سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما-سئو خاکستری

فرآیند آنالیز یک سایت و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن نیازمند صرف زمان زیادی است. پیشنهاد میکنم برای نتیجه گیری بهتر سئو سایت را به یک متخصص بسپارید و یا با شرکت در دوره های آموزشی دانش خود را در این حوزه بالا ببرید. برای شروع پیشنهاد میکنم از محتوای قرار گرفته در صفحه آموزش رایگان سئو استفاده کنید.

طراحی قدرتمند، برای کاربران این امکان را می دهد که به راحتی به امکانات سایت دسترسی پیدا کنند. در هر متن علاوه بر تگ عنوان، چندین زیر عنوان یا هدینگ نیز وجود دارد که ارزش آنها به اندازه‌ ی محتوا است. از این رو، هدینگ‌ هایی طراحی کنید که مخاطب را برای خواندن مطلب کنجکاو کند. همه افراد متن جالب را بیشتر دوست دارند، گوگل هم به محتوای جذاب رتبه بالاتری می ‌دهد.

  • یعنی محتوا باید سوال اول را پاسخ دهد و به دنبال آن سوال دوم، سوم، چهارم و تمام سوالات ممکن پیرامون موضوع را پاسخ دهد.
  • قبلا تعریف های زیادی در مورد سئو خونده بودم ولی همه شون کلیشه ای و تکراری بودن.
  • گستردگی مفهوم سئو موجب میشود هرشخص به فراخور تجربه و دانش خود تعریف متفاوتی از آن ارائه نماید.
  • فرض ما این است که دو دسته‌بندی بالا تقریبا محتوای مشابهی دارند.

چرا‌که سختی بیش‌تر یک کلمه، نشان دهنده این است که رقابت بر سر آن کلمه بیش‌تر است. برآورد سختی یک کلمه کلیدی به عوامل مختلفی از‌جمله اعتبار دامنه، اعتبار صفحه و کیفیت محتوا بستگی دارد. سختی کلمه کلیدی یک بخش مهم از فرآیند تحقیق درباره کلمه کلیدی است و به شما در انتخاب بهترین کلمه کلیدی برای سئو کمک می‌کند. سئو داخلی به فرآیند بهینه سازی صفحات وب سایت جهت رسیدن به نتایج بالای موتورهای جستجو گفته می شود.

مهمترین مراحل سئو سایت چیست؟

برای آنکه اطلاعات بیشتری در این حوزه کسب کنید پیشنهاد میکنم مقاله خرید رپورتاژ آگهی را مطالعه کنید. در حال حاضر لینکدین، فیس بوک، توییتر جزو وب سایت های پر قدرت از نظر سیگنال شبکه های اجتماعی محسوب می شوند. در جواب سوال دوم شما هر چقدر وب سایت محتوای جدیدتر در سایت بارگذاری نماید از نظر موتورهای جستجو بیشتر مورد تایید است و می تواند به سئو سایت شما بیشتر کمک نماید. این روش سئو مابین سئو کلاه سفید و کلاه سیاه بوده و در کل با توجه به ریسک آن پیشنهاد نمی شود.

ساده‌ترین راه برای پیدا کردن یک لیست از کلیدواژه‌های مرتبط با کسب و کار شما استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است. شما یک کلمه کلیدی بنیادی معرفی می‌کنید و ابزار تحقیق کلمه کلیدی بر اساس آن کلیدواژه، از میان کلمات موجود در پایگاه داده‌ لیستی از کلیدواژه‌های مرتبط نشان می‌دهد. سرعت بارگذاری سایت شما یک فاکتور مهم در رنکینگ سایت در گوگل است. هدف گوگل نیز کسب رضایت کاربران است و به همین دلیل، به سایت‌هایی که نسبت به تعاملات کاربر واکنش سریعتری نشان بدهند، رتبه بهتری می‌دهد. از سال ۲۰۰۹ سرعت سایت رسما به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی وبسایت‌ها در گوگل اعلام شد. شما می‌توانید با پرداخت هزینه به گوگل لینک سایت خود را در صفحات جستجوی گوگل نمایش دهید و به ازای هر بار کلیک مبلغ مشخصی به گوگل پرداخت کنید.

البته توجه داشته باشید قبل از اینکه از این کد استفاده کنید مطمئن شوید آدرس‌های https روی سایت شما قابل دسترس است. فقط کافی است کد زیر را در فایل .htaccess سایتتان قرار دهید. فایل htaccess یک فایل مدیریتی است که برای سایت‌های وردپرسی و سایر سایت‌هایی که روی سرور apache کار می‌کنند (مثلا سایت‌هایی که با php برنامه‌نویسی شده‌اند) قابل دسترس است. برای اینکه در سایتتان صفحات تکراری بوجود نیاید باید تمام آدرس‌های سایتتان را از آدرس بدون https به حالت https ریدایرکت ۳۰۱ کنید. استفاده از پروتکل رمزنگاری SSL اخیرا خیلی در سئو مهم شده است. به طور مشخص schema markup می‌تواند ۲ مزیت مهم برای سایت شما به همراه داشته باشد.

آیا برند‌سازی در سئو اهمیت دارد؟

پس از آنکه صفحات شما در دسترس گوگل قرار گرفت، محتوای آن بررسی شده و موضوع صفحه تعیین میگردد. نگارش محتوا علاوه بر توجه به مخاطب نیازمند شناخت دقیق از الگوریتم های گوگل برای بررسی و درک آن است. سایت های بسیاری وجود دارند که صفحات آنها مملو از محتوای غنی و ارزشمند است ولی به دلیل عدم شناخت از این الگوریتم ها موفقیتی در سئو کسب نمیکنند. در چنین شرایطی میتونید به دنبال بلاگ هایی بگردید که حداقل تاکنون چند مطلب مرتبط با زمینه کسب و کار شما منتشر کردن. این بلاگ ها اغلب با آغوشی باز و با دریافت هزینه ای مناسب از شما میتونن به شما در مطالبشون لینک بدن. یا اینکه مطلب مناسبی رو تحت عنوان رپورتاژ آگهی تولید و در اختیارشون قرار بدید تا همراه با لینک در دسته بندی مرتبط منتشر کنند.

حالا وقت آن است که از تقویم محتوا یک خروجی اکسل بگیریم و بر اساس آن صفحات را درست کنیم. بنابراین شما هم باید یکی از دسته‌بندی‌هایتان را برای کیورد خرید لپ تاپ بهینه کنید. شما تا اینجا صدها ساعت جلو افتادید اما هنوز کارهای دیگری نیز نیاز است انجام دهید. وارد اکانت کیورد پلنر خودتان شوید یا یک اکانت جدید بسازید. اگر نکاتی که تا اینجا مطرح شد را به درستی متوجه نشدید لطفا وارد فصل ۱ شوید و فصل اول را مطالعه بفرمایید.