سئو چیست؟ راهنمای قدم به قدم بهینه سازی سایت آپدیت 2022-سئو خاکستری

پر کردن این بخش به افراد نابینا و کم بینا کمک میکند تا موضوع عکس را بهتر درک کنند. آمارهای مختلفی از رتبه ها، کیلیکها و غیره را در اختیار ما قرار می دهد. برای مثال وقتی شما در یک عبارت 100 بار نمایش گرفته اید و از این صد بار تنها 5 بار روی سایت شما کیلیک شده است، نرخ ctr شما 5 درصد است.

  • اما در حالت کلی در نظر داشته باشید که وجود محتوای با کیفیت بیشتر در وب سایت شما، غالبا به رتبه بهتر و ترافیک بیشتر برای وب سایت شما منتهی خواهد شد.
  • به نظرم در مبحث سئوی داخلی نکته ای نماند و اگر مطلبی به ذهنم رسید، مجدد آن را مورد باز نگری قرار خواهم داد.
  • همه به شما میگویند از افزونه های افزایش سرعت در وردپرس استفاده کنید، درست است، من هم همین نظر را دارم.
  • اما چنانچه توانایی پرداخت هزینه‌های سرور را ندارید یا هنوز بازدیدکنندگان سایتتتان خیلی بالا نیست؛ چاره‌ای ندارید جز اینکه از هاست استفاده کنید.

گوگل URL را به رنگ مشکی و در خط اول، عنوان را به رنگ آبی و در خط دوم و توضیحات متا را، که گویای موضوع صفحه است، زیر عنوان نشان می‌دهد. محتوای Snippet با بخش‌هایی از جستجوی کاربران مطابقت داشته و آن‌ها می‌توانند کلمات کلیدی که جستجو کردند را در توصیف آن، بصورت پر‌رنگ شده ملاحظه کنند. موتور‌های جستجو اغلب از بخش‌هایی از محتوا‌ی شما برای تشکیل Snippet استفاده می‌کنند. در اکثر موارد، موتور‌های جستجو بهترین Snippet ممکن را برایتان تشکیل می‌دهند؛ اما می‌توانید با افزودن توضیحات متا به صفحه خود، توضیحات خود را جایگزین کنید. Snippet جزو با ارزش‌ترین چیز‌هایی است که در کسب و کار دیجیتال کاربرد دارد. شما نیاز دارید تا کاربران روی لینکتان کلیک کرده و به سایتتان وارد شوند؛ پس باید تا حد امکان آن را جذاب کنید.

صفحاتی که مشکل دارد را پیدا کنید، بررسی کنید و سپس با اطلاعاتی که در بخش سئو تکنیکال و قسمت افزایش سرعت سایت آموختید؛ صفحات مشکل دار را بهبود دهید. روش کار به این صورت است که آدرس صفحات سایت رقبایتان را در ابزارهای بک‌لینک چکر مانند seoreviewtools.com وارد می‌کنید و بررسی می‌کنید آن‌ها از چه سایت‌هایی بک‌لینک رایگان گرفته‌اند. با تکنیک ۸ نقطه؛ مطمئن می‌شوید صفحه شما از نظر استفاده از کلمات کلیدی بهینه است.

همانطور که در تصویر بالا می بنید 60 درصد کل ترافیک ها از طریق گوگل انجام می شود. اگر سایر موتورهای جستجو مثل بینگ و یاهو را به این عدد اضافه کنیم خواهید دید بیش از 70 درصد ترافیک اینترنت از طریق موتورهای جستجو بین سایت های تقسیم می شود. این موضوع اهمیت حضور موثر در نتایج موتورهای جستجو را نشان می دهد.

الگوریتم های جستجوی گوگل قبل از ارائه نتیجه به کاربر عوامل زیادی را در نظر می گیرند. نگاهی به استراتژی های بک لینک رقبا، نوع محتوای آن ها، کلمات کلیدی مورد نظر و… باعث می شود شما به خوبی بازار هدف را شناسایی نمایید و همیشه در وضعیت خوبی با رقبای خود قرار داشته باشید. با توجه به پیچیده تر شدن الگوریتم های گوگل، این روش ها دیگر کارایی ندارند. موتورهای جستجو می دانند که باید مخاطبان خود را راضی کنند و برای این کار باید بهترین وب سایت های ممکن را به مخاطبان پیشنهاد دهند. محتواهایی که تنها برای موتورهای جستجو ساخته شده اند، خسته کننده هستند و اغلب سودمند نیستند و به عبارت دیگر، قابلیت استفاده از آن ها ضعیف است.

این نوع محتواها؛ پتانسیل بسیار بالایی برای دریافت بک‌لینک دارند. لطفا توجه داشته باشید هر وب‌سایتی با توجه به استراتژی که دارد می‌تواند از رپورتاژ‌آگهی استفاده کند. بنابراین من در ادامه مطلب حالت نرمال که برای اکثر وب‌سایت‌ها مفید است را توضیح داده‌ام. در ادامه آموزش سئو؛ می‌خواهیم ۴ تاکتیک لینک‌بیلدینگ را با شما به اشتراک بگذارم.

الگوریتم Mobile First Index گوگل (

برای اینکه رتبه بهتری در گوگل داشته باشید همیشه به محتوا نیاز دارید و خواهید داشت. بادوام و پایدار بودن در این کار دشوار است و به مهارت خاصی نیاز دارد اما به این معنا نیست که نتوانید در آن موفق شوید، فقط کافی است بتوانید بعد از سئو جایگاه خود را با تولید مداوم محتوا در گوگل حفظ کنید. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که سئو چیست و چرا نباید آن‌را با عباراتی نظیر SEM,SMO,SMM و … اشتباه گرفت. همچنین به موضوع سئوکارهای کلاه‌سیاه، کلاه سفید و کلاه خاکستری می‌پردازیم. یکی از کار هایی که سئو کار باید بتواند انجام دهد بازاریابی سئو میباشد. در واقع سئوکار وردپرس باید بتواند مانند یک بازاریاب کاربران را به سایت هدایت کند و مجبور کند در بخش های مختلف سایت جستجو کنند و زمان بیشتری را در سایت بمانند و از محصولا و خدمات سایت استفاده کنند.

سئوی تصاویر را فراموش نکنید؛ هر تصویری که در یک صفحه استفاده می شود باید به درستی بهینه شود، در غیر این صورت موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر موجود در سایت را درک کنند. مواردی مانند بهینه سازی نام فایل، اندازه و حجم فایل و متن جایگزین برای سئو ی تصاویر بسیار مهم است. آکادمی وبسیما با هدف آموزش تخصصی سئو و بهینه سازی سایت در کنار به روز ترین متدهای طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری راه اندازی شده است.

قیمت و تعرفه سئوی سایت

دیگر مثل گذشته نمیتوان صرفا با بررسی رفتار موتورهای جستجو و سئو کردن سایت برای آنها به نتایج اول رسید. امروزه اول از همه باید به تجربه کاربران دقت کنید، مطمئن شوید که آنها از فعالیت در سایت شما راضی بوده و محتواهای شما را دوست دارند، سپس و در اولویت دوم به فکر سئو کردن دقیق سایت بیوفتید. این یعنی ممکن است شما به کمک یک سری تکنیک های حرفه ای گوگل را فریب داده و به جای محتوای مفید، با یک محتوای تبلیغاتی به صفحه اول برسید.

۷. موبایل فرندلی بودن سایت

۵ قالب که با اهداف سایت شما مطابق است (مثلا اگر فروشگاه اینترنتی هستید؛ بدیهی است قالب مناسب فروشگاه اینترنتی نیاز دارید) را انتخاب کنید. در فصل سئو تکنیکال توضیح دادم در صورتی که آدرس‌های سایتتان قبلا با http ایندکس شده‌اند چه کاری باید انجام دهید. از زمانی که مرورگر کروم؛ علامت not secure را در کنار سایت‌های بدون https به نمایش درآورد کاربران نیز برای استفاده از چنین سایت‌هایی مردد هستند. در قسمت بعد؛ هر بخشی از سایتتان که می‌خواهید ایندکس شود را علامت بزنید.