سئو چیست؟ SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو-سئو خاکستری

تمام فاکتورهای سئو فقط یکبار در صفحه می‌توانند موثر باشند اما بک‌لینک فاکتوری است که می‌تواند هزاران بار در صفحه اعمال شوند. بعد از الگوریتم‌های mobile freindly و mobile first index موبایل فرندلی بودن سایت مهم‌تر شد. اگر سایت شما با php برنامه‌نویسی نشده است و روی سرور apache کار نمی‌کند؛ با برنامه‌نویس سایت خود یا شرکت هاستینگ خود تماس بگیرید تا کد معادل این کد را برای ریدایرکت به شما معرفی کنند.

شما با تولید محتوای سودمند خود می توانید خوانندگان خود را راهنمایی کنید و به این وسیله آنها را تشویق نمایید تا کالا یا خدمات شما را خریداری کنند. بدین منظور بایستی بصورت مستمر وضعیت وبسایت خود را مورد بررسی و بازبینی قرار دهید. ابزارهایی نظیر گوگل آنالیتیکس به شما در این مسیر کمک خواهند کرد.

اگر دو لینک از یک صفحه دارید، لینکی که اول ظاهر می شود ممکن است ارزش بیشتری نسبت به دومی داشته باشد. Link equity (همچنین به آن “link juice” نیز گفته می شود) اصطلاحی است برای توصیف قدرتی که از طریق یک لینک، از یک صفحه به صفحه دیگری منتقل می شود. آخرین اما نه کم اهمیت ترین نکته این است که Featured snippet های موجود را بررسی و از آنچه برای رقابت با آن مفید است، الهام بگیرید. با این حال، باید طول متن Featured snippet فرضی را طوری بهینه کنید که با طول یک Featured snippet معمولی مطابقت داشته باشد.

  • نیازی به دانستن همه فاکتورهای سئو و الگوریتم های گوگل در رتبه بندی سایت ها ندارید.
  • می‌خواهیم با طراحی وب‌سایت‌های کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفه‌ای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم.
  • البته در لینک‌بیلدینگ برای طبیعی بودن پروفایل لینکمان؛ هم به بک‌لینک‌های فالو احتیاج داریم و هم به بک‌لینک‌های نوفالو.
  • این شاخص‌ها برای رتبه دهی موتور جستجو به یک سایت موثر است.
  • خرید بک لینک تا زمانی که نوفالو باشند معمولا مشکلی ایجاد نمی کند.
  • لیست سفارشات در پنل کاربری شما ثبت شده و پس از کامل شدن به اطلاع شما خواهد رسید.

درکل تبلیغات و سئو دوتا از ملزومات رشد در اینترنت به‌حساب می‌آیند. این عبارت در فارسی به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستحوگر است. به‌شکلی که در موتورهای جستجوگر بتوانیم در نتایج بهتری نمایش داده شویم.

تولید و بازاریابی محتوا

اگر محتوای عالی ارائه دهید که شایسته رتبه بندی برای کلمات کلیدی مناسب باشد، ترافیک شما به مرور زمان بسیار بالا می رود، در حالی که تبلیغات برای ارسال ترافیک به سایت شما نیاز به بودجه مستمر دارد. بهترین محتوا برای موتورهای جستجو بدون مخاطب واقعی فاقد ارزش است. که بر سئو تقدم دارد و بدون آن سئو بی معنی و بیهوده است.اما سوال این است که چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم. موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ از ربات ها برای خزیدن صفحات در وب، رفتن از سایتی به سایت دیگر، جمع آوری اطلاعات مربوط به آن صفحات و قرار دادن آنها در فهرست صفحات ایندکس شده استفاده می کنند. تبلیغات گوگلی به این صورت است که کاربر کلمه کلیدی را سرچ می‌کند و شما در اولین نتیجه حتی بالاتر از نتایج سئویی گوگل نمایش داده می‌شوید و این باعث می‌شود بعد از سئو شما از طریق تبلیغات نیز ورودی بگیرید.

مهم ترین عامل در رتبه بندی سایت‌ از نظر سئو

امتیاز Domain Authority بین محدوده 1 تا 100 است و هر‌چه امتیاز یک دامنه بیشتر باشد، نشانه توانایی بیشتر آن دامنه در گرفتن رتبه خواهد بود. اعتبار دامنه با ارزیابی چندین فاکتور ازجمله تعداد کل لینک‌های ورودی به سایت محاسبه می‌شود. لازم به ذکر است، Domain Authority معیاری که گوگل از آن برای تعیین رتبه سایت در صفحات نتایج جستجو استفاده کند نیست و در رتبه بندی سایت بی‌تاثیر است.

توصیه می کنم به محض اینکه دکمه انتشار محتوایتان را زدید؛ آدرس صفحه را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. در بعضی از شبکه‌های اجتماعی می‌توانید بک‌لینک مستقیم بسازید و در بعضی دیگر به صورت غیر مستقیم بک‌لینک بسازید. لینک‌بیلدینگ با شبکه‌های اجتماعی بدیهی‌ترین و راحت‌ترین کاری است که می‌توانید برای لینک‌بیلدینگ انجام دهید.

سئو یک روش برای بیشتر دیده شدن سایت یک کسب و کار در اینترنت است. در حال حاضر موتور جستجوگر گوگل بیشترین جستجو را به خود اختصاص داده است. به طوری که طبق آخرین آمار در روز به زبان فارسی ۱۲ میلیون جستجو انجام می شود.

من یکبار دوره سئو رو بطور کامل رفتم ولی الان برای رسیدن به صفحه اول گوگل مشکل دارم و بعد از 5ماه فعالیت هنوز کلمه کلیدی از صفحه 3 بالاتر نیومده. چه مدت از راه اندازی سایت گذشته است؟ طی چند هفته اخیر گوگل مشکلاتی برای ایندکس صفحات و سایت های جدید داشته که هنوز برطرف نشده است. پیشنهاد میکنیم در اولین قدم نقشه سایت را از طریق گوگل سرچ کنسول معرفی کنید. این صفحات ارزش سئو ندارند چرا که کاربران با این ادبیات در گوگل جستجو نمیکنند. از طرف دیگر این صفحات از نظر موضوعی بسیار به هم شبیه بوده و میتوانند مصداق کنیبالیزیشن باشند. از نظر سطح کیفی محتوایی وبسیما قابل مقایسه با هیچ منبع آموزشی دیگری نیست.

وقتی یکبار روی کلمه‌ای رتبه بگیرید دیگر مسیر را آموخته‌اید و می‌توانید هر کلمه‌ای که دوست داشتید را به صفحه اول گوگل بیاورید. مزیت‌های این روش این است که شما کار را سپرده‌اید و با پرداخت مبلغ اگر سئوکار بتواند کارش را درست انجام دهد رتبه خوبی خواهید گرفت و درگیر عملیات سئو نخواهید شد. در لایو شماره 8 اینستاگرام به 25 سوال شما در مورد سیستم‌های همکاری‌در‌فروش و نحوه درآمدزایی از آنها و شرایط کنونی این سیستم‌ها در ایران پاسخ دادم.