سئو چیست؟ راهنمای قدم به قدم بهینه سازی سایت آپدیت 2022

پیش‌فرض ما از اینجا به بعد این است که می‌خواهید یک مقاله بنویسید. در بخش ساختارسازی توضیح دادم که طراحی صفحات آرشیو و اصلی کاملا بر مبنای لینک‌سازی داخلی است و قرار نیست متن زیادی بنویسید. هم کیفیت زیادی دارد و هم می‌توانیم به بهانه‌های مختلف و طوری که کاربر آزار نبیند از درون مقالات به صفحات مهم و مرتبط لینک بدهیم. امروزه تحقیق کلمات کلیدی از فاز سئو فراتر رفته و حتی در مقاصد بازاریابی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. اما تعدادی از الگوریتم‌ها گوگل بسیار مهم هستند و فاش شدن آن ها به کیفیت نتایج جستجو هم کمک می‌کند که در ادامه آن‌ها را نام می‌برم و توضیح کوتاهی از هر کدام می دهم. داشتن جایگاه در نتایج گوگل بسیار مهم است اما از آن مهم‌تر این است در کدام جایگاه گوگل قرار می‌گیرید.

  • اگر تا به حال لینک‌سازی نکرده‌اید، لازم است سایت‌های مناسب و مرتبط جهت لینک‌سازی را بشناسید و اگر این کار را انجام داده‌اید، باید بررسی کنید که آیا رویکرد درستی در لینک‌سازی داشته‌اید یا خیر.
  • هر یک از این ها دارای ویژگی های مشترک زیادی هستند و بسته به نیاز و بودجه خود میتوانید اقدام به تهیه اکانت یکی از این ابزارها کنید.
  • که اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا کاربران به هيچ وجه نيست.
  • البته ناگفته نماند روش دیگری میز موسوم به کلاه خاکتری نیز وجود دارد که ترکیبی از روش‌های کلاه سفید و سیاه است و توسط برخی از سئوکاران حرفه‌ای استفاده می‌شود.
  • سرعت بارگذاری سایت شما یک فاکتور مهم در رنکینگ سایت در گوگل است.
  • سئو و بهینه سازی وب سایت یک فرآیند ادامه دار هست و نباید متوقف شود.

نمودار بالا بیانگر این مساله است که شما با سرمایه گذاری مثلا صد میلیونی روی سئو، سود ۴۹ میلیون تومانی برداشت خواهید کرد. شما ممکنه به نسبت سایت های ایران پسرفت داشته باشی ولی در کل پیشرفت. یعنی کلا سایت های ایرانی توی اون بازه زمانی بازدیدشون نسبت به متوسط جهانی بالا رفته. ولی بنظرم اگر قصد دارید یک سایت برای ثبت آگهی خودرو راه اندازی کنید بهتر است به صورت یک دامنه مستقل باشد. در این صورت شانس بهتری برای رقابت به سایت های قدیمی و معتبر موجود در این حوزه خواهد داشت. البته اگر سایت شما با آدرس https باز میشود به چهار حالت نیاز دارید در غیر اینصورت همان دو حالت مربوط به http کفایت میکند.

این سوال پاسخ مشخصی نداشته و در بحث هایی که در این باره صورت گرفته است، هر کسی با توجه به نیازها و شرایط خود می تواند از یک یا هر دو گزینه استفاده نماید. اما تقریبا جای شکی نیست که هر دو گزینه میتوانند نقش موثری در موفقیت وب سایت داشته باشند. مطمئنا بدون سئو نمی توان حضور موفقی در فضای آنلاین و موتورهای جستجو را تجربه کرد. در طرف مقابل نیز بدون استفاده از گوگل ادوردز نیز نمی توانید مخاطبین هدف، رفتارهای آنها و کلمات کلیدی مورد جستجویشان را شناسایی کنید. مطالعات بسیاری نشان می هند که محتوای بلند و سرگرم کننده رتبه بهتری در نتایج جستجو کسب می کنند. معمولا محتوای بالای 2000 کلمه (مانند همین صفحه) شانس باتری برای کسب رتبه های یک گوگل را دارند.

سئو رایگان چیست و آیا واقعا می‌‌‌شود رایگان سئو شد؟

همانطور که “رند فیشکین Rand Fishkin” در سایت Whiteboard Friday گفته است، محتوایی که برای کلمه کلیدی مد نظر بهینه شده باشد همچنان از نظر سئو بالاترین ارزش را دارد. به استناد به سایت moz عناوینی که با کلمه کلیدی شروع میشوند بهتر از عناوینی هستند که کلمات کلیدی در آخر آنها مورد استفاده قرار میگیرد. البته در وب فارسی به ندرت وب سایت ها به یکدیگر لینک میدهند!

۱. تحقیق کلمات کلیدی

تکینک های کاربردی سئو را در صفحه آموزش صفر تا صد سئو رایگان مطابق با جدیدترین آپدیت های روز دنیا مطالعه کنید. در ادامه تعدادی از مهمترین چک لیست سئو داخلی را با هم بررسی میکنیم و در این بین نکات مهم سئو داخلی را به شما متذکر میشویم. در مبحث سئو اولین سوالی که بعد از سئو چیست مطرح میشود این است که سئو داخلی چیست و چگوه میتوان سئو داخلی سایت را بهبود بخشید. تعداد افرادی که وب‌سایت شما را با جستجو در گوگل یا یاهو پیدا می‌کنند خیلی بیشتر از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، توییتر و دیگر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی است. به عنوان کاربر، وقتی وارد سایتی می‌شویم اولین چیزی که نظرمان را جلب می‌کند، طراحی ظاهری سایت است.

با مطالعه موارد ذکر شده با روش های خوب و بد سئو آشنا شدیم، اما سئو کلاه خاکستری چیست؟ این روش در واقع چیزی ما بین دو روش ذکر شده است نه خوب است و نه بد! در روش سئو کلاه خاکستری نیز سئو کار به دنبال فریب و دور زدن قوانین و رسیدن به رتبه های بالاتر است اما با ریسک کمتر! به طور خلاصه این روش تا هنگامی که لو نرفته باشد می تواند مفید باشد. هیچ کس از راه تقلب و خلاف به جایی نخواهد رسید، کل حرف سئوی کلاه سفید همین است.

شناخت هدف جستجو و اختصاص با لندینگ‌پیج

(اطلاعات بیشتر در مورد جریمه های گوگل را در مطلب پنالتی گوگل بخوانید). لینک داخلی، لینکی از یک صفحه به صفحه دیگر در همان وب سایت است، در حالی که لینک خارجی، لینکی از یک وب سایت دیگر است. یکی دیگر از فرصت های خوب یافتن کلمات کلیدی با Featured snippet، کادر به اصطلاح “People also ask” نتایج گوگل است که اغلب در زیر Featured snippet ظاهر می شود.

سئو کلاه سفید یا سئوی اخلاقی به مجموعه روش‌ها و تکنیک‌هایی گفته می‌شود که خود موتورهای جست‌وجو برای بالا بردن رتبه سایت‌ها معرفی کرده‌اند. این روش‌ها رتبه سایت را به صورت طبیعی و به صورت قانونی بالا می‌برند. شما باید راهی برای معرفی سایت خود به کاربران پیدا کنید، اینجاست که سئو وارد می شود. در تحقیق کلمات کلیدی سایت وبلاگی؛ هدف اصلی شما پیدا کردن موضوعات مهم و پر جستجوی حوزه کارتان است. مثلا در یک سایت فروشگاهی؛ احتمالا مهم‌ترین صفحات؛ صفحات دسته‌بندی هستند.