سئو چیست سئو سایت و بهینه سازی وب سایت برای گوگل

اگر علاقه مند هستید بیشتر در این زمینه اطلاعات به دست بیاورید، مقاله سئو داخلی ما می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. در عوض بدون تأمل وارد لینک اول می‌شوید و با یک محتوای بد مواجه می‌شوید و سریع صفحه را ترک می‌کنید. بنابراین اگر تعداد کاربرانی که سریع صفحه را ترک می‌کنند زیاد باشد، گوگل جایگاه صفحه را تنزل می‌دهد.

سپس باید محتوای خودتان را بر اساس این کلمات و عبارات کلیدی ایجاد کنید تا بتوانید احتمال رتبه بندی در SERP ها را افزایش دهید. سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتور جستجو می باشد و شاید فقط یک کلمه سه حرفی باشد اما می تواند یک دنیا تفاوت در استراتژی های بازاریابی دیجیتال شما ایجاد کند. Client-Side Rendering یا تفسیر سمت کاربر، به تفسیر اطلاعات (تبدیل فایل‌های HTML به اطلاعات قابل مشاهده توسط کاربران) در مرورگر اطلاق می‌شود. در این حالت، وقتی شما از وب سایتی بازدید می‌کنید، مرورگر فایل‌های HTML را از سرور دریافت می‌کند و خودش آن‌ها را به محتویات قابل مشاهده برای شما تبدیل می‌کند.

پیشنهاد می شود جهت اینکه کمترین آسیب به سئو شما وارد شود این تغییرات به مرور زمان انجام شود تا بتوانید بازخورد آن را مشاهده نمایید. در مقاله آموزشی سئو خارجی به تکنیک های جامع این روش بهینه سازی پرداخته شده است. در اصطلاحات فني اين حوزه، سئو کلاه – سفيد به مجموعه تکنيک‌ها، روش‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي‌کنند، اشاره دارد. که اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا کاربران به هيچ وجه نيست. اين همچنين به سئو اخلاقي نيز ياد مي‌شود زيرا دليل آن اين است که يا اجراي بلند مدت داشته و يا از دستورالعمل‌ها و سياست‌هاي صحيح جهت بدست آوردن رتبه‌هاي بالا در نتايج موتور‌هاي جستجو استفاده مي‌کند. بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد تا به نتيجه برسد.

  • علاوه بر دلایل واضحی که برای استفاده از آن وجود دارد، استفاده از پروتکل HTTPS در سال 2014 به یک فاکتور رتبه بندی (البته نسبتا کم قدرت) تبدیل شده است.
  • تعویض های بازیکنان هم مثل کارهایی میمونه که در پی بررسی اطلاعات سرچ کنسول انجام میشه.
  • این یعنی تمام مقالات سایتتان در آدرس مثلا example.ir/blog/title در دسترس باشد و تمام صفحات برندسازی سایتتان مثل درباره ما و صفحات شبیه به این در آدرس مثلا example.ir/about-brand/contact در دسترس باشد.
  • این ابزار اطلاعات مفیدی در‌خصوص ترافیک وبسایت شما در اختیارتان قرار می‌دهد.

برای مثال، مواردی ازقبیل بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و نام تجاری نیز جزو سئوی خارجی محسوب می‌شود و اهمیت بسیاری دارد. به بیانی دیگر، Off Page Seo تمام کارهایی است که خارج از یک وب سایت انجام می‌گیرد تا موتورهای جستجو آن وب سایت را قابل اعتماد و معتبر به حساب بیاورند. بمنظور انجام این کار، موتورهای جستجو وب سایت‌های مختلف را کاوش و بررسی کرده تا بهتر متوجه موضوع و کم و کیف محتوای آنها شوند. بطور کلی، عملیات سئو فرآیند بهینه سازی محتوای آنلاین شماست به طوری که موتور جستجو مایل به نمایش آن محتوا بعنوان بهترین نتیجه برای جستجوی کلمات کلیدی هدف شما باشد.

برخی از این روش‌ها سالم هستند و در نتیجه برای موثر واقع شدن نیاز به زمان دارند. اما اگر موتورهای جستجو آنها را شناسایی کنند، شما جریمه خواهید شد. به دستۀ اول سئوی کلاه سفید و به دستۀ دوم کلاه سیاه می‌گویند. در بین این دو هم، تکنیک‌های کلاه خاکستری هستند که هم زود نتیجه می‌دهند و هم منجر به جریمه نمی‌شوند. منظور از کلمات کلیدی، آن کلماتی است که در زمینۀ شما اهمیت دارند و کاربران بیشتر آنها را جستجو می‌کنند.

اینجاست که به کلمه سئو می‌رسیم که به معنی انجام عملیاتی روی سایت می‌باشد که به گوگل اثبات کند من لیاقت رتبه‌های اول را دارم. متن جایگزین را به محلی برای استفاده بیهوده از کلمه کلیدی تبدیل نکنید. سایت نردبان در تست جی تی متریکس در ۴ دهم ثانیه بارگذاری شد. نام سایت شما یک کلمه عمومی است و اشاره به یک نام برند یا سایت ندارد.

Keyword یا کلمه کلیدی چیست و چرا در سئو اهمیت فراوانی دارد؟

دقت داشته باش که اغلب ابزارهای مرتبط با کلمات کلیدی رتبه سایت شما رو در صورتی در 15 تا 20 صفحه اول گوگل نباشید، نشون نمیدن. در این شرایط کمی صبور باشید، بعد از اینکه شما در صفحات نتایج جستجو قرار گرفتید، این ابزارها شروع به دنبال کردن رتبه سایت در اون کلمات کلیدی می کنند. لینک های داخلی، UX و تعامل کاربران با سایت را بهبود می بخشند.

Above the Fold چیست و چرا اهمیت دارد؟

بزارید سختش نکنیم، اگه دنبال تعریف‌های کلاسیک و متداول می‌گردید کافیه یه سرچ ساده بزنید. اما ببینید، چند سال پیش یکی از گوگلی‌ها گفت ما برای رتبه بندی سایت‌ها، 200 عامل رو بررسی می‌کنیم. نشانگر صفحات یا همان بردکرامب به شما کمک می‌کند تا ساختار سایت خود را به شکل کارآمد تهیه کنید، بدین ترتیب ربات‌ های جستجوگر گوگل راحت‌ تر می‌توانند ساختار سایت شما و لینک‌ های صفحات را بررسی کنند.

۱. انتخاب هاست/سرور پر سرعت

سرعت سایت از نظر گوگل یک فاکتور رتبه‌بندی است و جزو سیگنال‌های تجربه کاربری است. مهم‌ترین مباحث سئو تکنیکال مربوط به بهینه‌سازی سایت برای خزش و ایندکس گوگل است. برای افزایش CTR صفحه در نتایج جستجو؛ سعی کنید ۲ بار از کلمه کلیدی استفاده کنید. بعد از اینکه هدف جستجوی یک کلمه کلیدی را شناختید؛ حالا وقت آن است که پاسخ پرسش کاربر را بدهید.