سئو چیست؟ به زبان ساده همه چیز را در مورد seo یاد بگیرید!

مثلا اعتبار سایت شما مبتنی بر کیفیت سایت ها یا افراد دیگری است که از لینک صفحات شما استفاده کرده و یا صفحه شما را برای دیگران به اشتراک می گذارند. اهمیت Dwell Time برای RankBrain خیلی زیاد است، چرا که نشان‌دهنده دوست‌داشته‌شدن محتوا از سوی کاربر است‌. اگر تعداد کاربرانی که مدت زمان زیادی در صفحه می‌مانند زیاد باشد، گوگل جایگاه صفحه را ارتقا می‌دهد.

  • در‌حقیقت، وبلاگ نوعی وبسایت است که توسط یک فرد یا گروه کوچکی از افراد اداره می‌شود.
  • در نهایت اگر این ارتباط صمیمانه ادامه پیدا کند، اعتبار سایت شما نزد گوگل بیشتر و بیشتر و آشنایی سایت شما با گوگل به رفاقتی پایدار تبدیل خواهد شد.
  • به سبک نوشتاری برای دیده شدن در Featured snippet «سبک نوشتاری هرمی معکوس» می گویند.
  • یک لینک nofollow می تواند به عنوان یک راهنما برای گوگل در نظر گرفته شود و می تواند ترافیک سایت را افزایش دهد.
  • هرچه صفحه لینک دهنده معتبرتر باشد، بک لینک از آن ارزش بیشتری برای شما به همراه دارد.

بنابراین اگر با وجود تمام تلاش ها، رتبه وب سایت شما تغییری نکرد، بهتر است که صبر کرده و به تولید محتوای بهتر در وب سایت ادامه دهید تا نتایج حاصل از تلاش هایتان بالاخره دیده شود. یک استراتژی مستحکم لینک سازی باید همیشه شامل روش‌های مختلفی برای دریافت لینک باشد، backlink profile شما را تا حد امکان متنوع نگه دارد و از بک لینک ها را از سایت های مرتبط دریافت کند. کسب رتبه مخصوصا برای وب سایت های جدید، بدون بک لینک بسیار سخت و بعضا غیرممکن است.. کسب بک لینک از دیگر سایت در سئو ضروری است (در فصل بعدی در مورد آن توضیح خواهیم داد.)، اما داشتن ساختاری مناسب از لینک های داخلی به همان اندازه مهم است.

آیا نمایش صحیح سایت در موبایل موجب ارتقا سئو می گردد؟

استفاده‌ی بیش از حد از کلمه‌ی کلیدی در متن (تراکم بیش از حد بالا)، بهره بردن از تگ‌های غیرمرتبط با محتوا، استفاده از مطالب کپی و امثال آن از جمله تکنیک‌های رایج در سئوی کلاه سیاه محسوب می‌شود. باید توجه داشته باشیم که سئوی کلاه سفید فرآیندی زمان‌بر است و شاید نتواند نتیجه‌ی دلخواه ما را در سریع‌ترین زمان ممکن حاصل کند اما در دراز مدت بسیار زیاد تاثیرگذار است. در واقع این بهترین تکنیک سئو است اما با این روش زمان می‌برد تا شما به رتبه خوبی برسید البته بعد از رسیدن به رتبه‌های بالا، احتمال افت رتبه سایت شما بسیار کم خواهد بود.

موتور‌های جستجو از‌جمله گوگل، کلمات بسیار رایج را نادیده می‌گیرند تا اینگونه بتوانند فضای پایگاه داده خود را خالی نگه داشته و به فرآیند‌های کرال و ایندکس خود سرعت ببخشند. کلماتی مثل از،به، با، در، بر و برای که به خودی خود معنی نمی‌دهند و بر نتایج جستجو نیز تاثیری نخواهند گذاشت. برای مثال وقتی شما عبارت “اصطلاحات رایج در سئو” را جستجو کنید، کلمه “در” معنی کلمات قبل و بعد خود را تغییر نمی‌دهد.

بهینه‌سازی موتور جستجو

مسئله بزرگی که بعد از چنین رویدای اتفاق می افتد احتمال جریمه شدن سایت توسط موتورهای جستجوست، چرا که آنها تصور می کنند که شما با ایجاد محتوای تکراری در صفحات مختلف قصد شبیه سازی دارید. لینک کانونیکال به طور ساده به معنای ریدایرکت URL ها برای موتورهای جستجو و نه کاربران است. این گونه موتورهای جستجو نسخه ای از URL یک محتوا را در نتایج جستجو به نمایش می گذارند که به عنوان لینک کانونیکال ذکر شده است.

سئو و طراحی سایت در عمل با همدیگه فرق دارند، اما با همدیگه در ارتباط هستند. طراحی وب سایت باعث میشه که صفحات زیباتر و خلاقانه تر جلوه کنند، در حالی که سئو موجب افزایش شانس شما برای دیده شدن در صفحه اول گوگل و رتبه بهتر در نتایج جستجو میشه. بک لینک های وب سایت شما بایستی به گونه ای ایجاد شوند که حالتی طبیعی داشته باشند. متن انکرتکست های بایستی تنوع زیادی داشته و به گونه ای جلوه کند که گوگل به غیر طبیعی بودن آنها شک نکند. وجود انکرتکست های یکسان و غیر طبیعی به واسطه الگویتم پنگوئن، موجب جریمه وب سایت شما خواهد شد. سئو یکی از تنها روش های بازاریابیست که در صورت پیاده سازی صحیح، تاثیر آن در طول زمان افزایش نیز می یابد.

در سطح پست، افزونه Yoast به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که به پیوندهای داخلی توجه بیشتری داشته باشید. در متاباکس افزونه، ارزیابی لینک داخلی Yoast SEO بررسی می‌کند که آیا پیوندهایی به صفحات دیگر در وب‌سایت خود در متن خود ایجاد کرده‌اید یا خیر. همچنین بررسی می‌کند که آیا این پیوندها follow هستند یا nofollow. این دو نوع سئو برای سایت شما کلیدی هستند، زیرا رتبه شما را در نتایج جستجوی گوگل بهبود می دهند. در انتهای دوره آموزش سئو داخلی سایت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به شما اعطا میشود و شما میتوانید به سرعت وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید.

در عین حال جالب است بدانید که اغلب تکنیک های سئو شکل عمومی دارند و بر روی همه موتورهای جستجو کار میکنند. تاریخچه سئو به دهه 90 برمیگردد، یعنی زمانی که موتورهای جستجو پا به عرصه اینترنت گذاشتند. امروزه سئو یکی از مهمترین استراتژی های بازاریابی و صنعتی رو به رشد محسوب می شود. شمایی که می دانید سئو چیست قطعا می دانید که هدف از بهبود وضعیت سایت و سئو کردن آن، رسیدن به صفحه اول و رتبه 1 گوگل است، با این کار میزان فروش سایت بالا می رود.

وقتی داشتم نظرات کارشناس های سئو رو توی این صفحه میخوندم به نکته جالبی رسیدم. تقریباً نظرات متخصص های ایرانی خیلی بهتر، دقیق تر و جذاب تر از خارجی ها بود. خیلی خوشحالم که وبسیما تونسته این فرصت رو برای کارشناس های کشورمون فراهم کنه تا بیشتر خودشون رو نشون بدن. دوستی با مخاطب بهترین هدفیه که هر سایتی میتونه روی اون سرمایه گذاری کنه. سئو مثل بالارفتن از پله های برج میلاد میمونه، حالا اگر در حین طی مسیر روپایی هم بزنی – تولید محتوای جذاب_ داورها امتیاز بیشتری برات قائل میشن.