سئو چیست؟ به زبان ساده همه چیز را در مورد seo یاد بگیرید!-سئو خاکستری

سیستم امتیازدهی ستاره‌ای برای محصولات و برخی مفاهیم خاص مثل یک رستوران و … تعریف شده است. در آخرین قدم تلاش میکنیم تا نتایج بدست آمده از 4 مرحله قبلی را تحلیل کرده و با استفاده از اطلاعات آماری که از گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس جمع آوری میکنیم استراتژی های خود را بهینه کنیم. آنالیز و برنامه ریزی مرز جدایی میان دانش و دانایی است، در این مرحله تجربه به کمک دانش آمده و چشم اندازهای جدیدی را پیش روی ما ایجاد میکند. مطالعه نقطه نظرات متخصصین در پاسخ به سوال سئو چیست مجموعه ای از اطلاعات و داده های تخصصی را در اختیار ما قرار میدهد ولی نتیجه گیری از آن و دستیابی به یک استراتژی کاربردی کمی پیچیده بنظر میرسد. ویدئو زیر ارائه مهندس امین اسماعیلی در سیزدهمین دورهمی کندو است که فرآیند یادگیری سئو از داده تا دانایی را به خوبی تشریح کرده است.

  • شما باید از آن در عناصر اصلی صفحه استفاده کنید، اما هرگز خود را مجبور به استفاده از آن نکنید.
  • البته الان هم گوگل این موارد را چک می‌کند، اما باهوش‌تر از قبل شده است!
  • اینکه افرادی میان برای تبلیغ کار خودشون یا گرفتن بک لینک از این فضا استفاده میکنن و ما اون لینک هارو حذف میکنیم به این معنی نیست که رضایت کاربر رو زیرپا گذاشتیم.
  • در مورد طراحی می توان به مواردی چون سرعت بارگذاری و منو های ناوبری متاها و ویژگی هایی چون Breadcrumbs اشاره کرد.
  • باید طوری از ریشه تربیت کنیم که بتواند هرچه بهتر و بیشتر با جامعه درست خود ارتباط برقرار کند.

مثلا نسخه داینامیک سروینگ، باعث می‌شود سرعت بالاتر رود اما احتیاج به یک تیم مدیریت و پشتیبانی دارد و کار بیشتری می‌برد. با استفاده از این کد؛ تمام صفحات سایتتان به نسخه https خودشان هدایت می‌شوند. در این حالت بهترین روش استفاده از ابزارهای آنلاین ساخت اسکیما است.

پیشنهاد می‌کنم همین حالا یا بعد از مطالعۀ این مقاله چک‌لیست سئوکه در پایان برای شما گذاشته‌ایم را دانلود کنید و اگر امکانش بود پرینت بگیرید. با این چک‌لیست می‌توانید به صورت منظم کارهای سئوی سایتتان را انجام دهید و پس از پایان هر بخش آن را علامت بزنید. عوامل موثری بر تعیین هزینه خدمات سئو سایت موثر است، از جمله وضعیت سایت، رقابت در حوزه مورد نظر و موارد دیگر. باید با نحوه کار با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی آشنایی داشته باشید و یاد بگیرید چگونه بیشترین بهره را از آن‌ها بگیرید. تصاویر می‌توانند ارتباط و مناسب بودن نوشته‌هایتان را برای خزنده‌های موتورهای جستجو روشن سازند.

اکثر کسب و کارهای آنلاین به دنبال نتایجی هستند که اثربخشی طولانی تری داشته باشد و تأثیر آن قابل مشاهده باشد و معمولاً علاقه مند هستند که سایت آن ها، در رتبه نخست اولین صفحه سرچ موتورهای جستجو ظاهر شود. زمانی که با مفهوم بهینه سازی سایت آشنا شدم متوجه شدم ما سئو کارها میتوانیم در “زمان” به عنوان با ارزشترین دارایی حال حاضر یک فرد، شرکت یا سازمان تا حد ممکن صرفه جویی کنیم. سئو راهی برای رسیدن به درامد بیشتر به شکل مستقیم یا غیر مستقیم از طریق بهتر و بیشتر دیده شدن در صفحات موتور های جستجو است. در نتیجه آنچه در این صفحه میخوانید صرفا تعریفی عمومی از سئو نیست. در حال حاضر هیچ ارتباط مستقیمی بین شبکه های اجتماعی و سئو وجود ندارد.

خلاصه فصل ۳: آموزش ساختارسازی سایت

هر کاری که در داخل سایت انجام دهید برای اینکه در صدر نتایج گوگل قرار بگیرید، سئوی داخلی نام دارد که به آن On Page SEO نیز گفته می شود. به اینکار مرتب سازی یا فایل بندی هر صفحه از وب گفته می شود. هر اطلاعاتی که در صفحات وب وجود دارد در دسته بندی موضوعی خاصی قرار می گیرند. بخاطر همین است که وقتی شما “اجاره خودرو” جستجو کنید فقط سایت هایی را به شما نشان می دهد که خدمات اجاره خودرو ارائه می دهند و از نشان دادن سایت هایی که خرید و فروش خودرو انجام می دهند جلوگیری می کند. سئو کلاه سیاه مجموعه ای از کارهایی است خارج از قوانین موتورهای جستجو، برای کسب رتبه بهتر است. این تکنیک ها بر خلاف قوانین تایید شده است و می تواند منجر به پنالتی سایت شود.

از فرم صحیح آدرس دهی (SEO-Friendly URL) در سئو داخلی سایت خود بهره ببرید.

مردم با مطالعه محتوا به پاسخ سوالات خود می رسند و می توانند نیازهای خود را برطرف نمایند. برای مثال اگر به دنبال سئو تضمینی هستند، می توانند با جستجوی این عبارت در گوگل، به محتواهایی در این مورد دسترسی پیدا کنند. یک محتوای قدرتمند باعث آگاه سازی کاربر می شود و اطلاعات او را افزایش می دهد. یک محتوای خوب تاثیر زیادی در افزایش بازدید موتورهای جستجو و جذب مخاطب دارد. کاربران با استفاده از مطالب مفید سایت شما، به یک مشتری بالقوه تبدیل می شوند.

یادگیری رایگان اغلب به کمک منابع رایگان در سطح وب فارسی و انگلیسی انجام میشود. مثلا سایت هایی که دوره های رایگان کوتاه مدت برگزار میکنند یا ویدیوهای یوتیوب. راستش را بخواهید تبدیل شدن به یک سئوکار از طریق منابع رایگان، در درجه اول زمانبر و در درجه دوم سخت است. چراکه هیچ کدام از این منابع اصول مهم سئو مثل استراتژی بک لینک سازی، تکنیک های کلاه خاکستری و… را به شما آموزش نمیدهند. اما خب اینطور هم نیست که هیچ چیزی در این مسیر یاد نگیرید و نتوانید به کمک آموخته ها سایت را سئو کنید.

نتیجه‌گیری

پیش از آنکه سایتی طراحی کنیم، محتوایی تولید کنیم یا حتی برای افزایش اعتبار سایت خود هزینه کنیم باید بدانیم که هدف اصلی ما از سرمایه‌گذاری در حوزه سئو چیست. فعالیت مستمر و هدفمند در شبکه‌های اجتماعی، حضور در فروم‌های تخصصی، دریافت بک لینک از سایت‌های معتبر و مرتبط، خرید رپورتاژ آگهی از رسانه‌های پرمخاطب و … را اصطلاحا SEO Off-page می‌نامیم. فعالیت‌هایی که در بیرون از سایت ما رخ می‌دهند ولی مستقیما بر جایگاه و رتبه ما تاثیر خواهند داشت. فراموش نکنیم که؛ هدف گوگل تنها تشخیص کیفیت محتوا و اعتبار سایت نیست بلکه رتبه‌بندی آنها برای نمایش به کاربر نیز اهمیت بالایی دارد. در صورتیکه در کل صفحات سایت چه در قسمت هدر چه در قسمت فوتر لینک های زیادی تغییر پیدا کنند ممکن است این مسئله در سئو سایت شما تاثیر گذار باشد.

هدف ما انتشار محتوای کوتاه ولی با معانی عمیق و کاربردی است و در نظر داریم علاوه بر نکات فنی موارد انگیزشی و اخلاقی در حوزه سئو را نیز مطرح کنیم. بهترین راه برای ایجاد رابطه ای صمیمانه، ارائه محتوای ارزشمند و تجربه ای به یاد ماندنی است. گوگل عاشق محتواست؛ هرچه محتوای سایت شما برای گوگل و دوستان گوگل (جستجوکنندگان) جذاب تر باشد، ارتباط بین سایت شما و گوگل صمیمانه تر می شود. بهترین مسیر پیشنهادی ما برای یادگیری عمیق و کاربردی سئو در همان ویدیو “نقطه صفر سئو” به صورت کامل توضیح داده شده است. پس از مشاهده این ویدیو و مطالعه منابع رایگان معرفی شده می‌توانید کارگاه‌های تخصصی را به ترتیب قرار گرفته در منوی سایت و صفحه دوره غیرحضوری سئو دریافت و مشاهده کنید.

به عنوان مثال اگر عبارت “آب و هوای تهران” را در گوگل جستجو کنید، با نتیجه ای در بالای صفحه مواجه خواهید شد که به پیش بینی آب و هوای تهران در چند روزه آینده پرداخته است. به عنوان مثالی دیگر، اگر شما عبارت “پیتزا تهران” را جستجو کنید، سه فست فودی که ارائه کننده پیتزا در تهران هستند را مشاهده می کنید. معیار Bounce rate درصد بازدیدکنندگانی را که وب سایت را بدون هیچ اقدامی ترک کرده اند را نشان می دهد.