سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما-سئو خاکستری

وقتی کاربری روی یکی از نتایج طبیعی کلیک کرده و از آن سایت بازدید کند، در ابزار گوگل آنالیتیکس یک ترافیک جستجو‌ی طبیعی یا Organic Search Traffic برای آن سایت ثبت می‌شود. وقتی شخصی جستجو‌یی را انجام می‌دهد، موتور‌های جستجو ایندکس خود را می‌گردند تا محتوا‌های مرتبطی پیدا کنند. سپس آن محتوا‌ها را به امید آنکه به سوال شخص جستجو‌گر پاسخ بدهند و نیازش را برطرف کنند، در صفحات نتایج جستجو فهرست می‌کنند.

  • منابع مختلفی در سطح اینترنت وجود دارند که به تعریف واژه سئو پرداخته اند ولی بازخوانی مفهوم آن از زبان متخصصین این حوزه میتواند همچنان جذاب و تاثیرگذار باشد.
  • یک محتوای عمیق، محتوایی است که به کاربر هر چه احتیاج دارد را می‌دهد.
  • هر کاربری که مطلبی را جستجو کند و شما را در نتایج اول ببینند، بدون شک یکی از انتخاب هایش خواهید بود.
  • با استفاده از این ابزار می توانید میزان سرعت سایت و افزایش سرعت لود وبسایت را بررسی کنید.
  • Google ADS بهترین ابزار تبلیغاتی پربازده است که به دلیل هدفمند بودن تبلیغات در آن به محبوب‌ترین ابزار تبلیغاتی اینترنتی بدل شده.
  • گاهی اوقات برخی از صفحات به دلایل امنیتی از سایت حذف می شوند.

هیچ کس از راه تقلب و خلاف به جایی نخواهد رسید، کل حرف سئوی کلاه سفید همین است. سئو کلاه سفید یا سئوی اخلاقی به مجموعه روش‌ها و تکنیک‌هایی گفته می‌شود که خود موتورهای جست‌وجو برای بالا بردن رتبه سایت‌ها معرفی کرده‌اند. این روش‌ها رتبه سایت را به صورت طبیعی و به صورت قانونی بالا می‌برند.

سئوی تکنیکال چیست و مهم ترین فاکتورهای آن چیست؟

یک سایت که در صدر نتایج باشد می تواند تا 70 درصد ترافیک یک کلمه را برای خود کند. شناخت کامل علم بهینه سازی سایت می تواند شما را به جایگاه بهتری از قبل برساند، بشرطی که بدانید با توجه به شرایط حال باید چه کارهایی را انجام دهید. در این مطلب قصد داریم به تعریف جامعی از سئو بپردازیم و بگوییم که چطور می توان با توجه به الگوریتم های جدید گوگل در صدر نتایج گوگل دیده شویم. محتوای سایت و به روز رسانی آن از دیگر عوامل مهم در بهینه سازی سئوی سایت بوده که در بررسی مداوم و دوره‌ای سایت در بازه‌های زمانی متفاوت، جایگاه سایت را بهینه می‌کند. علاوه بر تگ h1 که اهمیت بسیار بالایی دارد میتوانیم از تگ های h2 و h3 نیز برای معرفی بهتر موضوع مورد بحث استفاده نماییم.

انجام تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه ممکن است که باعث افزایش رشد ناگهانی در نتایج جستجو شود ولی می‌تواند منجر به پرداخت جریمه و یا حذف کامل از فهرست پایگاه داده موتور جستجو شود. این یعنی اگر دیجی کالا یک سایت معتبر است، باید سایت های دیگری که در سطح وب فعالیت میکنند، گهگاه از صفحات خود به آن لینک داده و در موردش صحبت کنند. اسکیماها تعدادی کد برنامه نویسی هستند که در میان کدهای فعلی سایت شما قرار گرفته تا به ربات های گوگل و بقیه موتورهای جستجو، اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات سایت بدهند.

تبلیغات دیجیتال راه نجات کسب‌وکارها

در این راهکار، مخاطبان با ساخت اکانت گوگل و ورود به سیستم تبلیغاتی، کلمات کلیدی خود را انتخاب کرده و پس از رسیدن هر کلمه به صفحه اول، بابت کلیک هر کاربر روی سایت خود، به گوگل هزینه ای را پرداخت میکنند. در این روش ما دقیقا طبق قوانین و دستوراتی که موتورهای جستجویی مثل گوگل تعیین کرده اند، رفتار میکنیم. در اصل این نوع سئو بسیار زمان بر است اما در مقابل ریسک کمتری داشته و نتایج به دست آمده به کمک آن، پایدارتر هستند.

الگوریتم کبوتر گوگل برای کسب‌وکارهای محلی یک فرصت عالی ایجاد کرده است تا بتوانند جزو نتایج اولیۀ جستجوهای کاربران نزدیک به خودشان باشند. برای مثال وقتی که در گوگل جستجو کنید کافه‌های نزدیک من، فقط کافه‌هایی که در مناطق نزدیک به شما نشان داده می‌شود. این معیارها به تفکیک توسط الگوریتم‌های گوگل بررسی می‌شود. در زیر لیست تمامی الگوریتم‌های گوگل که بیشترین تاثیر را در نتایج گوگل دارند برایش ما آورده‌ایم و توضیح دادیم هر کدام مسئول چه کاری هستند. یک سئوکار حرفه‌ای باید اطلاعات کاملی دربارۀ الگوریتم‌های گوگل داشته باشد و اخبار به‌روزرسانی‌های جدید گوگل را دنبال کند.

یک بررسی نشان داده که میانگین Dwell Time برای ده نتیجه اول گوگل 3 دقیقه و 10 ثانیه است. در عوض بدون تأمل وارد لینک اول می‌شوید و با یک محتوای بد مواجه می‌شوید و سریع صفحه را ترک می‌کنید. بنابراین اگر تعداد کاربرانی که سریع صفحه را ترک می‌کنند زیاد باشد، گوگل جایگاه صفحه را تنزل می‌دهد. در حقیقت گوگل اعلام کرده بود که RankBrain سومین عامل مهم رده‌بندی است.

SERP چیست؟

سئو برای من یعنی مهندسی معکوسی از الگوریتم های گوگل و رفتار کاربران در زمان جستجو. برای کسب جایگاه بهتر باید با منطق و حدس یک استراتژی را انتخاب کنید و سپس با اطلاعات بدست آمده از اجرای آن استراتژی های بعدی را طراحی و اجرا نمایید. یعنی شما باید انواع تکنیک ها رو در یک رالی سرعت که خط پایان هم نداره به کار ببندی تا بتونی حداقل جزو ده تای اول باشی. تکنیک هایی مثل تولید محتوای کاربردی، لینک بیلدینگ (چه داخلی، چه خارجی) و استاندارد سازی کد. سئو فرآیندی بی پایان و تکرار پذیر است که با تحلیل و بررسی کلمات هدف و آنالیز رقبا آغاز میشود.