سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو-سئو خاکستری

البته بعضی از افراد صفحه مقاله را تبدیل به زباله‌دان می‌کنند! یعنی انقدر به صفحات بی‌ربط لینک می‌دهند که کاربر را آشفته می‌کند. مثلا اگر با جستجوی کیورد “خرید لپ‌تاپ” فقط صفحات دسته‌بندی محصولات را مشاهده کنید متوجه می‌شوید؛ فردی که این کلمه را جستجو کرده است به دنبال مشاهده لیستی از لپ‌تاپ‌ها برای خرید است.

  • حضور این صفحات هم در زیردامنه و هم دامنه اصلی موجب ایجاد محتوای تکراری شده و هردو نسخه توسط گوگل ایندکس خواهد شد.
  • در صورتی که اقدام به تولید محتوای اتوماتیک نکرده و رفتارهایی مشکوک از شما سر نزده باشد، جای نگرانی وجود ندارد.
  • امروزه سئو یکی از مهمترین استراتژی های بازاریابی و صنعتی رو به رشد محسوب می شود.
  • به طور سنتی PageRank به طور مساوی در بین صفحات لینک داده شده توزیع می شود.
  • جمله ای که به نظر بنده همیشه یک سئو کار باید در نظر داشته باشد این است که “تحلیل، نظم و استمرار در اجرای فرآیند سئو برگ برنده ای است که نتیجه آن باصبر نمایان خواهد شد .”

وضعیت سایت خود را در موتورهای جستجویی مانند گوگل، یاهو، بینگ و… بررسی کنید تا متوجه شوید وب سایت شما از صفحه اول موتور جستجو چقدر فاصله دارد. این کار به شما کمک می کند تا برای آینده برنامه ریزی کنید. از آنجایی که موتورهای جستجو در تلاش هستند تا از رضایت مشتریان خود اطمینان حاصل کنند، مجبور شده اند الگوریتم های خود را به گونه ای تغییر دهند که احتمال مفید بودن نتایج جستجو تا حد ممکن افزایش یابد.

PHP یک زبان اسکریپت نویسی متن باز (Open-Source) سمت سرور است. PHP برای ایجاد صفحات وب پویا که با پایگاه داده کار می‌کنند، طراحی و ساخته شد. پلتفرم‌هایی مثل جوملا و ورد‌پرس از این زبان استفاده می‌کنند.

ضمن اینکه به شما کمک می کند تا بک لینک های مفید و با ارزش را از بک لینک های کهنه و قدیمی جداسازی کنید. Link Farm یا مزرعه لینک، به یک وبسایت یا مجموعه‌ای از وبسایت‌ها گفته می‌شود که فقط به منظور لینک سازی ایجاد شده‌اند. هر وبسایت، به سایت یا سایت‌هایی که بخواهد لینک می‌دهد تا رتبه‌های بهتری در صفحات نتایج موتور‌های جستجو بگیرند.

مراحل گام به گام تحقیق کلمات کلیدی

بله مطالب اگر در زیر دامنه و دامنه اصلی کپی باشند شما دچار جریمه خواهید شد و به سئو شما اسیب وارد می شود. در صورتیکه می خواهید به سئو سایت شما آسیب وارد نشود می توانید مطالب زیر دامنه خود را Noindex یا ریدایرکت نمایید تا مشکلی پیش نیاید. سئو درون صفحه به کنترل مستقيم کدها و يا محتويات وب سايت شما اعم از متن، تصوير، پيوند و … مرتبط مي‌شود؛ به طور کلي هر چيزي که در سايت خود بارگذاري مي‌کنيد مربوط به SEO On Page مي‌شود. اين روش پايه تمام تلاش‌هاي بهينه‌سازي است زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد. هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد مي‌نماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود بنابراين خيلي مهم است که روش SEO On Page بدرستي قبل از روش SEO Off Page انجام شود.

سئو داخلی (On-Page SEO)

Seo فرایند بهبود و افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وبسایت در موتورهای جستجو می باشد. ترافیک پرداخت نشده ممکن است از انواع مختلف جستجوها، از جمله جستجوی تصویر، جستجوی ویدیو، جستجوی آکادمیک، جستجوی اخبار و موتورهای جستجوی عمودی خاص صنعت نشات گرفته باشد. ابزار کیوردپلنر از راه های مختلف به شما کمک می کند تا جایگاه سایت خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید. پیشنهاد کلمات کلیدی مناسب و بررسی چگالی آن ها از جمله قابلیت های این ابزار است.

سئو خارجی سایت با بک‌لینک

لینک‌سازی یکی از عمده تکنیک‌هایی است که در بهینه سازی موتور‌های جستجو (سئو) بکار می‌رود. لینک‌ها برای موتور‌های جستجو، نشانه این هستند که سایت شما مرجع با ارزش و با کیفیتی در یک حیطه خاص است و مطالبی قابل استناد در خود دارد. به همین خاطر، سایت‌هایی با بک لینک‌های بیشتر، جایگاه‌های بهتری نیز بدست می‌آورند. عبارت‌ها و کلماتی که کاربران برای جستجوی یک وب سایت و محتوای دلخواه خود در سرچ از آنها استفاده می‌کنند را Keyword یا همان کلمه کلیدی می‌نامند. یکی از اصطلاحات کاربردی متخصصن سئو انتخاب کلمات کلیدی مناسب با میزان جستجوی کاربران و محتوای موجود در وب سایت است. انتخاب کلمه کلیدی مرتبط با محتوای سایت و جستجوی کاربران می‌تواند در بهینه سازی جایگاه سایت و سئوی آن تاثیر مناسبی داشته باشد و همین امر باعث پیشی گرفتن سایت شما به نسبت رقبا شود.

معمولاً این موضوع با معیاری به نام دشواری کلمه کلیدی بیان می شود. در این فصل، یاد میگیرید که چگونه موضوعات مورد نظر خود را یافته و چگونه کلمات کلیدی سودآوری را که می توانید برای آنها رتبه کسب کنید، پیدا کنید. منظور از الگوریتم گوگل تمام آن الگوریتم های کوچک، سیستم های یادگیری ماشینی و تکنولوژی هاییست که گوگل از آنها برای رتبه بندی وب سایت ها در نتایج جستجو استفاده می کند. نیازی به دانستن همه فاکتورهای سئو و الگوریتم های گوگل در رتبه بندی سایت ها ندارید. اما برای موفقیت در سئو آگاهی از مهمترین پارامترهای تاثیر گذار امری ضروریست. سئو بر روی نتایج ارگانیک موتورهای جستجو متمرکز بوده و ارتباطی با بهینه سازی PPC (گوگل ادز) ندارد.

در پاسخ به سئو داخلی چیست میتوان گفت سئو داخلی عبارت است از هر پیوندی از یک صفحه در وب سایت تان به صفحه دیگری در وب سایت تان به روش های اصولی. آژانس دیجیتال مارکتینگ کُدُ سئو با تکیه بر دانش بومی و تجربیات خود توانسته است، در زمینه سئو سایت رتبه های گوناگونی برای خالقین کسب و کار آنلاین بدست آورد. در ذیل گزیده ای از نمونه کار های سئو سایت را برای شما قرارداد ایم. همچنین گوگل در بشتر مواقع تنها به توضیح مختصری از این الگوریتم ها و حساسیت های موجود برای رتبه دهی سایت صحبت می کند و بیشتر موارد را سئوکاران حرفه ای و به مرور زمان و بدست آوردن تجربه کسب می نمایند. ایجاد یک سایت دوستدار سئو نیازمند برنامه ریزی دقیق و رویکرد ساختارمند برای نمایش کسب و کار شما و خدماتی است که ارائه می دهید و این کار برای بسیاری از مشاغل می تواند پیچیده باشد.