سئو چیست؟ راهنمای قدم به قدم بهینه سازی سایت آپدیت 2022

البته کار پیدا کردن کلمات کلیدی به همین سادگی نیست و با چند دقیقه فکر کردن به پایان نمی رسد. انتخاب تگ تایتل یا عنوان نیز در نوشته های وبسایت شما از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال، گوگل از یک سایت خبری خوب انتظار دارد بسیار زود تر از یک سایت آموزشی، یا فروشگاهی بروز شود. هوش مسنوعی گوگل، همیشه هدفش این است که مطالبی را به ما نشان دهد که واقعاً کاربردی باشد.

  • به همین منظور ما فهرستی از این مفاهیم و اصطلاحات را برایتان تدارک دیده‌ایم.
  • اگر در حال ساخت و استفاده از یک سایت باشید، حتماً نام لینک سازی داخلی را به‌عنوان یک مهارت برای…
  • در مورد طراحی می توان به مواردی چون سرعت بارگذاری و منو های ناوبری متاها و ویژگی هایی چون Breadcrumbs اشاره کرد.

شما یک عبارت را در گوگل سرچ میکنید و نتایجی که از قبل ربات های گوگل خزیده اند و فهرست بندی نموده اند، به شیوه خاصی به شما نمایش داده میشوند. اگر ربات گوگل وارد سایت شما شود و مشغول خزیدن شود، با استفاده از لینهای مختلف که در سایت شما وجود دارد، به صفحات مختلف رفته و آنها را بررسی میکند. معمولاً با شنیدن اصطلاح موتور جستجو یا Search Engine به یاد گوگل و یاهو می‌افتیم. یک خوش شویی با رسیدن به رتبه اول گوگل در این مثال 300 میلیون تومان سود می‌کند و اینگونه سئو می‌تواند یک مجموعه یا فرد را ثروتمند کند.

اگر می‌خواهید فروش خوبی داشته باشید باید سایت خود را سئو کنید:

شاید این مورد یک مقدار برای شما گیج کننده باشد، بهینه سازی ساختار متن با استفاده از تگ های هدینگ انجام میگیرند. هرچه سرفصل مهم تر باشد از تگ بزرگتر استفاده می شود و هرچه اهمیت سرفصل کم شود از تگهای به مراتب کوچکتر استفاده می شود. بنابراین سعی می‌کنید بیشتر مقالات سایتتان در این خصوص باشد.

یکی دیگر از راه های جذب مخاطب و افزایش نرخ کلیک ایجاد Sitelinks است، نمی دانید Sitelinks چیست؟ مقاله اختصاصی ما راجع به Google Sitelinks را مطالعه کنید. تنها تفاوت موجود، یافتن افزونه مناسب برای پیاده‌سازی نکات است. مثلا وقتی با کارکرد نقشه سایت در سئو آشنا شدید و از جوملا استفاده می‌کنید، فقط باید افزونه مناسب ساخت و پیاده‌سازی نقشه سایت را برای جوملا پیدا کنید.

Keyword Density یا چگالی کلمه کلیدی چیست؟

با بررسی نرخ کلیک برای جایگاه‌های مختلف در صفحه نتایج گوگل به نظر می‌رسد رتبه‌‌های ۱ تا ۳ اختلاف شدیدی با سایر رتبه‌ها در نرخ کلیک دارند. از آنجا که هر موتور جستجو الگوریتم رتبه‌دهی متفاوتی دارد، پوشش دادن همه آنها در این مقاله غیرممکن است. بنابراین همانگونه که پیش از این نیز گفته شد ما تنها فاکتورهای رنکینگ در گوگل را مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد. اگر ریدایرکت 301 بین دو دامنه برقرار باشد بک لینک ها از دست نرفته و جایگاه شما در کلمات کلیدی نیز افت نخواهد داشت. 1- این آمار را میتوانید از طریق ابزار گوگل آنالیتیکس مشاهده کنید.

البته پیشنهاد من این است دروس بالا را به صورت گام به گام طی کنید تا یادگیری بهتر و کامل‌تری داشته باشید. در غیر این صورت می‌توانید خلاصه نکات مهم دروس را در ادامه این صفحه بیاموزید. دروس زیر به صورت گام به گام طراحی شده‌اند و با کلیک بر روی هر سرفصل به صفحه آن درس هدایت خواهید شد. در این صفحه هر آن چیزی که برای یادگیری سئو از سطح مبتدی تا پیشرفته نیاز دارید فراهم است.