سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟

در مورد این موضوع و تکنیک های اجرای آن در مقاله سوشیال سیگنال اطلاعات مهمی ارائه کردم. اما نترسید… قرار نیست از فردا یک برنامه روزانه برای اِعمال 200 فاکتور سئو روی وب سایت خود داشته باشید و کل زمانتان را صرف آن کنید. بیشتر این فاکتورها صرفا نیاز به یک بار پیاده سازی داشته و بعد از اینکه روی سایت شما اعمال شوند، نیاز به فعالیت دوباره در موردشان ندارید. شما باید در سایت تان از تصاویر باکیفیت و در عین حال کم حجم استفاده کنید. سعی کنید از طراحان حرفه ای در این حوزه کمک بگیرید تا هم تصاویری در سایت داشته باشید که توجه کاربران را جلب کند و هم از نظر حجک مناسب باشد.

  • تعیین قیمت بر اساس رتبه کلمات کلیدی یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین روش های قیمت گذاری برای سئو است.
  • سئو یک محصول نیست بلکه مجموعه ای از خدمات تخصصی است در نتیجه نمیتوان قیمت مشخصی برای همه سایت ها در نظر گرفت.
  • توسط وب ۲۴ در این راستا صورت گرفته است و امکان رصد کردن رتبه کلمات کلیدی و رقبا را به همراه امکاناتی مانند تحلیل سایت، نمایش رتبه الکسا و…

پیشنهاد ما به شما نصب گواهینامه SSL از ابتدای راه‌اندازی وبسایتتان است. برای اطلاع از نحوه نصب SSL با پشتیبانی هاست خود تماس بگیرید. تصاویر می‌توانند ارتباط و مناسب بودن نوشته‌هایتان را برای خزنده‌های موتورهای جستجو روشن سازند. تصاویر موجود در سایت می‌توانند در قسمت جستجوی تصاویر گوگل رتبه کسب کنند و برای سایتتان ترافیک ارگانیک جذب کنند. گوگل برای پیدا کردن صفحات شما نیاز به لینک‌های داخلی دارد و صفحات بدون لینک داخلی عموما فهرست نمی‌شوند. در مرحله بعدی، صفحات موجود در فهرست گردآوری شده را با در نظر گرفتن صدها فاکتور رتبه دهی، رتبه‌بندی و تجزیه و تحلیل می‌کنند.

بهینه سازی محتوای وب سایت

صفحاتی که در بخش crawled – currently not indexed قرار می‌گیرند عموما صفحاتی هستند که ارزش محتوایی بالایی نداشتند یا به دلیل تعداد زیاد از بودجه خزش سایت شما بیشتر بوده اند. با حذف تگ‌های اضافی و صفحات کم ارزش صفحات نمایش داده شده در این بخش نیز به مرور کاهش می‌یابد. نقطه رضایت ما از سئو وقتی هست که چرخه مدل رشد و “مدل کسب و کار جامع” اتفاق بیافتد و نام برندِ ما بیشتر از کلمات دیگر، جستجو شود و یا حتی با تایپ مستقیم اسم سایت، ما را پیدا کنند. برای پیروزی در رقابت سئو؛ باید محتوایی کاربردی، دقیق، مرتبط و تازه تولید کنید. برای رسیدن به این هدف باید محتوایی تازه، اختصاصی و مملو از اطلاعات ارزشمند را در زمینه کاری و موضوع مورد نظر خود تهیه کنیم.

سئو یعنی پاسخ مناسب به سوال کاربران

با لینک‌بیلدینگ می‌توانیم اعتبار سایت را بالا ببریم و در کلمات کلیدی مهم که احتیاج به اتوریتی و اعتبار بالا دارند رتبه بگیریم. سئو تکنیکال؛ فرآیند بهینه‌سازی سایت مطابق با استانداردهای گوگل است. لازم به ذکر است ما اطلاع دقیقی از کلمات معنایی (از نظر گوگل) نداریم و نمی‌دانیم مثلا برای کلمه جلوبندی خودرو؛ از نظر گوگل چه کلماتی مرتبط است.

نسخه‌های اولیه الگوریتم‌های جستجو به اطلاعات فراهم‌شده توسط مدیران وب‌سایت‌ها، نظیر متا تگ واژه‌های کلیدی، یا فایل ایندکس موتورهای جستجو، مانند ای‌ال‌آی‌وب اعتماد و اتکا می‌کردند. از اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی که نخستین موتورهای جستجو اقدام به فهرست کردن وب نخستین کردند. مدیران وبگاه‌ها، تولیدکنندگان محتوا و کارشناسان سئو، شروع به بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای موتورهای جستجو نمودند. الگوریتم‌های گوگل همان قوانین گوگل هستند که به رتبه‌بندی سایت‌ها کمک می‌کنند! مهم‌ترین مسئله‌ای که الگوریتم‌های سئو دارند، این است که همیشه در حال تغییر هستند. تغییر الگوریتم‌های گوگل می‌تواند رتبه سایت شما را کاهش یا حتی افزایش دهد.

خوب در مثال بالا راه چاره این است که در هر ۲ صفحه تگ کنونیکال زیر را در بخش head قرار دهید. اگر نتوانستید کلمه کلیدی پیدا کنید که این ویژگی‌ها را داشته باشد می‌توانید در صفحه اصلی روی برندتان کار کنید. ما لینک‌سازی داخلی را با توجه به نیاز کاربر انجام می‌دهیم اما گاهی اوقات ممکن است صفحات مرتبطی از قلم بیفتد. در یک مشاوره ای که من داشتم؛ سایت مورد نظر با چنین مشکلی مواجه بود.

افزونه Yoast SEO چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

تکنیک هایی مثل تولید محتوای کاربردی، لینک بیلدینگ (چه داخلی، چه خارجی) و استاندارد سازی کد. با توجه به اینکه این ترافیک از طریق جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما بدست آمده است، امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بسیار بالا است. پس از آنکه صفحات شما در دسترس گوگل قرار گرفت، محتوای آن بررسی شده و موضوع صفحه تعیین میگردد. نگارش محتوا علاوه بر توجه به مخاطب نیازمند شناخت دقیق از الگوریتم های گوگل برای بررسی و درک آن است. سایت های بسیاری وجود دارند که صفحات آنها مملو از محتوای غنی و ارزشمند است ولی به دلیل عدم شناخت از این الگوریتم ها موفقیتی در سئو کسب نمیکنند. برای شروع کار خود نیازمند یک استراتژی مشخص و دقیق خواهیم بود.

جهت مطلع شدن از آخرین روش های بهینه سازی می توانید در خبرنامه سئوکار عضو شوید و از آخرین اخبار و مقالات در زمینه سئو مطلع شوید. در صورتی که روی سایت شما یک سئو قوی انجام شده باشد هر ماه سایت شما می تواند هزاران بازدید کننده بدست آورد و طبیعی است که می تواند بصورت مستقیم روی فروش و جذب مخاطب شما ارتباط مستقیم داشته باشد. با استفاده از سئو برند شما شناخته شده و می توانید جایگاه ویژه ای در کسب و کار خود بدست آورید. اين يکي ديگر از دلايلي است که شرکت‌ها تاثير سئو را دانسته و حاضر هستند براي آن زمان و هزينه صرف کنند.

یعنی به شما این امکان را می‌دهد تا قالب سایت خود را طراحی نمایید، سایت خود را برای نمایش در دستگاه‌های مختلف مثل موبایل و ویندوز واکنش گرا سازید و فونت و رنگ اجزای مختلف صفحات سایتتان را شخصی سازی کنید. بطور کلی، با استفاده از CSS قادر خواهید بود تا وب سایت خود را User Friendly (کاربر پسند) کنید. در تبلیغات گوگل با متوقف شدن پرداخت مبلغ به گوگل، سایت شما از صفحه نتایج جستجوی گوگل محو می‌شود در صورتیکه در سئو اگر سرمایه گذاری روی سئو را متوقف کنید، نمایش سایت شما در گوگل متوقف نمی‌شود. بطور کلی ترافیک ورودی به سایت ناشی از سئو پایدارتر است و تغییرات رتبه به آرامی صورت می پذیرد.