سئو چیست؟ وب نسیم-سئو خاکستری

تاثیر میزان سن دامنه هیچگاه به صورت روشنی توسط گوگل شفاف نشده است، اما بر اساس مشاهدات می توان برداشت کرد که سن دامنه در رتبه سایت موثر است. اگر دامنه با حوزه کاری شما مرتبط بوده و اسپم نباشد، مطمئنا تاثیرات مثبتی را مشاهده خواهد کرد. همچنین در نظر داشته باشید که گوگل به واسطه الگوریتم سندباکس، تا چند ماهی به وب سایت هایی که در دامنه های جدید قرار می گیرند، بهای زیادی نمی دهد. با توجه به تغییرات گوگل در سال های اخیر، گوگل مسئله نمایش سایت در دستگاه های موبایل را در اولویت قرار داده است. بنابراین در صورتی که وب سایت شما در دستگاه های موبایل به خوبی مشاهده نشود، احتمال کاهش رتبه در جستجوهای موبایلی وجود دارد. در حالت کلی با روند رو به رشد استفاده از دستگاه های موبایل، بهینه سازی وب سایت برای آنها امری ضروریست.

  • و با محصولات و مطالب شما آشنا می‌شوند و در تعاملات بعدی شما، با همین مخاطبان می‌توانید با بازاریابی‌های دقیق فروش خود را به آن‌ها افزایش دهید.
  • قطعات نرمال عبارتند از تایتل، آدرس صفحه و متادسکریپشن که برای تمام وب‌سایت‌ها به نمایش در می‌آید و ریچ‌اسنیپت‌ها،‌ قطعات اضافی مانند تصویر، ستاره، سوال و جواب، ویدیو و… هستند.
  • با این حال اگر قصد تاسیس سایت جدید دارید، این دامنه رو ببندید و یک سایت جدید بیارید بالا و روی سئوی اون کار کنید.
  • این به معنی بهینه سازی سایت برای مقصود و نیت اصلی کاربران است؛ نه فقط پاسخ به یک جستجو‌ی ساده.

یک کسب و کار می تواند سال ها در رده های پایین رتبه بندی گوگل قرار داشته باشد تا اینکه سرانجام وارد جایگاه بالاتر شود ولی تبلیغات در گوگل در حقیقت، یک راه حل سریع و مؤثر برای ایجاد ترافیک سایت است. اسمی است که به ربات های گوگل که مسئول خواندن و دریافت اطلاعات سایت شما در دیتاسنتر گوگل است نسبت میدهند. همین ربات ها هستند که کار ایندکس وب سایت شما را برعهده دارند. این ربات ها در سال های اخیر به شدت هوشمند تر شده اند و علاوه بر کلمات کلیدی، عبارات کلیدی و مفهوم کلی محتوای وبسایت شما را به همراه بسیاری از اطلاعات دیگر، استخراج میکنند.

زمانیکه عبارت “سئو” را در گوگل جستجو میکنیم با تعداد بیشماری صفحه و مقاله مختلف مواجه میشویم که هریک تعاریف و مفاهیم متفاوتی را برای آن ارائه کرده است. سئو یک فرآیند است با هدف جلب رضایت موتور های جستجو و کاربران . وقتی می توانیم رضایت را جلب کنیم که به شناخت کافی از هر دو رسیده باشیم. برای رسیدن به شناخت از رفتار موتور های جستجو و کاربران باید به طور مستمر به یادگیری و تحلیل و آنالیز بپردازیم. سئوکار کسی است که نیازهای مخاطب را میشناسد، اهداف کسب و کار و منابع آن را میشناسد و بر اساس منابعی که در اختیار دارد و وضعیت رقبا، استراتژی بهینه برای پیروزی در این رقابت را طراحی میکند. هنر است چون شامل تکنیک‌های کپی رایتینگ، تجربه کاربری، شناخت نیاز مخاطبین و محتوای تاثیرگذار است.

فهرست مطالب

با رعایت کامل نکاتی که در چک لیست سئو رعایت شده است می‌توانید سایت خود را در موتور جستجوی گوگل ارتقا دهید. زمانی که شما سئوی بهتری را برای سایت خود بسازید، به مرور رفتار کاربران نیز با سایت شما متفاوت خواهد بود. در واقع با استفاده از یک سئو قوی، رفتار کاربران نیز در سایت شما تغییر خواهد کرد. شمشیری که در صورت استفاده درست از آن می‌تواند به شما کمک کند تا نتیجه دلخواه خود را با سرعت بیشتری به دست آورید. ابزار دیگری که برای در نظر گرفتن رشد و بهبود سئوی سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد، The Web Checker است. این ابزار توانایی آن را دارد که فاکتورهای بسیاری را مورد ارزیابی قرار دهد.

در ادامه می‌خواهم تعدادی از تگ‌های زبان HTML که در سئو نویسی مهم هستند را توضیح دهم. و همانطور که در تصویر قبل دیدید؛ لینک داخلی لینکی است که از یک صفحه سایت خودمان به یک صفحه دیگر از سایت خودمان داده می‌شود. اگر روی سایت وردپرسی‌تان، پلاگین فروشگاه‌ساز ووکامرس نصب باشد؛ در این بخش می‌توانید آدرس‌های مربوط به فروشگاه اینترنتی را نیز پیکربندی کنید. پیکربندی آدرس‌های سایت یعنی مشخص کنیم هر صفحه سایت تحت کدام آدرس باید در دسترس باشد. برای سنجش اتوریتی وب‌سایت فاکتورهای گوناگونی را می‌توان مورد بررسی قرار داد. همیشه فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل؛ محل مناقشه متخصصین سئو بوده است.

آشنایی با ابزارهای سئو

اگر تجربه کاربری در سایت شما بد باشد و کاربران بلافاصله پس از ورود به صفحه از آن خارج شوند. الگوریتم رنک برین کاری میکند که جایگاه خود را در نتایج جستجو از دست بدهید. یعنی شما باید انواع تکنیک ها رو در یک رالی سرعت که خط پایان هم نداره به کار ببندی تا بتونی حداقل جزو ده تای اول باشی. تکنیک هایی مثل تولید محتوای کاربردی، لینک بیلدینگ (چه داخلی، چه خارجی) و استاندارد سازی کد. سئو فرآیندی بی پایان و تکرار پذیر است که با تحلیل و بررسی کلمات هدف و آنالیز رقبا آغاز میشود.

به زبان ساده‌تر، باید در سایت شما برای تمام سوالات و نیازهای کاربرانتان؛ محتوای هدفمند وجود داشته باشد. درست است که موضوع دامین اتوریتی از طرف گوگل ارائه نشده است اما بررسی‌ها نشان داده است اکثر سایت‌هایی که اتوریتی بالاتری دارند در رتبه مناسب‌تری نیز قرار گرفته‌اند. مهم‌ترین معیار اندازه‌گیری دامین اتوریتی، تعداد و کیفیت بک‌لینک‌هایی است که یک وب‌سایت دریافت کرده است. استفاده صحیح از انکرتسکت می‌تواند باعث افزایش رتبه سایت شود. به زبان دیگر استفاده صحیح از انکرتکست می‌تواند منجر به افزایش رتبه و استفاده اشتباه منجر به جریمه وب‌سایت شود. مثلا یکی از بهترین استراتژی‌ها این است که صفحات مهم سایت بیشترین لینک داخلی را دریافت کنند.

هر یک از این ها دارای ویژگی های مشترک زیادی هستند و بسته به نیاز و بودجه خود میتوانید اقدام به تهیه اکانت یکی از این ابزارها کنید. سئو دانشی نیست که بتوان چیزی را به صورت صد در صد در آن از قبل پیش بینی کرد. به عنوان مثال در صورت هدف گیری صد کلمه کلیدی رقابتی برای سایت، در بهترین و ایده آل ترین شرایط شصت درصد آنها به صفحه اول گوگل خواهند رسید.

قبل از این که با الگوریتم‌های سئو آشنا شوید، به یک توصیه مهم توجه کنید. ما دانش لازم برای افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل را داریم. یک سوال از جناب منصوری فر در زمینه سئو داشتم و ممنون میشم راهنماییم کنن.

پیشنهاد میکنم برای نتیجه گیری بهتر سئو سایت را به یک متخصص بسپارید و یا با شرکت در دوره های آموزشی دانش خود را در این حوزه بالا ببرید. برای شروع پیشنهاد میکنم از محتوای قرار گرفته در صفحه آموزش رایگان سئو استفاده کنید. هر محتوا، کد یا لینکی که در دامنه ما باشد جزئی از سئو داخلی بوده و هر اتفاقی که خارج از سایت ما رخ میدهد و بر سئو آن تاثیر گذار است (مثل لینک سازی، تبلیغات و فعالیت در شبکه های اجتماعی) را سئو خارجی می نامیم.