سئو چیست؟ راهنمای کامل SEO رادزاد-سئو خاکستری

امروزه سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو به عنوان یک استراتژی بازاریابی موثر و صنعت رو به گسترش شناخته می‌شود. با همه گیری ویروس کرونا و افزایش تمایل مردم به انجام خرید اینترنتی اهمیت سرمایه گذاری روی سئو سایت بیشتر شد. اصطلاحاتی مثل سئو کردن سایت، بهبود سئو، افزایش سئو سایت و سئوسازی عباراتی هستند که کاربران فارسی زبان برای جستجو درباره سئو استفاده می‌کنند.

  • آکادمی وبسیما با طراحی دوره جامع سئو این فرصت را برای شما عزیزان فراهم کرده است که فرآیند یادگیری را در کمترین زمان ممکن و به صورت کاملا حرفه‌ای به پایان برسانید.
  • در این راستا می توانید مقاله سئو on page چیست را مطالعه کنید.
  • برای سنجش، تجزیه و تحلیل و بهبود استراتژی سئوی خود، باید درک کاملی از معیارهای سئو داشته باشید پس باید برای یادگیری معیار های سئو زمان لازم کنار بگذارید.
  • همچنین توجه داشته باشید که حجم تصاویر سایت روی سرعت بارگذاری تاثیر مستقیم دارد.
  • البته شاید علت این موضوع این باشد که اکثر جستجوکنندگان به دنبال تاکتیک هستند و به جای آن استراتژی را جستجو می‌کنند.

سایت های اسپم زیادی هستند که با لینک سازی بی هدف در لیست بک لینک های سایت های دیگر قرار میگیرند. علاوه بر این در دوره ای فرد یا مجموعه ای قصد داشته تا با لینک سازی مخرب سئو سایت وبسیما را تحت تاثیر قرار دهد. سئو یک محصول نیست بلکه مجموعه ای از خدمات تخصصی است در نتیجه نمیتوان قیمت مشخصی برای همه سایت ها در نظر گرفت. البته میتوان خدمات سئو را در دسته بندی های مختلفی شامل بهینه سازی سایت، بازاریابی محتوا، لینک سازی و … قرار داد و برای هرکدام هزینه مشخصی اعلام نمود. در مقابل تلاش برای استفاده از ضعف موتورهای جستجو و استفاده از تکنیک‌هایی برای فریب آنها را با نام سئو کلاه سیاه می‌شناسیم. در این روش‌ها معمولات کمترین ارزش و توجه به رضایت کاربر و کیفیت محتوا می‌شود.

یعنی شما باید ابتدا تحقیق کلمات کلیدی خود را انجام داده باشید و سپس شروع به سئو سایت وردپرسی خود کنید به زبان ساده اگر بخواهم بگویم؛ تحقیق کلمات کلیدی ربطی به هیچ پلتفرمی ندارد. درصورتی که یکی از مهم‌ترین کارهای تولید محتوا بخش ترویج محتوا است. چنانچه اشتراک‌گذاری مناسبی انجام دهید می‌توانید در همین ابتدا چندین بک‌لینک (هرچند نوفالوو) بدست آورید. با سیگنال‌های تجربه کاربری است که گوگل متوجه می‌شود کاربر از حضور در صفحه راضی است یا آزار می‌بیند.

سئو چیست؟

عنوان سئو همان عبارتی است که در صفحۀ نتایج گوگل نمایش داده می‌شود. همیشه سعی کنید عنوان سئوی مطالبتان را جذاب بنویسید و نکات زیر را در آن‌ها رعایت کنید. راستی اگر به جای سئوی کلاه سفید، سئوی اخلاقی را هم شنیدید تعجب نکنید؛ از بس که این روش بر پایه اخلاق و صداقت و درستی است به آن سئوی اخلاقی هم می‌گویند. با ابزارهای مربوط به آمار جستجوی هر عبارت در گوگل متوجه می‌شویم مردم با عبارت‌های مختلفی روزانه حدود ۸ هزار بار برای «خرید موبایل» یا عبارت‌های مشابه جستجو می‌کنند.

۳- Seo با گذشت زمان ارزش ایجاد می ‌کند اما نتایج SEM موقت هستند. نتایج حاصل از SEM تا زمانی برای شما ارزش آفرین می باشد که برای نمایش تبلیغات هزینه بپردازید. اما یک استراتژی سئو عالی با گذشت زمان تکامل می ‌یابد و نتایج ماندگاری را ایجاد می ‌کند.

زبان برنامه‌نویسی بک‌اند سایتتان هر چه که باشد (Python ,C# ,PHP ,Java Ruby ,Golang) مهم نیست! برای ربات‌های گوگل فرانت‌اند صفحات سایتتان که خروجی HTML دارند مهم است. ربات‌های گوگل مانند یک کاربر عادی صفحات سایت را می‌بینند. اگر سئو تکنیکال را استانداردسازی سایت با معیارهای گوگل بدانیم؛ می‌توانیم بگوییم تمام سئو؛ سئو تکنیکال است.

مزایا و معایب تبلیغات و برندسازی

آیا برندینگ بهترین راه برای موفقیت در سئو است؟ باز هم نه، ولی یکی از بهترین روش های رشد در سئو محسوب میشود. آیا سئو یعنی تولید محتوا؟ مسلما نه، ولی بخش مهمی از آن به محتوا مربوط میشود. از نظر من، گوگل بزرگترین بازار در سطح بین المللی برای هرنوع محصول و خدماتی میتواند باشد و مجموعه عواملی که به شما کمک میکنه تا بیشترین حضور را در این فضا داشته باشید را در اصطلاح تکنیک های سئو مینامند. پس تا آنجا که میتوانید برای کاربرانتان خوب و بهینه باشید. گستردگی مفهوم سئو موجب میشود هرشخص به فراخور تجربه و دانش خود تعریف متفاوتی از آن ارائه نماید. هدف ما از جمع آوری این تعریف ها کمک به درک بهتر و سریعتر در این حوزه و شناسایی ابعاد گسترده آن است.

بعضی از این الگویتم‌ها الگوریتم‌های هسته‌ای گوگل هستند که مبنای سیستم رتبه‌بندی گوگل هستند و بعضی دیگر در جهت بهبود نتایج جستجو بوجود آمده‌اند. متن لینک دقیقا مطابق کلمه کلیدی باشد که صفحه‌ای که به آن لینک داده شده است را منعکس کند. مثلا، لینکی با عنوان “سئو” به صفحه‌ای با موضوع سئو داده شود. کلمات کلیدی ما، یا کلید واژه ها، همان کلماتی هستند که کاربران ما با توجه به آنها، به دنبال ما میگردند.