سئو چیست و چگونه کار می کند؟ اهمیت seo در سایت و بالا آمدن در گوگل-سئو خاکستری

اما حقیقت این است که اکثریت قریب به اتفاق کاربران مبتدی با اتکا به چند گزارش اولیه به خوبی عمل خواهند کرد. دو عمل تقسیم بندی و فیلتر کردن داده ها در انتخاب داده های مناسب جهت تجزیه و تحلیل بسیار مهم است. این موضوع کاملا طبیعی است، چرا که گزارشات این ابزار، بسیار زیاد است، معیارهای بسیار زیادی وجود دارد، نمودارهای مختلفی نمایش داده می شد و انتقال در بین بخش های مختلف آن پیچیده است. به عبارات پر جستجویی که نرخ کلیک پایینی دارند نگاهی بیندازید.

  • با عرضه الگوریتم کبوتر، گوگل توانست نتایج جستجوی محلی مفید، مرتبط و دقیق‌تری را برای کاربران خود ارائه دهد.
  • به طور کلی باید گفت که به کلیه ی اقداماتی که باعث می شود تا موتور جستجو سایت ما را به عنوان یک منبع مهم شناسایی کند و آن را در رتبه بالایی قرار دهد، سئو می گویند.
  • هر کارگاه طی یک روز و در 4 ساعت برگزار میشود و فاصله میان برگزاری دو کارگاه حداقل یک هفته است.

Heading Tags یا Header Tags یا تگ‌های عنوان، تگ‌های HTML هستند که بمنظور شناسایی عنوان‌ها و زیرعنوان‌های موجود در محتوای صفحات (H1 تا H6)، از دیگر انواع متن (مثل پاراگراف) استفاده می‌شوند. عنوان‌ها به موتور‌های جستجو و کاربران کمک می‌کنند تا متن را خوانده و درک کنند. هر عنوان باید به خواننده ایده‌ای از اطلاعاتی که در متن زیر آن قرار گرفته است، بدهد. Meta Description یا توضیحات متا، یکی از تگ‌های متا است که توصیفی درباره موضوع صفحه ارائه می‌دهد. گوگل توضیحات متا را در اسنیپت‌های صفحات نتایج جستجو و زیر عنوان نمایش می‌دهد.

الگوریتم سئو گوگل

فرآیند سئوی داخلی یا On Page Seo علاوه بر انتشار محتوای مرتبط و باکیفیت، شامل مواردی ازقبیل بهینه سازی عنوان، تگ‌ها و تصاویر است. با سئوی داخلی ، شما وب سایتتان را برای کاربران کاربردی‌تر و باارزش‌تر می‌سازید. هرچه وب سایتتان از دید کاربران کارآمدتر و مفیدتر باشد، ترافیک و بازدید بیشتری دریافت خواهید کرد؛ و این به معنی ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو است. بمنظور انجام این کار، موتورهای جستجو وب سایت‌های مختلف را کاوش و بررسی کرده تا بهتر متوجه موضوع و کم و کیف محتوای آنها شوند.

مهندسی معکوسی از الگوریتم های گوگل و رفتار کاربران

صدها نوع اسکیما در سایت schema.org موجود است که هر کدام کاربرد مخصوص خود را دارند. اما بعضی از اسکیماها کاربرد و محبوبیت بیشتری دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم. آزمایش‌ها نشان داده است که اسکیما مارک‌آپ، تاثیر مستقیم روی رتبه بندی ندارد. اما اسکیما مارک‌آپ به طور غیر مستقیم باعث افزایش رتبه می‌شود. گوگل تاکید زیادی به استفاده از رل کنونیکال دارد و حتی در ابزار سرچ کنسول نیز آدرس کنونیکال صفحه را نمایش می‌دهد.

External Link یا لینک خارجی چیست و انواع آن کدام است؟

حالا بیایید ببینیم چه معیارهایی برای سنجش کیفیت بک‌لینک وجود دارد. این یعنی ۱ بک‌لینک باکفیت برابر است با صدها بک‌لینک اسپم و بی‌کیفیت. چون حالا افراد شروع به ساخت لینک‌های غیرواقعی می‌کردند تا رتبه بهتری کسب کنند.