفید استفاده می کنند، در واقع متخصصانی هستند که تاکتیک های اخلاقی موجود و اصول تعیین شده توسط موتورهای جستجو پیروی می کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شرکت سئوکار در ارتباط باشید. من همیشه سعی می کنم جهت بهینه سازی از ابزارهای موز استفاده کنم. ابزارهای موز یکی از بهترین ابزاهای سئو سایت است فقط به نظرم تنها ایرادی که این محصول دارد قیمت به نسبت بالا آن است. ولی به توجه به کیفیت محصولات آن ارزش آن را دارد که تهیه نمود یا حداقل بصورت اشتراکی استفاده کرد. از آنجایی که جستجو برای افراد به اشکال مختلف، اعم از صوتی، وب یا حتی یوتیوب ضروری است، سئو نیز یک وب سایت جهت افزایش بازدید آن در نتایج جستجوی الزامی می باشد.

لینک سازی داخلی و خارجی

شاید تنها Cyrus Shepard در سایت moz به این موضوع پرداخته است و کلیک پایانی را یکی از سیگنال‌های حیاتی سئو می‌داند. البته جان مولر از گوگل سال‌ها پیش در وب‌مستر هنگ‌آوت، گفت فاکتور رتبه‌بندی نیست. و در واقع یک وب‌سایت ابتدا باید روی سئو موبایل کار کند و سپس سئو دسکتاپ. بدیهی است که سرور اختصاصی بهترین سرعت را ارائه می‌دهد و البته هاست اشتراکی محبوب‌ترین گزینه است چون ارزان‌ترین گزینه و راحت‌ترین گزینه است. همانطور که در بخش core web vitals توضیح دادم؛ سرعت سایت یکی از فاکتورهای سئو است. برای افرادی که به تازگی وارد دنیای سئو می‌شوند، ریچ اسنیپت یک موضوع چالش برانگیز است و می‌خواهم در ادامه این مبحث را واضح توضیح دهم.

اگر می‌خواهید که مخاطب را در سایت خود نگه دارید، نسبت به سرعت سایت حساس باشید! زمانی که سایت شما سرعت پایینی را دارد، حوصله مخاطب را سر می‌برد! در این شرایط احتمالا مخاطب علاوه بر اینکه به سراغ دیگر محتواهای سایت شما نخواهد رفت، حتی ممکن است محتوای باز شده خود را نیز نخواهد و استفاده خود را از سایت شما به صفر برساند. از همین رو یکی از اصلی‌ترین نکات برای رسیدن به سئو بهتر، داشتن سرعت مناسب در لود شدن صفحات سایت خواهد بود. شما باید چیزهای زیادی درباره‌ عناوین سئوی داخلی سایت، محتوا و لحنِ مرتبط یاد بگیرید. این الگوریتم در تلاش بود نتایج باکیفیت را متناسب با موقعیت مکانی کاربر به او نشان دهد.

استفاده از اعداد در عنوان مطلب می تواند رتبه بهتری به مطالب شما داده و کاربران را نیز تشویق به کلیک کردن روی آدرس سایت شما نماید. برای این که سئوی داخلی شما به درستی اجرا شود باید لینک نوشته های خود را برای گوگل بهینه نمایید. سرعت وبسایت به طور کلی، و سرعت صفحه ای که مخاطب ما آن را میبیند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در واقع هر بهینه سازیی که در درون سایتتان انجام میدهید، در این دسته قرار میگیرد.