سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

هرچه وب سایتتان از دید کاربران کارآمدتر و مفیدتر باشد، ترافیک و بازدید بیشتری دریافت خواهید کرد؛ و این به معنی ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو است. همه روزه مردم برای یافتن پاسخ سوالات، اطلاعات محصولات، خدمات و موارد دیگر، بیش از میلیاردها کلیدواژه را در موتورهای جستجوگر وارد می‌کنند. تحقیق کلمات کلیدی امروزه مهمترین بخش سئو یک سایت را تشکیل میدهد و در مرحله تولید محتوا تمام قواعد بر اساس تحقیق کلمات کلیدی تعیین میشوند. در تحقیق کلمات کلیدی شما بیشترین کلماتی که در ارتباط با صنعت خود جستجو میشود را یافته و سپس براساس میزان ترافیک و میزان رقابت کلمات را رتبه بندی کرده و براساس آنها محتوای خود را ایجاد می کنید.

  • سرعت وبسایت به طور کلی، و سرعت صفحه ای که مخاطب ما آن را میبیند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
  • تفاوت این دو حوزه در این است که در سئو آن پیج شما روی سایت خودتان کار می‌کنید، اما در سئو آف پیج شما تنها یک هدف دارید و آن افزایش تعداد و کیفیت لینک‌های ارجاعی به سایت شما از سایر سایت‌ها است.
  • ممکن است بپرسید نقش سئو در بازاریابی اینترنتی چیست و آیا سئو میتواند در بازاریابی های امروزی تاثیری داشته باشد.
  • بک لینک‌ از ابتدای پیدایش موتورهای جستجو به عنوان یک فاکتور مهم در رنکینگ سایت در نظر گرفته می‌شد و هنوز هم یکی از فاکتورهای مهم در سئو سایت است.
  • Cloaking یک تکنیک سئو‌ی کلاه سیاه است که در آن محتوایی که به کرالر‌های موتور‌های جستجو نشان داده می‌شود با محتوایی که به کاربران نشان داده می‌شود متفاوت است.
  • اولین گام جهت شروع فرایند بررسی و تحلیل رفتار کاربران در سایت نصب سرچ کنسول است.

یک صفحه والد، می‌تواند چندین صفحه فرزند داشته باشد اما صفحات فرزند، می‌توانند تنها یک صفحه والد داشته باشند. علاوه بر آن، یک صفحه فرزند می‌تواند صفحات خواهر و برادر نیز داشته باشد. برای مثال، صفحه “استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال” را بعنوان صفحه والد در نظر بگیرید. در اینصورت صفحات “بازاریابی ایمیلی”، “بازاریابی محتوایی” و “بازاریابی شبکه‌های اجتماعی”، صفحات فرزند شما خواهند بود. علاوه بر آن، این صفحات هر کدام خواهر و برادر یکدیگر محسوب می‌شوند.

مراحل گام به گام تحقیق کلمات کلیدی

تفاوت اصلی بین SEO و تبلیغات پولی این است که SEO شامل رتبه بندی “ارگانیک” است ، به این معنی که شما برای حضور در آن فضا هزینه نمی کنید. به بیان ساده تر استفاده از تکنیک های سئو برای بالا آمدن رتبه سایت شما بدون پرداخت هزینه همان سئو ارگانیک است. هر نوع پیوند داخلی اعتبار متفاوتی را منتقل می کند درست مانند بک لینک ها. برخی از انواع لینک های داخلی ارزش بیشتری نسبت به بقیه دارند. در واقع، گوگل برای لینک هایی که احتمال کلیک کاربر بر روی پیوند بیشتر باشد ارزش بیشتری قائل میشود و امتیاز بالاتری به آن میدهد. ر این صورت لینک شکسته است و شما باید در سئو داخلی این لینک ها را بررسی کرده و ایرادات آن را رفع کنید و ان ها را به صفحات درست لینک دهید.

سفارش خدمات سئو و بهینه سازی سایت

در این شرایط میتوانید از سایت هایی که در حوزه تولید محتوا و خبر (مرتبط با سایت شما) فعالیت میکنند رپورتاژ آگهی بگیرید. پاسخ به این سوال برای هر کسب و کار و سایتی متفاوت خواهد بود؛ بسته به میزان اعتبار و فعالیت های پیشین سایت شما، کلماتی که هدف گذاری کرده اید و وضعیت رقبا این زمان تعیین خواهد شد. ممکن است در یک حوزه بتوان در 3 ماه موفقیت های مهمی کسب کرد ولی در حوزه دیگری بیش از یک سال زمان لازم باشد. معمولا زمانی‌که به دنبال یادگیری نکته یا موضوع خاصی هستید با یک مقاله آموزشی در حوزه سئو مواجه می‌شوید که اطلاعات دقیق ولی محدودی را در همان زمینه به شما عرضه می‌کند.

تاثیر سوشال سیگنال در سئو

یادگیری رایگان اغلب به کمک منابع رایگان در سطح وب فارسی و انگلیسی انجام میشود. مثلا سایت هایی که دوره های رایگان کوتاه مدت برگزار میکنند یا ویدیوهای یوتیوب. راستش را بخواهید تبدیل شدن به یک سئوکار از طریق منابع رایگان، در درجه اول زمانبر و در درجه دوم سخت است.

بنابراین زمانی که مشغول بهبود سئو سایت خود هستید هرگز از هدف اصلی که در واقع افزایش درآمد و مشتریان است، غافل نشوید. اگر به فکر آموزش سئو هستید و رویای رسیدن به صفحه اول موتورهای جستجو مخصوصا گوگل شما را قلقلک می‌دهد، به جای درستی آمده‌اید. اصلا این مطلب مخصوص شماست تا به سه قسمت مهم برای موفقیت در فروش، رشد و دیده شدن هر چه بیشتر برسید. برخی از افراد بر این باورند تنها اینکه سایت داشته باشند، کسب و کار خود را آنلاین کرده‌اند و مشتری است که از در و دیوار به سمت آنها روانه می‌شود. چه بسیار سایت‌هایی که طراحی شدند و در قعر نتایج جستجوی گوگل ماندند و هیچ پیشرفتی نکردند.