سئو چیست؟ SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو-سئو خاکستری

سئو تفاوت یک سایت موفق که جایگاه خوبی در نتایج جستجو کسب کرده و بازدیدکننده زیادی را جذب میکند را با سایر رقبا مشخص میکند. و مفهوم سئو دقیقا همین است؛ کسب رتبه مناسب و جذب بازدیدکننده. با توجه به اینکه این ترافیک از طریق جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما بدست آمده است، امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بسیار بالا است. برای شروع کار خود نیازمند یک استراتژی مشخص و دقیق خواهیم بود. استراتژی ما در سئو براساس شناخت ما از مخاطب و تحلیل رقبا شکل میگیرد. براساس موضوعات هدف خود و ادبیات کاربران عبارات کلیدی هدف را شناسایی میکنیم و با توجه به وضعیت رقبای خود و نقاط ظعف و قوت آنها یک برنامه ی اجرایی برای هدف گذاری و تولید محتوا در نظر میگریم.

میزان دیده شدن و جستجو در دنیای اینترنت می‌باشد که می‌‌توانید آمار دقیقی در وب مستر تولز از آن مشاهده کنید. به عنوان مثال زمانی که می‌خواهید بدانید یک کلمه کلیدی چقدر بازدید و جستجوی ماهیانه دارد باید Impressin آن کلمه کلیدی را بررسی کنید. UX یک سایت، مشخص می‌کند که کاربران چطور با آن سایت تعامل می‌کنند.

  • این نوع محتواها؛ پتانسیل بسیار بالایی برای دریافت بک‌لینک دارند.
  • اما تعدادی از الگوریتم‌ها گوگل بسیار مهم هستند و فاش شدن آن ها به کیفیت نتایج جستجو هم کمک می‌کند که در ادامه آن‌ها را نام می‌برم و توضیح کوتاهی از هر کدام می دهم.
  • یادگیری رایگان اغلب به کمک منابع رایگان در سطح وب فارسی و انگلیسی انجام میشود.
  • بعد از انجام فرایند سئو شما باید بتوانید فرایند برند سازی و تبلیغات گوگلی را پیش بگیرید.
  • این که موتورهای جستجو برای درامدزایی از تبلیغات استفاده می کنند چیز طبیعیست.
  • اگر وردپرسی هستید، میتوانید از یکی از دو افزونه محبوبی که برای سئوی سایتهای وردپرسی طراحی شده استفاده کنید.

هرچند که موتورهای جستجو به یک وب سایت به صورت کلی می نگرند، با این حال رتبه بندی سایت ها بر اساس صفحات آن ها انجام می شود؛ به همین دلیل مهم است که به بهینه سازی تک به تک صفحات وب سایت خود توجه کنید. عوامل زیادی تعیین می کنند که راهکارهای سئو با چه سرعتی به نتیجه برسند. اگر وب سایت جدیدی طراحی کرده اید و از یک نام دامنه جدید که قبلا مورد استفاده قرار نگرفته است استفاده می کنید و محتوایی بدون سابقه تجاری دارید، ممکن است نتیجه گیری از سئو سایت شما مدتی طول بکشد.

مراحل تولید محتوای سئو شده

دقت داشته باشید که تگ های نامربوط هم باعث ناراحتی مشتریان شما می شوند. همواره به خاطر داشته باشید که صفحات بدون تگ، کمتر دیده و خوانده می شوند. بدون تگ، یک پل ارتباطی موثر را با سایر متون از دست می دهید.

در عین حال جالب است بدانید که اغلب تکنیک های سئو شکل عمومی دارند و بر روی همه موتورهای جستجو کار میکنند. خیلی ساده بگوییم، سئو تمامی اقداماتیست که باعث می شود گوگل وب سایت شما را منبعی معتبر قلمداد کرده و آن را در رتبه ای بالاتر قرار دهد. الگوریتم هیلتاپ یا تپه گوگل در سال 2003 معرفی شد و هدفش شناسایی سایت‌های مرجع و دایرکتوری‌های معتبری بود که به سایت‌های کوچک دیگر لینک داشتند. فایده شناسایی دایرکتوری‌های معتبر چه بود؟ با شناسایی دایرکتوری‌های معتبر فرصت خوبی در اختیار سایت‌های کوچکی که در آن‌ها لینک داشت قرار می‌گرفت تا بتوانند جایگاه خوبی در گوگل کسب کنند. نیاز دارید که از این ابزار برای اندازه‌گیری و تحلیل استفاده کنید. در دوره سرچ کنسول نوین می‌توانید با هزینه کم این ابزار تحلیل را به صوت حرفه‌ای و عملی آموزش ببینید.

مزایای سئوی ویدئویی:

در عین حال برخی دیگر از این ویژگی ها تحت تاثیر سئو نیستند. به عنوان مثال داده های گرفته شده از وب سایت هایی مانند Wikipedia، WebMD و IMDB به خاطر اعتبار بالای این منابع است. برخلاف گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس، ابزارهای ردیابی رتبه با اینکه معمولا ابزارهای بسیار ساده‌تری هستند، اما بسیار مؤثرند. برای مثال، فرض کنید متوجه افزایش ترافیک وب سایت خود شدید.

هر بار که از کلمات کلیدی خاصی برای موضوعات مرتبط استفاده می کنید، صفحه وب شما در SERP نشان داده می شود و کاربرانی که به دنبال عبارات و اصطلاحات مشابه هستند، آن را می بینند. فعالیت در شبکه های اجتماعی زمانی ارزشمند است که محتوای تولید شده برای کاربر مفید بوده و نسبت به آن واکنش نشان دهد. انتشار بی‌هدف محصولات در توئیتر و پینترست نتیجه‌ای جز هدر رفتن زمان شما نداشته و در درازمدت تاثیر مثبتی بر سئو سایت ندارد. اگر از انتقال صحیح فرآیند مطمئن هستید و همه چیز به درستی انجام شده، بایستی صبر کنید.

دقت کنید که ریدایرکت های سری ۴۰۰ فقط به گوگل می گویند که یک صفحه حدف شده تا گوگل هم آن صفحه را از نتایج خود حذف کند. در این نوع ریدایرکت، شما از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل نمی شوید. در این ریدایرکت به گوگل می گویید که قصد دارید به صورت موقت، صفحه موردنظر خود را به یک صفحه جدید انتقال دهید. چون ممکن است بخواهید به صفحه قبلی بازگردید، ارزش صفحه را منتقل نمی کنید. برای آموزش سئو، در ابتدا باید با برخی از مفاهیم آن آشنا شوید.

موتورهای جستجو بک لینک‌ها را نشانه محتوای باکیفیت قابل ارجاع و استناد درنظر می‌گیرند. اما بسیاریOff Page Seo را همان لینک سازی می‌پندارند درحالی‌که اینگونه نیست و لینک سازی فقط بخش اعظمی از این شیوه بهینه سازی را تشکیل می‌دهد. برای مثال، مواردی ازقبیل بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و نام تجاری نیز جزو سئوی خارجی محسوب می‌شود و اهمیت بسیاری دارد. به بیانی دیگر، Off Page Seo تمام کارهایی است که خارج از یک وب سایت انجام می‌گیرد تا موتورهای جستجو آن وب سایت را قابل اعتماد و معتبر به حساب بیاورند. اگر تا به حال به دنبال مشاوره بازاریابی دیجیتال یا SEO بوده اید، احتمالاً با وب سایت نیل پاتل برخورد کرده اید. این متخصص بازاریابی ابزارهای مفیدی را برای بهینه سازی وب سایت شما از جمله Ubersuggest ارائه می دهد.

در کنار گوگل، بینگ و یاهو نیز نمونه‌هایی از محبوب‌ترین موتور‌های جستجو هستند. موتورهای جستجو هوشمند هستند اما با وجود پیشرفت فراوان هنوز به توسعه احتیاج دارند. موتورهای جستجو همواره در حال فعالیت در جهت بهبود بخشیدن به تکنولوژی به منظور بررسی عمیق‌‌تر در وب و بازخورد بهتر نتایج از کاربران هستند. در فضای اینترنت نیز همین‌گونه است؛ با این تفاوت که موقعیت مغازه شما با ابزاری مثل خیابان اصلی یا کوچه پس کوچه سنجیده نمی‌شود. در کسب و کار اینترنتی، موقعیت فروشگاه (وب سایت) شما را، جایگاه و رتبه آن تعیین می‌کند.