سئو چیست؟ وبیما راهکارهای هوشمند بازاریابی و برندینگ دیجیتال-سئو خاکستری

برای مثال اگر صفحه ایی از سایت شما موبوط به معرفی ارتودنسی نامرئی و بیان مزایا و معایب آن است، یکی از عباراتی که میتواند این صفحه را توصیف کند “ارتودنسی نامرئی” است. شاید جالب باشد بدانید که 60 درصد وبسایت هایی که در صفحه اول نتایج گوگل حضور دارند، دارای قدمتی بیشتر از 3 سال دارند. طبق تحقیقاتی که توسط ahrefs بر روی بیشتر از دو میلیون سایت انجام شده، تعداد بسیار کمی از آنهایی که عمر کمتر از یکسال دارند به این رتبه راه یافته اند. پارامترهای ارزیابی کیفیت صفحات وب از دید گوگل چیزی بیش از 200 فاکتور است و شما هرگز نمیتوانید همه آنها را رعایت کنید. رقابت بر سر رعایت فاکتورهای بیشتر است که همه در جهت کسب رضایت بیشتر کاربران می‌باشد. زیرا هدف اصلی سئو افزایش ترافیک سایت و بالا رفتن بازدید سایت می باشد، این بازدید ها باعث می شوند که سایت شما شناخته شود و به برند در صنعت خود تبدیل بشود.

  • هزینه‌‌‌ی سئو بسیار پایین تر از تبلیغات اینترنتی می‌‌‌‌‌باشد.
  • یکی از مهمترین موارد استفاده از گوگل، تغییر الگوریتم گوگل به سایر موتورهای جستجو است که سایت ها را به بهبود و سازگاری با مخاطب ترغیب می کنند.
  • در طرف مقابل نیز بدون استفاده از گوگل ادوردز نیز نمی توانید مخاطبین هدف، رفتارهای آنها و کلمات کلیدی مورد جستجویشان را شناسایی کنید.

درآمد و ترافیکی که از SEO برای سایت شما حاصل می‌شود پایدار و کاملاً هدفمند است. و درآخر سعی کنید از تگ h2 برای عنوان استفاده کنید و همچنین توضیحی کوتاه راجع به ویدیوی آپلود شد برای کاربر بنویسید تا بداند که اوضاع از چه قرار است. تا بحال فکر کرده اید که کدام قسمت از متن جای بهتری برای قرار دادن ویدیو است؟ اگر ویدیو را بعد از یک یا دو پاراگراف استفاده کنید بازخورد بهتری دریافت می کنید. حجم و اندازه تصویر را کاهش دهید چرا که اگر تصاویر با حجم بالا آپلود شود زمانی که کاربرداخل سایت است با فرآیند طولانی لود شدن عکس ها مواجه می شود. به جای آپلود عکس در سایت از لینک های خارجی موجود در سایت های دیگر استفاده کنید.

نتیجه استفاده از این اسکیما این است که صفحه شما در نتایج جستجو با ستاره به نمایش درآید. اما یک وب‌سایت صفحات مختلفی دارد و برای هر کدام محتواهای متفاوتی نیاز است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازم. از نظر سئو؛ هر یک از صفحات سایت یک ارزش مشخصی دارند و این ارزش با استفاده از لینک به صفحات دیگر منتقل می‌شود.

Link profile یکی دیگر از اصطلاحات مهم سئو است که باید درباره آن بدانید. این اصطلاح برای توصیف تمام لینک هایی که به وب سایت شما اشاره می کنند استفاده می شود. در این صورت ظاهرشان خیلی خوب به نظر نمی رسد و می تواند نرخ کلیک وب سایت شما را کاهش دهد. هاست وب سایت شما اولین چیزی است که بر سرعت بارگذاری صفحات سایت شما تأثیر می گذارد.

الگوریتم پاندا (Panda) گوگل (

دایرکتوری‌های محلی سایت‌هایی هستند که مردم برای دریافت نظرات در مورد مکان‌هایی برای خرید، غذا خوردن و خدمات محلی مراجعه می‌کنند. این کار باعث می‌شود شانس بیشتری در جستجوهای محلی داشته باشید. مثلا تفاوتی نمی‌کرد فردی عبارت «خرید دوچرخه» را از لاهیجان جستجو کند یا لنگرود. برخلاف پاندا و پنگوئن، کبوتر یک به‌روزرسانی مبتنی بر جریمه نیست، بلکه یک تغییر اصلی در الگوریتم گوگل است.

چگونه کلمه کلیدی مناسب پیدا کنیم؟

این یادگیری باعث می‌شود تا جستجوهای پیچیده آینده را بهتر درک کند و اینکه آیا آنها به موضوعات خاصی مرتبط هستند یا خیر. مثلا می‌توانید از سایت شهرداری، فرمانداری یا… درخواست بک‌لینک کنید. تصاویر، ویدیوها یا محتوای نوشتاری ایجاد کنید که شما را با یک منطقه خاص مرتبط می کند، خواه یک شهر، استان یا منطقه باشد. نگران نباشید تنها چند مورد ساده وجود دارد که می توانید در سایت خود تغییر دهید تا سایتتان را برای کبوتر بهینه کنید و در نتایج محلی «۳ بسته» یا «three pack» قرار گیرید. این کار باعث شد نتایج شباهت بیشتری به نتایج همیشگی گوگل پیدا کنند. بعد از ارائه این الگوریتم، فاکتورهای مکان و فاصله (در جستجوهایی که مکان محور هستند) بر فاکتورهای سنتی سئو ارجحیت پیدا کردند.

بنابراین یک متخصص سئو ابتدا باید مسیر جستجو را بشناسد و محتوای سایت را بر اساس مسیر جستجو طراحی کند. در یک محتوا (صفحه) می‌توانید روی ده‌ها کیورد کار کنید اما از نظر من بهتر است حداقل در شروع ساخت صفحه، فقط یک کیورد را هدف قرار دهید. در اینجا بخش‌های مربوط به سئو خارج سایت و بک‌لینک را تمام می‌کنم و در ادامه به سایر موضوعات مهم سئو می‌پردازم. رقبای خود را شناسایی کنید و سایتتان را با آنها مقایسه کنید. مثلا بررسی کنید آن‌ها چه کارهایی برای دریافت بک‌لینک انجام داده‌اند.

الگوریتم دزد دریایی (pirate) سال ۲۰۱۲

برای اینکار ابتدا باید دامنه هایی که موضوع مرتبطی با سایت شما دارند را شناسایی کنید و بعد از بررسی دقیق بک لینک های قدیم، صفحات سایت، پنالتی نبودن دامنه و… می توانید با ری دایرکت 301 سایت هدف به سایت خودتان از قدرت سایت خریداری استفاده نمایید. ما در سایت کدُ سئو برای پیدا کردن سایت های از دسترس خارح شده از سایت های و استفاده می کنیم.