سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

در این مرحله، سایت‌هایی که لینک‌سازی در آن‌ها برای سایت شما اولویت و تاثیر بیشتری دارد مشخص می‌شوند و علاوه بر آن، سایت‌های مناسب برای رپورتاژ نیز به شما معرفی خواهند شد. با این تحقیق می‌توانیم نیاز بازار را بشناسیم و برای جذب بیشترین ترافیک از گوگل آماده شویم. مطمئن می‌شویم که کلمات کلیدی اصلی و فرعی، در وب سایت شما مورد استفاده قرار گرفته و بر روی آنها تاکید شده است.

  • به طور سنتی PageRank به طور مساوی در بین صفحات لینک داده شده توزیع می شود.
  • کاربری که وارد سایت میشه و سریع خارج میشه یک نمره منفی برای سایت محاسبه میشه.
  • مسابقه بوکسی که بر خلاف روال معمول، بیشتر از دو مبارزه‌گر داره و هیچ وقت هم تموم نمیشه.

Crawling فرآیندی است که طی آن، موتور‌های جستجو تیمی از ربات‌ها را، که معروف به خزنده و عنکبوت هستند، برای یافتن محتوای جدید و بروز‌رسانی شده وبسایت‌ها، ارسال می‌کنند. محتوا‌ی سایت می‌تواند شامل متن، تصویر، صوت، ویدئو، فایل‌هایی مثل PDF و غیره باشد؛ اما صرف نظر از قالب و فرمت، محتوا‌‌ها از طریق لینک‌ها پیدا می‌شوند. ربات‌ها کار خود را با گردآوری چند صفحه وب شروع می‌کنند و بعد با دنبال کردن لینک‌های موجود در آن صفحات، URL های جدید را کشف می‌کنند. در مسیر دنبال کردن لینک‌ها، ربات‌ها محتوا‌های جدید را نیز پیدا کرده و به ایندکس خود (پایگاه داده‌ای از URL های کشف شده) که کافئین نام دارد، اضافه می‌کنند. این کار به این خاطر انجام می‌شود تا زمانی که شخصی مطلبی که با محتوا‌ی این URL ها مطابقت دارد را جستجو کرد، موتور‌های جستجو بتوانند آن محتوا را بازیابی کرده و در صفحه نتایج جستجو به نمایش بگذارند. همانطور که قبلا گفته شد، موتور‌های جستجو هرگز به دنبال فهرست کردن لیستی از سایت‌های پر شده با محتوا‌های بی‌کیفیت و بی‌استفاده، در صفحات نتایج جستجو‌ی خود نیستند.

هم کاربران سایت شما و هم موتورهای جستجو از جمله گوگل و بینگ از پیوندها یا لینک ها برای یافتن محتوا در وب سایت شما استفاده می کنند. تکنیک‌های بهینه‌سازی شدیداً متناسب با موتورهای جستجو غالب در بازار هدف تنظیم می‌شوند. سهام بازار موتورهای جستجو از بازاری به بازاری دیگر و مانند وجود یک رقابت، تغییر می‌کنند. لری پیج و سرگئی برین، دو دانشجوی فارغ‌التحصیل دانشگاه استنفورد، یک موتور جستجو موسوم به بک‌روب را توسعه دادند که جهت ارزیابی برجستگی صفحات وب، به یک الگوریتم ریاضیاتی تکیه داشت. عددی که توسط الگوریتم محاسبه می‌شد، یعنی «رتبه صفحه»، تابعی است از مقدار و قدرت لینک‌های ورودی. رتبه صفحه، میزان یک صفحه معین را که توسط یک کاربر، که به‌صورت تصادفی شبکه را جستجو می‌کند، مورد دسترسی قرارگرفته، تخمین می‌زند و لینک‌های یک صفحه به صفحه دیگر را دنبال می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید لغو پاسخ

لازم به ذکر است که با بهینه سازی سایت و بهینه سازی ترافیک خود می‌توانید نرخ تبدیل خود را بهبود بخشید. Alexa Rank یا رتبه الکسا در‌حقیقت میزان محبوبیت یک وبسایت است و میلیون‌ها وبسایت را از این نظر رتبه بندی می‌کند. رتبه الکسا نحوه عملکرد یک سایت را نسبت به دیگر سایت‌ها نشان می‌دهد.

ویژگی های یک بک لینک ارزشمند

اين روش پايه تمام تلاش‌هاي بهينه‌سازي است زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد. هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد مي‌نماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود بنابراين خيلي مهم است که روش SEO On Page بدرستي قبل از روش SEO Off Page انجام شود. کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما می‌شود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفته‌اید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینه‌ی کمتری خواهد داشت. منظور از سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا، سایتی است که خود را با همه دستگاه‌ها از قبیل موبایل، تبلت، لپ تاپ و … سازگار است.

آیا زبان برنامه نویسی و طراحی سایت در موفقیت سئو تاثیر دارد؟

برای این که سرعت سایت خود را بسنجید، یکی از ابزارهای بسیار مفیدی که میتواند در رتبه شما در موتورهای جستجو هم اثر مثبت بگذارد، استفاده از پیج اینسایت خود گوگل است. تمامی این فاکتورها می توانند به صورت مستقیم بر سئو وب سایت شما موثر باشند. چک لیست سئوی داخلی نمیتواند بدون بهینه سازی تصاویر تکمیل شود. نه تنها از نظر حجمی باید عکس ها را بهینه سازی کنید بلکه از نظر متا دیتا نیز باید بهینه شوند. مطمئن شوید نام عکس و تگ alt و title و کپشن بخوبی برای بهبود سئو بهینه شده اند.

این سایت هم سرویسی مشابه سایت قبلی ارائه میکند، با این تفاوت که سایت moz مخترع معیارهایی مثل اعتبار دامنه و اعتبار پیج نیز هست. افراد در طول روز با گوشی موبایل یا تبلت، بیشتر اوقات خود را در Social Network سپری می‌کنند. یا میتوانید عبارت، Mobile-Friendly test را در گوگل جستجو کنید. شما باید زبان سرچ مخاطبین خود را بشناسید تا بتوانید روی بهترین عبارات جستجو شده متمرکز شوید. برای مثال، اگر شما کابینت میفروشید، کلمات، خرید کابینت، فروش کابینت، و سفارش کابینت گلاسه، میتواند کلید واژههای شما باشد. به علاوه، اکثر افزونه ها مانند رنک مث و یوست، به شما این امکان را میدهند که آدرس شخصی سازی شده خودتان را برای هر نوشته انتخاب کنید.