سئو چیست؟ SEO چگونه کار می کند؟ چه انواع و استراتژی هایی دارد؟ پارس‌پک-سئو خاکستری

این کلمه انگلیسی زمانی ساخته شد که فرآیند رسیدن یک سایت به رتبه‌های اول گوگل تبدیل به عملیاتی شد که می‌توان با اجرای آن رتبه‌های خوبی در گوگل کسب کرد. در این مقاله سعی کردم به زبان ساده و به بهترین شکل ممکن مفهوم سئو را به شما آموزش داده و در مورد چیستی آن توضیح بدهم. اگر هنوز هم سوالی در مورد seo و دیگر جزئیات آن دارید، سوال خودتان را در بخش نظرات مطرح کنید تا در کوتاه ترین زمان به آن پاسخ دهم. پیشنهاد میکنم مقاله دیگر ما درباره SEM چیست و چه تفاوتی با سئو دارد را هم بخوانید. این دوره ها به شکل تخصصی و کامل همه چیز را در مورد سئو به شما آموزش داده و عملا به یک سئوکار تبدیل تان میکنند. اگر به این مسیر علاقه دارید، حتما مقاله مقایسه دوره های سئوی فارسی را بخوانید تا از میان دوره هایی که در ایران برگزار میشود، بهترین شان را انتخاب کرده و در آن شرکت کنید.

اگر هدفم کسب رتبه بالا برای کلمه کلیدی هدف باشد، هرگز وبلاگ‌هایی با کمتر از 2000 کلمه ایجاد نمی‌کنم. لینک دادن به محتوای مرتبط به تقویت درک موضوع صفحات شما کمک می کند. این کار می تواند به گوگل کمک کند تا زمینه سایت شما را بهتر درک کند و برای بازدیدکنندگان شما هم با ارزش تر است. در عوض، ما آنها را در یک موضوع یعنی نحوه ایجاد یک وبلاگ گروه بندی میکنیم و سپس آن را در یک راهنمای جامع پوشش می دهیم که به طور بالقوه می تواند برای هر یک از این کلمات کلیدی رتبه کسب کند. استراتژی تولید محتوای شما باید بر اساس درک مناسب از کسب و کار و نیازهای مخاطبان باشد. شما می خواهید صفحه محصول قهوه ساز خانگی خود را بهینه کنید و در ادامه کلمه کلیدی “بهترین قهوه ساز خانگی” را پیدا می کنید.

در حال حاضر، تعداد زیادی از این موتور‌های جستجو موجود هستند که شناخته شده‌ترین آن‌ها گوگل است. در کنار گوگل، بینگ و یاهو نیز نمونه‌هایی از محبوب‌ترین موتور‌های جستجو هستند. به این معنی که گوگل هرگز جایگاهی را در صفحه نتایج جستجو به کسی نمی‌فروشد. گوگل سایتی را برای حضور در بالا‌ترین جایگاه‌ها (صفحه اول) لایق می‌داند که از دید کاربران بهترین کارآیی را داشته باشد و بتواند احتیاجات کاربران را رفع کند. گوگل صاحبان سایت‌ها را ملزم به رعایت استاندارد‌های سئو، که بر همین اساس طرح ریزی شده‌اند، کرده است و عجیب نیست که منافع کاربران را بر منافع صاحبان سایت مقدم بداند.

  • به عبارت بهتر میتوان گفت، سئو یعنی گوگل به صفحه شما دسترسی داشته و متقاعد شود که این صفحه همان محتوایی ست که کاربر به دنبال آن بوده است.
  • برای شروع پیشنهاد میکنم از محتوای قرار گرفته در صفحه آموزش رایگان سئو استفاده کنید.
  • با استفاده از لینک سازی داخلی و خارجی، محتوای یک صفحه از سایت به بخش‌ها و صفخات دیگر سایت یا سایت‌های دیگر ارتباط پیدا می‌کند.
  • از همین رو سریع‌تر به سئو مناسب خواهند رسید و نتیجه بهتری را برای شما در پیش خواهند داشت.
  • همچنین از Related Searches گوگل که در انتهای صفحه نتایج نشان داده می شود هم می‌توانید برای ایده گرفتن درباره عبارت کلیدی یا عنوان محتوای خود استفاده کنید.
  • ابزارهایی نظیر گوگل آنالیتیکس به شما در این مسیر کمک خواهند کرد.

اگر صفحه A به صفحه B لینک داشته باشد، می گوییم که صفحه B دارای یک بک لینک از صفحه A است. تگ عنوان و متا دیسکریپشن عناصر HTMLی هستند که با استفاده از آنها میتوانید عنوان و توضیحاتی را برای یک صفحه بنویسید. این عناصر معمولا در نتایج جستجو یا زمانی که آن صفحه را در رسانه های اجتماعی به اشتراک میگذارید، نمایش داده می شوند. بارگذاری تنبل یک فرآیند ساده است که در آن محتوایی که در بالای صفحه قابل مشاهده است در اولویت قرار می گیرد و بقیه کمی دیرتر بارگذاری می شوند. قبل از آپلود تصویر خود در سرور، از یک ویرایشگر تصویر برای تغییر اندازه تصویر هم اندازه عرض وب سایت خود استفاده کنید. ممکن است وب سایت شما کمی پهن تر باشد، اما به ندرت به یک سایت تمام عرض نیاز خواهید داشت، مخصوصا اگر صفحه شامل تصویر نیز باشد.

Evergreen Content یا محتوا‌ی همیشه سبز چیست؟

از دیدگاه من اولین قدم برای یادگیری سئو، اینه که بفهمیم که سئو تریک و ترفند نیست؛ سئو مسیر میانبر نداره و برای رسیدن به موفقیت در موتورهای جست‌و‌جو، به استراتژی، تکنیک‌های اثبات شده و خلاقیت نیاز داریم. برای اینکه بتوانید این موضوع را به خوبی پیش ببرید، ساختن یک سایت و یاد گرفتن وردپرس می‌تواند راهکاری مناسب و دقیق باشد. راهکاری که برای شما شرایط آزمون و خطا را فراهم کرده و به حرفه‌ای شدنتان کمک شایانی را خواهد کرد.

بک لینک و لینک بیلدینگ

مثلا سایت هایی که دوره های رایگان کوتاه مدت برگزار میکنند یا ویدیوهای یوتیوب. راستش را بخواهید تبدیل شدن به یک سئوکار از طریق منابع رایگان، در درجه اول زمانبر و در درجه دوم سخت است. چراکه هیچ کدام از این منابع اصول مهم سئو مثل استراتژی بک لینک سازی، تکنیک های کلاه خاکستری و… را به شما آموزش نمیدهند. اما خب اینطور هم نیست که هیچ چیزی در این مسیر یاد نگیرید و نتوانید به کمک آموخته ها سایت را سئو کنید.

در کنار تمامی این موارد، توجه به دیگر آپدیت‌های جدید گوگل چون کلمات قابل فهم و ساده، جملات کوتاه و عبارات مرتبط نیز می‌تواند در سئوی 2021 تاثیر داشته باشد. گوگل خزنده‌هایی دارد که تمام محتواها را از جای جای اینترنت جمع‌آوری می‌کند. خزنده‌ها همه این صفر و یک ها را برای ایجاد فهرست به موتور جستجو باز می‌گردانند. سپس این شاخص‌ها از طریق الگوریتمی تغذیه می‌شود که سعی می‌کند همه داده‌ها را با درخواست شما مطابقت دهد. فاکتورهای زیادی برای ورود به الگوریتم موتورهای جستجو وجود دارد که رتبه بندی را انجام می دهد. ابزار کیوردپلنر از راه های مختلف به شما کمک می کند تا جایگاه سایت خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید.

الگوریتم Freshness برای حل مشکل کاربران در برخورد با محتواهای قدیمی به وجود آمد! وظیفه فرشنس این است که در موضوعاتی که جدید بودن محتوا مهم است، تازگی محتوا را بررسی کند و محتواهای جدید را بالاتر از محتواهای قدیمی نشان دهد. یک سئوکار حرفه‌ای باید اطلاعات کاملی دربارۀ الگوریتم‌های گوگل داشته باشد و اخبار به‌روزرسانی‌های جدید گوگل را دنبال کند. در این‌جا من الگوریتم‌های مهم گوگل تا سال 2022 را به شما معرفی می‌کنم. اگر هم به اطلاعات بیشتر و به‌روز درباره الگوریتم‌ها نیاز دارید ما سعی کردیم برای هر آپدیت الگوریتم یک راهنمای جامع منتشر کنیم.

این پیوندها به عنوان «رای اعتماد» عمل می کنند و اعتبار وب سایت شما را افزایش می دهند. بک لینک ها می توانند توسط افراد دیگر ایجاد شوند و یا یک متخصص سئو از طریق ربات ها و یا به صورت دستی اقدام به تولید backlink کند. در این روش تمام فعالیت‌ها با هدف دور زدن الگوریتم‌های گوگل و به قول گوگل ««دستکاری نتایج جستجو»» انجام می‌شود. تیم وب نسیم؛ با دانش و تجربه کار در انواع کسب و کارهای آنلاین در زمینه‌های پزشکی، ساختمانی، املاک، فروشگاهی، خدماتی و … مفتخر است شما را در بهبود و رشد کسب و کارتان، یاری کند.