سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو-سئو خاکستری

سئو با بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو (گوگل) با هدف ارتقا رتبه سایت در گوگل معرفی می شود. Ahrefs یکی از مهمترین ابزارهای سئوی آنلاین است و وقتی نوبت به بزرگ ترین خزنده یا کرولر وب سایت می رسد، بعد از گوگل رتبه دوم را به دست می آورد. قابلیت های ارزیابی سایت Ahrefs به قدری زیاد است که کارشناسان سئو نمی توانند به اندازه کافی از آن ها استفاده کنند. این ابزار می تواند نواقص وب سایت شما را مشخص کند و به شما بگوید که چه بخش هایی از وب سایت شما برای ارتقای رتبه در موتورهای جستجو نیاز به بهبود دارند.

  • اگر 90% بک لینک های سایت فالو باشد، این بدین معنیست که یک جای کار می لنگد و نشان از تلاش شما برای فریب گوگل خواهد داشت.
  • به عنوان مثال در موضوعات رقابتی مانند فروش بلیط، این مسائل وجود دارد.
  • بهینه سازی محتوا، بهترین رویکرد برای جمع آوری و استفاده از داده های رفتار کاربر به منظور بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو است.
  • در این مقاله توضیحاتی در باب مفاهیم اولیه مهم در سئو ارائه می‌دهیم.

اصول سئو تکنیکال زبان مشترکی است که برای شروع رابطه بین سایت شما و گوگل به آن نیاز داریم. هرکس بهتر حرف دل کاربر و نیاز اصلیش رو بفهمه و اون رو به بهترین شکل ممکن برطرف کنه، برنده مسابقه است. این کار از طریق گزارش دادن این تغییر در خود نقشه گوگل امکان پذیر است ولی مراحل بررسی و تایید آن ممکن است زمان زیادی طول بکشد. بله از طریق انکرتکست و مفاهیم درج شده در اطراف آن اطلاعاتی در مورد صفحه لینک شده کسب میکند ولی تغییر لحظه ای مفهوم امکان پذیر نیست چرا که برآیند همه عوامل و لینک ها را باید در نظر گرفت. پیشنهاد میکنم ویدئو مربوط به کارگاه تدوین استراتژی سئو را تهیه و مشاهده کنید، بیشتر سوالات شما را پاسخ خواهد داد.

HEO چیست و چه تفاوتی با SEO دارد؟

نتایج گوگل به صورت رتبه‌بندی شده در صفحه نتایج جستجو که به آن SERP یا سرپ گفته می‌شود نقش می‌بندد. سئو مخفف Search Engine Optimization و به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است. یکی از اشتباهات یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ تمرکز تنها بر سئو است، زیرا بهینه سازی وب سایت یک فرایند زمانبر بود و دارای ریسک های بالقوه خود است. به مرور زمان و محبوبیت گوشی های موبایل در بین مردم و افزایش امکانات موبایل، میزان جستجو در اینترنت بوسیله گوشی های همراه بسیار بیشتر شده و افراد اکثرا نیازهای خود را از طریق موبایلشان برطرف میکنند. نکته قابل توجه اینجاست که نتایج SEO به هیچ عنوان به سرعت قابل مشاهده نیست اما به مرور زمان تاثیرات خود را بر رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان خواهد گذاشت و کارفرما نسبت به آن ابراز رضایت خواهد کرد. بر اساس تحقیقات، از طریق جستجو در گوگل، درصد بالایی از فروش های اینترنتی انجام می شود.

آشنایی با لینک و لینک سازی داخلی در سئو

اگر این پیش ذهنیت را داشته باشید، محتوا کپی نمیکنید چون، از دید گوگل مطلب دسته اولی ندارید و کپی کار حساب میشوید. سئو کردن سایت یا بلاگ شما، به معنای سئو کردن مطالب، محصولات و خدماتی است که شما آن را انجام میدهید و قصد دارید آنها را به جستجو کنندگان نشان دهید. قبل از این که بخواهید مطلبی را در وبسایت یا وبلاگ شخصی یا تجاریتان منتشر کنید، باید یک سری پیش فرض ها و مطالبی را بدانید. اینکه در کجای نتایج موتور های جستجو باشیم، میلیونها یا میلیاردها تومان تفاوت دارد. 67 درصد از افراد، روی سه نتیجه ابتدایی جستجوی خود کلیک میکنند.

به همین دلیل است که، گوگل مدام سایت و محتوای آن را بررسی می‌کند و از هر نظر مورد سنجش قرار می‌دهد. یعنی اگر کاربری در سایت شما احساس بهتری داشته باشد و زمان بیشتری را بگذراند یک امتیاز مثبت برای شما در نظر گرفته می‌شود. اطلاعات و آموزش‌های زیادی در مورد موتورهای جستجو و اصول سئو و بهینه سازی در سایت‌های مختلف وجود دارد.

Rich Card روشی خاص برای نمایش محتوا در جستجو‌‌های موبایلی است. می‌توان آن‌ها را نسخه‌های تکامل یافته Rich Snippet قلمداد کرد. درست مثل Rich Snippet، محتوای Rich Card نیز با فرمت بصری متفاوتی نمایش داده می‌شود تا تجربه کاربران تلفن‌های همراه را بهبود بخشد. تفاوت اصلی بین Rich Card و Rich Snippet این است که Rich Snippet در سلسله مراتب نتایج جستجو تغییری ایجاد نمی‌کند؛ در‌حالیکه Rich Card نتایجی است که در قالب کارت‌هایی، بالای سایر نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند. با استفاده از Technical Seo اطمینان حاصل می‌کنید که صفحات وب شما علاوه بر کاربران، برای کرالر‌ها نیز بهینه سازی شده است.