سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین-سئو خاکستری

سئو مخفف سه کلمه Search Engine Optimization به معنی فرآیند بهینه کردن سایت برای موتورهای جستجوگر است. البته اگر واضح‌تر بخواهیم توضیح دهیم یعنی بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجو که در اینجا تأکید ما قطعاً SEO برای موتور قدرتمند گوگل است که حجم بسیار بالایی از جستجوها روزانه در آن اتفاق می‌افتد. سئو بیرون صفحه را می توان روشی بر عکس سئو درون صفحه به حساب آورد چرا که این روش شامل تمام روش هایی است که شما خارج از سایت برای ارتقای پیج انجام می دهید. در این روش شما به دنبال بهینه سازی موتور جستجو در جایی خارج از سایت و صفحه خود هستید. اگر سایت شما نمره قبولی در معیارهای مختلف Core Web Vitals نداشته باشد، قطعا بر روی سئو سایت و رتبه بندی تأثیر خواهد گذاشت. امتیاز پایین در این معیارها نشان دهنده این است که وب سایت شما تجربه کاربری ضعیفی دارد.

  • این هسته فعالیت های اصلی را کنترل کرده و فاکتورهای مهم سئو به آن مربوط است.
  • بهینه سازی انواع سایت برای موتورهای جستجو تقریباً از اصول یکسانی پیروی می کند، فقط گاهی برای انواع بخصوصی از کسب و کارها تمرکز روی برخی اصول بیشتر است یا یکسری اصول و استثنائات به آن افزوده می شود.
  • بد نیست بدانید که سئو تکنیکال زیر مجموعه‌ی سئو داخلی است اما گستردگی این بخش باعث شده است تا بسیاری آن را به عنوان یک مرحله جدا معرفی کنند.
  • سئوی تصاویر را فراموش نکنید؛ هر تصویری که در یک صفحه استفاده می شود باید به درستی بهینه شود، در غیر این صورت موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر موجود در سایت را درک کنند.
  • اگر یک بک لینک از سایت تسنیم و یک بک لینک از سایت تابناک داشته باشد، پس دو Referring Domain دارد.

این که تعریف سئو رو از دیدگاه متخصصین این حوزه می بینیم خیلی جذابیت داره. مخصوصا قسمت متخصصین ایرانی واقعا جالب و خاص بود به نظرم از متخصصین خبره ای هم استفاده کردید. نظر شما کاملا صحیح است ولی درک درست از مفهوم سئو برای افرادی که به تازگی به این فضا ورود میکنند بسیار ارزشمند خواهد بود. متاسفانه این نگاه و تفکر در مورد شرکت ها و متخصصین حوزه سئو در جامعه وجود دارد و البته تا حدی نیز درست است. ولی نمیتوان با توجه به رفتار یا عملکرد برخی افراد تمام کسانی که در این زمینه زحمت میکشند را زیر سوال برد. ولی به قول معروف، همه چیز را همگان دانند، دوباره اومدم اطلاعات خودم رو بروز کنم و چیزهای بیشتری یاد بگیرم.

مقالات مرتبط با سئو

جذب ترافیک بالا بدون تبدیل آن به ترافیکی با کیفیت بالا، فقط شامل بازدیدکنندگانی می شود که واقعاً به محصولات، اطلاعات یا سایر منابعی که سایت شما ارائه می دهد، علاقه مند نیستند. سئو با کار بر روی افزایش کیفیت ترافیک ارگانیک، سبب می‌شود گوگل سایت شما را به مخاطبین هدف نشان دهد و این ترافیک به مرور بهتر و بیشتر شود. در سال 2004 میلادی موتور های جستجو برای جلوگیری از لینک های تقلبی، الگوریتم های جدیدی را توسعه دادند، که این الگوریتم ها باید توسط متخصصین سئو بررسی شوند. در حقیقت همه ی آنها تنها تجربیات خود را در اختیار کاربران قرار دادند. نکاتی که باید در ساختار سایت رعایت کنیم تا در موتور جستجوی گوگل ارتقا یابیم.

سئو کار، متخصص یا کارشناس سئو چه وظایفی دارد؟

یعنی زمانی که بیشترین احتمال خرید وجود دارد؛ زمانی که مشتری‌ها در جستجو‌ی محصولات یا خدماتی هستند که شما ارائه می‌دهید. رایج‌ترین شیوه تبلیغات گوگل، تبلیغات در صفحه نتایج جستجو است. به این صورت که فردی که تبلیغات کسب و کارش را به گوگل سپرده است، کلمات کلیدی را انتخاب می‌کند تا در صورت جستجوی آن‌ها، تبلیغات او قبل از نتایج اصلی نمایش داده شود. وجود علامت Ad (آگهی) در کنار نتایج نیز، راه تشخیص این تبلیغات از نتایج اصلی است. همه روزه مردم برای یافتن پاسخ سوالات، اطلاعات محصولات، خدمات و موارد دیگر، بیش از میلیاردها کلیدواژه را در موتورهای جستجوگر وارد می‌کنند. رتبه بهتر صفحات وبسایت کسب و کار در نتایج جستجو‌ی گوگل منجر به افزایش بازدید وبسایت و افزایش آگاهی از برند خواهد شد که جلب توجه بیشتر مشتریان بالقوه و افزایش فروش را به دنبال خواهد داشت.

به این ترتیب و با استفاده از این راهکار، گوگل این سایت را سایتی پر بازدید شناسایی کرده و به مرور سئوی آن را رشد یافته در نظر می‌گیرد. همین موضوع می‌تواند سبب شود که محتوای شما در طی سرچ کردن در موتور جست‌وجوگر گوگل، به عنوان اولین نتایج مشاهده شود و نظر مخاطبان را نسبت به خود جلب کند. این برنامه، ساده طراحی شده است ولی دارای رابط کاربری قدرتمندی است که به برجسته سازی اطلاعات ضروری کمک می کند. Rank Math تنوع زیادی از قابلیت ها را ارائه می دهد که می توانید از آن ها استفاده کنید، مانند نظارت بر خطای 404، تجزیه و تحلیل حداکثر پنج کلمه کلیدی برای محتوای سایت و… همچنین این ابزار طبق بررسی های سایت codoseo دارای امکانات بیشتری می باشد که پیشنهاد ما نصب این افزونه برای سئو سایت های وردپرسی می باشد. به عبارت ساده، بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، فرایند ایجاد تغییرات در طراحی و محتوای وب سایت شما به منظور کمک به دیده شدن آن در موتورهای جستجو است.

اگر بخواهید با رقبای خود در سئو و فروش محصولاتتان رقابت کنید باید در هر دو دسته، قدرتمند و بی‌نقص عمل کنید مگر نه شانس قرارگیری در رتبه‌های بالاتر گوگل را ممکن است از دست بدهید. در تبلیغات اینترنتی شما با صرف هزینه می‌توانید برای کسب‌وکار خود ترافیک کسب کنید و به صورت مصنوعی و موقت خروجی شبیه سئو داشته باشید. چندین سال متوالی است که گوگل با فاصله‌ی بسیار زیادی نسبت به رقبای خود یعنی yahoo و bing و… در رتبه نخست استفاده توسط کاربران اینترنت در جهان شناخته می‌شود. نمونه بارز و کاملا شناخته شده موتورهای جستجوگر گوگل است که دیگر بعید است که با اینترنت آشنا باشید ولی حداقل یکبار هم از آن استفاده نکرده باشید. و با محصولات و مطالب شما آشنا می‌شوند و در تعاملات بعدی شما، با همین مخاطبان می‌توانید با بازاریابی‌های دقیق فروش خود را به آن‌ها افزایش دهید.

ربات‌ها کار خود را با گردآوری چند صفحه وب شروع می‌کنند و بعد با دنبال کردن لینک‌های موجود در آن صفحات، URL های جدید را کشف می‌کنند. در مسیر دنبال کردن لینک‌ها، ربات‌ها محتوا‌های جدید را نیز پیدا کرده و به ایندکس خود (پایگاه داده‌ای از URL های کشف شده) که کافئین نام دارد، اضافه می‌کنند. این کار به این خاطر انجام می‌شود تا زمانی که شخصی مطلبی که با محتوا‌ی این URL ها مطابقت دارد را جستجو کرد، موتور‌های جستجو بتوانند آن محتوا را بازیابی کرده و در صفحه نتایج جستجو به نمایش بگذارند. Rendering به عملیات تبدیل محتوا‌ی کد‌نویسی شده در زبان HTML به محتوای قابل خواندن توسط کاربران گفته می‌شود.